evebanana 18.04.2007 20:38:24 (muokattu 18.04.2007 20:45:26) | |
---|
tuli mieleen, että ois kiva vääntää muumilaaksoa bassolla. rupesin vääntämään muttei nyt lähde kyllÄ. saisko tablat, jaksasko joku tehdä ne mulle |
Juippi! 18.04.2007 21:35:14 | |
---|
OMG! Tänään sisko ja sen poikaystävä katteli muumeja ja sano että opettele bassolla ne jutut.. Lupaan laittaa jonkun linkin tabiin tai muuta sellasta lähiaikoina. |
Juippi! 19.04.2007 16:32:15 | |
---|
|
doppelgänger 19.04.2007 19:54:12 | |
---|
Oisko kellään linkkiä siihen tunnariin kun pitäis jostain rytmi kuulla. |
jvakeva 19.04.2007 23:40:04 | |
---|
eikös tommonen turve pitäis mennä ihan korvakuulolta? |
Johannes_t 20.04.2007 09:27:04 | |
---|
eikös tommonen turve pitäis mennä ihan korvakuulolta? Jaa-a, noista nuoteista soitin enkä saanut biisiä yhdistettyä muumeihin sitten millään. |
okoranta 20.04.2007 09:29:21 | |
---|
Jaa-a, noista nuoteista soitin enkä saanut biisiä yhdistettyä muumeihin sitten millään. Mä kanssa eilen soittelin (yritin) noista nuoteista ja ei kyllä tullut Muumit mieleen. Looginen Nero Behkutalli #2 |
Juippi! 20.04.2007 15:24:17 | |
---|
Ööh.. :D Te ette aivan taida tietää mistä jaksosta tuo on... Se on yhdessä jaksossa jossa oli se pyöreä saari ja muumipeikko, pikkumyy, niiskuneiti ja nipsu oli siellä... Musiikki tulee siinä kohdassa kun hattivatit tulee yöllä. |
leksi-B 20.04.2007 15:50:17 (muokattu 20.04.2007 15:50:46) | |
---|
Ööh.. :D Te ette aivan taida tietää mistä jaksosta tuo on... Se on yhdessä jaksossa jossa oli se pyöreä saari ja muumipeikko, pikkumyy, niiskuneiti ja nipsu oli siellä... Musiikki tulee siinä kohdassa kun hattivatit tulee yöllä. aattelinki ku kuulosti jotenki vähä tutulta :D mutta se perustunnari ois kiva tietää, mä en osaa soittaa oikeen mitään korvakuulolta oon huono siinä lajissa! Basso se mukava soitin! |
rUSTED 20.04.2007 18:37:17 | |
---|
aattelinki ku kuulosti jotenki vähä tutulta :D mutta se perustunnari ois kiva tietää, mä en osaa soittaa oikeen mitään korvakuulolta oon huono siinä lajissa! No meitähän on ainaki kaks sitte! Ois ollu helpompaa ku silloin ku alotti soittamisen, ois alkanu harjoteleen korvakuulolla ku nyt ei meinaa riittää motivaatio, mutta ku aina välillä tulee veivailtua jtn niin kyllähän pikku hiljaa kehittyy siitä. |
leksi-B 20.04.2007 20:50:58 | |
---|
No meitähän on ainaki kaks sitte! Ois ollu helpompaa ku silloin ku alotti soittamisen, ois alkanu harjoteleen korvakuulolla ku nyt ei meinaa riittää motivaatio, mutta ku aina välillä tulee veivailtua jtn niin kyllähän pikku hiljaa kehittyy siitä. nii jos oikein yrittää ni vahingos voi löytää sen oikeen sävelen mutta se sitte KESTÄÄ :) Basso se mukava soitin! |
TommiW. 21.04.2007 10:32:11 | |
---|
Nyt kaikki herkät laittaa "kiltti setä"-filtterin päälle, kiitos. Yrittäkää oikeasti opetella diggailemianne biisejä ynnä muita korvakuulolta, se kehittää sitä korvaa yllättävän nopeasti paremmaksi. Netistä saa esim. Winamppiin ohjelmia, joilla saa hidastettua kappaleita (Pacemaker yms.) Myös kaupallinen ohjelma nimeltä Transcribe on erittäin näppärä tässä käytössä. Sillä tiputtelee biisin temmon esim. puoleen ja säätää soitto-ohjelmansa EQ:ta sellaiseksi, että basso / muu haluttu instrumentti kuuluu selkeästi pinnassa. Sen jälkeen ei muuta kuin hapuilemaan oikeita säveliä. Tabulatuurit voivat olla ensialkuun ihan OK, mutta biisien opettelu korvakuulolta kehittää soittajana paljon enemmän. Tabit ovat eräänlainen oikopolku onneen, jolla voidaan oppia paljonkin erilaisia likkejä, mutta yllättävän