Ace of Bass 25.04.2007 01:36:47 | |
---|
Jees, Eli tarttis kaapin just ostetulle nupille. Nuppi on tällanen Behkun perusmopo BX4500H. Täällä lukemani perusteella 4x10 olis hyvä veto, kun keikatkin ovat ainakin aluksi häitä ja pieniä bileitä. Jatkossa voi lykkää sitten vaikka 15" alle jos mehut ei riitä.. Koska massit on tiukalla, niin vaihtoehtoina ovat oikeestaan joku Hartke käytettynä (reilu 200e) tai T-kaupasta Harley Benton (185e). Mitä mieltä täällä ollaan kannattaako ostaa keikoilla pari vuotta rassattu Hartke 410TP tai XL, onko malleilla muuten suuria eroja muuten kun watit? VAIKO T-shopin Benttoni? Onko kellään muuten kokemuksia Benttonin lootasta? Ainakin se on T:n myydyin, mikä ei kyllä varmaan kerro vielä mitään.. :-P |
balzary 25.04.2007 09:02:15 | |
---|
Hartken xl-kaappi on hyvä vaihtoehto. Harley Bentonia en ole ikinä testannut, mutta niiden tuotantopolitiikan tietäen sieltä voi tulla ihan mitä vaan tuurista riippuen. |
Rantsula 25.04.2007 11:48:13 (muokattu 25.04.2007 11:50:33) | |
---|
Treeniksellä on tollanen harley 4x10" ja 125W nuppi. Kovin matalaa siitä ei saa, 50hz rupee oleen se matalin, mutta ääntä lähtee kyllä melkoisesti jo 125W:lla. Paremman kuuloinen tuo bassokaappi on kuin harleyn 4x12" kitarakaappi joka kumisee. Kahteen sataan saa myös behkun 15" torvella: http://www.thomann.de/fi/behringer_ba_115_bass_box.htmKai täs viäl soittamaan oppii. :D |
leksi-B 25.04.2007 15:31:08 | |
---|
Tee itse kaappi ja saat tuohon hintaan kyllä. :) Basso se mukava soitin! |
Ace of Bass 25.04.2007 17:38:04 | |
---|
Haluaisin mielellään korkeita ääniä ulos, funkkia, slappailyä jne. Eli matalaa soundia en niin hae, jolloin 15" on poissuljettu ainakin.. Toistaako Bentton korkeita taajuuksia kuitenkin ihan hyvin? Niin ja tuo mun nuppihan on 450w, eli onko liikaa Benttonille? Mites Hartken XL ja TP, onko matalasoundisia? |
beissi man 25.04.2007 17:44:50 | |
---|
Haluaisin mielellään korkeita ääniä ulos, funkkia, slappailyä jne. Eli matalaa soundia en niin hae, jolloin 15" on poissuljettu ainakin.. Toistaako Bentton korkeita taajuuksia kuitenkin ihan hyvin? Niin ja tuo mun nuppihan on 450w, eli onko liikaa Benttonille? Mites Hartken XL ja TP, onko matalasoundisia? Tuskin on liikaa koska yhdellä kaapilla et saa nupista täyttä tehoa ja bentonin tehonkestoksi on luvattu 300w? This is my bass.
There are many like it, but this one is MINE.
My bass is my best friend. It is my life.
I must master it as I must master my life.
My bass without me is useless. Without my bass, I am useless. |
beissi man 25.04.2007 17:45:44 | |
---|
Kokeile niitä hartken alukartoisia jos halajat korkeita ääniä kuuluviin niillä luulis irtoovan. This is my bass.
There are many like it, but this one is MINE.
My bass is my best friend. It is my life.
I must master it as I must master my life.
My bass without me is useless. Without my bass, I am useless. |
Wil-J 25.04.2007 20:40:29 | |
---|
Mulla ois tossa torilla.... :) I'm your mama, I'm your daddy,
I'm that nigga in the alley. |
Ace of Bass 25.04.2007 23:36:15 | |
---|
Mulla ois tossa torilla.... :) Näin oli. Keskusteltiinkin aiheesta. Kattelen vielä jos löytyis halvemmalla! :P |
balzary 25.04.2007 23:43:42 | |
---|
Näin oli. Keskusteltiinkin aiheesta. Kattelen vielä jos löytyis halvemmalla! :P Toi xl-kaappi on mun vanha, jos hinta ei ole pompahtanut hirveesti wil-j:n omistuksessa (eppäilen), niin kannattaa ihmeessä ostaa pois. Ihan turha mielestäni miettiä jotain Bentonin rutkuja tuohon kaappiin verrattuna, toi on kuitenkin oikeesti hyvä vehje. |
Rantsula 27.04.2007 13:35:04 | |
---|
Eilen siirsin harleyn bassokaapin treeniksen nurkkaan häpeämään, 4x10 matalat saivat lisää pontta ja muutama desibeli tuntui tulevan herkkyyttä lisää. Kaapin sijoittelu on tärkeää sen oikean soundin kannalta. Toki joku muukin 4x10 kaappi varmaan passaa, muttei tuo ainakaan tunnu kumisevan tuollakaan sijoituksella. Kai täs viäl soittamaan oppii. :D |