jussitapsa77 16.01.2007 22:16:30 | |
---|
Löytyykö kokemuksia TOKAI -merkkisistä bassoista? Polttelis hankkia Fender Precision, mutta mielellään en maksaisi pelkästä merkistä, eli onko noin TOKAI:n Fender kopiot, esim. APB-32, millään tavoin verrannollisia alkuperäisiin? Hieman lisää fyrkkaa maksamalla tähänkin bassoon saisi Seymour Duncanin mikit. Tietysti soitettavuus on yksilöllinen asia, eli pitäis löytää varmaan se ns. 'hyvä yksilö'? |
chief 16.01.2007 22:26:41 (muokattu 16.01.2007 22:27:33) | |
---|
Suosittelen Soundstoresta Japanin Fenderiä. Niissä hinta ja laatu on hyvin balanssissa. http://soundstore.fi/index.php/cPath/30_23 Tokailtakin löytyy hyviä bassoja, varsinkin vanhemmat Tokait ovat monesti hyviä yksilöitä. Ihan halvimpia Tokaita en välttämättä varauksetta suosittelisi. "It's the ear, not the gear. " |
absqua 16.01.2007 22:44:28 | |
---|
Tossa Chiefin puheenvuorossa tulikin jo kaikki oleellinen. Jos haluat tod edullisesti uuden precision-tyyppisen basson, niin suosittelen fazerilta yamahan bb-reissue-malleja. Lähtee alta 400eurolla. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
trackson 17.01.2007 23:54:43 | |
---|
Tossa Chiefin puheenvuorossa tulikin jo kaikki oleellinen. Jos haluat tod edullisesti uuden precision-tyyppisen basson, niin suosittelen fazerilta yamahan bb-reissue-malleja. Lähtee alta 400eurolla. Testasin ohimennen fasulla Jammun nauhatona (oli vissiin bb-malli, ehkä 615 tai 415 tai jotain sinne päin), hinta jotain 400 nurkilla. Oli laadukkaan tuntuinen peli, helpposoittoinen ja hyvä soundi. Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin |
Pumminen 29.01.2007 17:19:06 | |
---|
Ostin vuosi sitten musamaailmasta tokain japanin jatzarin. Laatu on mielestäni parempaa, kun nykyisissä u.s.a standardi fenkuissa. Ihan paskoja hintaansa nähden. Mikit on nyt vaihdettu bartolineihin ja ei voi muuta sanoa, että kyllä on hyvä peli!! Koreassa tehdyt tokait on aika vaihtelevaa laatua, mut kyl noi japanissa tehdyt on tosi hyviä. Mikit kun vaihtaa, niin hyvän pelin saa. |
Wilkeson 29.01.2007 20:49:39 | |
---|
Mulla on toi Tokain Jazzari ollu useita vuosia ja ei oo ikinä pettäny. Mikit on vaihdettu EMG:n aktiiveihin. Japanin Tokait on ainakin olevinaan laadukkaampia ku Korean ja varmastikki on. Kyllä tokait mun mielestä on iha hyviä pelejä. Jos valita pitäs ni Japsi lähtis mukaan mutta soittelee sillä Korean kepilläki. Mutta yleisesti kokemuksia Tokaista on iha positiivista. Kuulemani mukaan laatu on parantunu vuosien varrella. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
Kallekorvola 30.01.2007 09:30:56 | |
---|
kaikki tokait mitä oon kokeillu, ovat olleet vähintään hintansa väärtejä, mut jotkut japsiyksilöt sitten vielä enemmän. enemmän kuin hintansa kokoisia pelejä siis... paras jatsari mitä kuunaan oon soittanu, oli juurikin tollanen japsi-tokai... |
Zambe 30.01.2007 16:17:23 | |
---|
Onko kenelläkään kokemusta Tokain Thunderbird bassosta? |
Wilkeson 30.01.2007 20:19:01 | |
---|
Onko kenelläkään kokemusta Tokain Thunderbird bassosta? Oon tyypannu aika pikasesti. Kyllä loppupeleis aika kauan vetelin mut liikkeessä vaa. Ei siin oikee kunnon tatsii sanu mut jotai kuitenki. Bändin kans en oo veivannu tolla mutta ihan perus jees peliltä vaikutti. Vaikee sanoo oikee muuta. Pitäs aina päästä vetää treenit tai keikka. Taas kerran yleismielipiteet mitä on kuullu ni iha hyviä kuulemma on ollu. Mutta se onki sit taas oma mielipide. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
Zambe 31.01.2007 14:01:22 | |
---|
Himottaisi päästä itekkin koeajamaan tuo Thunderbird. Jotenkin on viimeaikoina heränny kiinnostus noita Thunderbird-bassoja kohtaan=) Millainenkohan ero siinä on epiphonen vastaavaan? hinta taitaa ainakin olla hiukan halvempi |
Perzzza 27.04.2007 23:06:34 | |
---|
Himottaisi päästä itekkin koeajamaan tuo Thunderbird. Jotenkin on viimeaikoina heränny kiinnostus noita Thunderbird-bassoja kohtaan=) Millainenkohan ero siinä on epiphonen vastaavaan? hinta taitaa ainakin olla hiukan halvempi Nostetaanpas nyt :) Itse olen hommaamassa Tokain Thunderbirdiä. Musakaupasta suosittelivat sitä enemmän kuin Epiphonea, koska ELuurin toimitusajoissa ja laaduissa on ollut viime aikoina ongelmia ja Tokai on kuulemma eimättä parempi vaihtoehto, hintakin viilattiin Epiä halvemmaksi ;) Kerron ja pistän ääninäytettä kun saan sen käsiini, olen aina ollut niin mieltynyt tuohon muotoiluun ja tyyliin. Piti se ostaa aloitusbassoksi muttei ollut rahaa silloin niin paljoa ja hommailin Squierin Jazzarin. Nyt tahtoo kakkosbasson. Saa nähdä tuleeko siitä sitten ykkösbasso... -Petri ps. Eroina voi huomata hopeiset potikat, jotka mukailee paremmin alkuperäistä Gibsonia. Epiphonella hardware + potikat ovat mustia. Original is better! Görr. |
Kaake 28.04.2007 09:01:34 | |
---|
Himottaisi päästä itekkin koeajamaan tuo Thunderbird. Jotenkin on viimeaikoina heränny kiinnostus noita Thunderbird-bassoja kohtaan=) Millainenkohan ero siinä on epiphonen vastaavaan? hinta taitaa ainakin olla hiukan halvempi Olen ollut tosi pettynyt noihin halpoihin Tokai-bassoihin mitä olen Musamaailmassa testannut. En suosittele niitä Korea-bassoja umpimetsästä ostamaan, testaamalla löytää varmasti hyvänkin yksilön. Tuo ylläoleva koski lähinnä p ja j-bassoja mutta pätee myös Thunderbirdiin. Etsittiin kaverille kopsubassoa ja Epiluurin versio oli hintaluokassaan kyllä paras niistä yksilöistä mitä testattiin. Tokaita vaivasi kaikkinainen "epämääräisyys", ei missään nimessä tuntunut et tällä olisi kiva vetää. No väärinhän se meni Hey Punk, where you goin' with that flower in your hand?
Well, I'm goin' up to Frisco to join a psychedelic band. |
Ratloz 28.04.2007 21:50:15 | |
---|
Tässä vastikään hommasin Tokain Jazzarin. En kadu. Ihan perkutin hyvä vehje ja vieläpä aika halpa! Suosittelen lämpimästi basisteille jotka ei viitsi maksaa itseään kipeäksi hyvästä bassosta. It's like hammering your little brother's face to stop him crying... |