suuri osa netistä löytyvistä ns. "transkriptioista" ovat ainakin jollain tapaa virheellisiä. Lisäksi se, että on itse kovalla vaivalla saanut blokkailtua jonkin biisin bassolinjan tai melodian antaa huomattavasti suuremman onnistumisen tunteen kuin epämääräisten numero- ja kirjainsarjojen lukeminen Notepadista. Tämän kirjoituksen tarkoitus ei ollut siis dumata ketään, vaan koittaa perustella korvakuulolta oppimisen hyötyjä. "Et tainnut tajuta selitystäni kun vieläkin pohdit tuota samaa. Wasara myy laitteet, koska sen luonteeseen kuuluu myydä ne. Ihan sama mitä vätkyttimiä sillä on niin se myy ne aina." -Arva |
leksi-B 21.04.2007 11:06:05 | |
---|
Heh, hyötyä siitä varmaan olis mutta kun en jaksa :), joskus kokeillu soittaa korvalta mutta pää siinä vaan sekoaa, mielummin tiluttelen jtn. omaa improo ku blokkaan jonkun biisin korvalta ja jos joku biisi opetella täytyy niin nuotit vaan. Jotkut tykkää korvakuulolta soittamisesta, kuten meikän bändin kitaristi ja mä taas olen vasta kohta :) ei voi mitn. En siis haasta tietenkää riitaa sanoin vaa :) Basso se mukava soitin! |
TommiW. 21.04.2007 11:17:34 | |
---|
Heh, hyötyä siitä varmaan olis mutta kun en jaksa :), joskus kokeillu soittaa korvalta mutta pää siinä vaan sekoaa, mielummin tiluttelen jtn. omaa improo ku blokkaan jonkun biisin korvalta ja jos joku biisi opetella täytyy niin nuotit vaan. Jotkut tykkää korvakuulolta soittamisesta, kuten meikän bändin kitaristi ja mä taas olen vasta kohta :) ei voi mitn. En siis haasta tietenkää riitaa sanoin vaa :) Juu, ymmärrän kyllä. Nuoteista luku on toinen juttu sitten, sillä siinä sentään näkee ja ymmärtää mitä säveliä soittaa ja ne antavat osviittaa siihen, mitä esim. jonkun sointukierron päälle olisi mahdollista soittaa. "Et tainnut tajuta selitystäni kun vieläkin pohdit tuota samaa. Wasara myy laitteet, koska sen luonteeseen kuuluu myydä ne. Ihan sama mitä vätkyttimiä sillä on niin se myy ne aina." -Arva |
SaBer 21.04.2007 11:29:55 | |
---|
Ryhdistäytykäähän! Tuossa tunnarissa on viittä eri säveltä, jotka on soitettavissa yhdestä asemasta kahdelta vierekkäiseltä kieleltä! "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Oan 21.04.2007 12:55:34 | |
---|
Heh, hyötyä siitä varmaan olis mutta kun en jaksa :) Mitään todella arvokasta ei voi saavuttaa jos sen eteen ei työtä. Oma lehmähän tässä on myöskin ojassa, juuri suunnittelin treeniohjelmaa jossa olisi säännöllistä korvanharjoitusta. Pitäisiköhän perustaa projektiketju aiheesta? "Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä."
- Armo Pohjavirta |
Wilkeson 21.04.2007 14:31:20 | |
---|
Netistä saa esim. Winamppiin ohjelmia, joilla saa hidastettua kappaleita (Pacemaker yms.) Oisha se jees jos sais jotenki ton toimimaan ja tajuis tosta jotain mutku ei. emmä saa tota mitenkää mihinkää. En vaa tajuu! Mul ei nyt oikee oo paskaakaa hajuu et miten mä ton saan ladattuu koneelle ja toimimaan sen. Ois tarvettaki periaattees tolle. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
evebanana 21.04.2007 22:02:55 | |
---|
senverran apina olen basson kansttäsa kun sitä en oikeasti soita että ei ihan lähde tuo teko:D kullat muruset voisitte laittaa tänne niitä ps. pikku myy on söpö! |
Albireo 22.04.2007 15:04:45 | |
---|
Mitä nyt Googlen ihmeellistä maailmaa tutkiskelin niin oikeilla hakusanoilla löysin heti ensimmäisestä linkistä jonkinlaiset tabit siihen alkutunnariin. Mutta jos haluaa soittajana kehittyä, niin kannattaa luottaa ennemmin omiin korviin epämääräisten tabulatuurien sijaan ;) |
Sputum 22.04.2007 15:33:49 | |
---|
|