ozz3 08.12.2004 18:24:36 (muokattu 08.12.2004 18:37:29) | |
---|
Moro, tässä joululahjaksi olen saamassa bassoa ja nyt sille pitäisi valita vahvistin ja kotisoittoon näin aluksi. Paikallinen soitinkauppa antoi kaksi mahdollisuutta: Joku halpis vahvistin, 15W, ei efektejä, mutta ääntä lähtee hyvin, halpa Kalliimpi vahvistin, 30W, efektejä, ääntä lähte, budjetin yli. Halunani olisi siis soittaa kotona (ehkä silloin tällöin kaverin kanssa) ja oppia bassottelun perusteita. Tarvitsenko alkuun efektejä ja järeämpää vahvistinta, joka menee 180€ budjetin yli? Toivottavasti ymmärsitte mitä hain.. Edit: Tällaista bassoa olen ajatellut (halpa, tuntui hyvältä soittaa) : http://www.ibanez.co.jp/world/products/eb/pict/GAXB150BK-1T-01.jpg Ja korostan, että mitään ostopäätöksiä ei ole vielä tehty "Lenin on paras." |
Jalmus 08.12.2004 18:36:31 | |
---|
Mun mielestäni tässä joku Behringer puolustaisi paikkansa aika hyvin, kun on kyse aloittelijasta. Jos intoa löytyy ja kehitystä tapahtuu, niin ainahan sitten voi hankkia ns. laatumerkkejä. Mielestäni et alkuun tarvitse mitään efektejä. Se aika, mitä käyttäisit niiden kanssa läpräämiseen on vain poissa harjoittelusta. Ehkä maun mukaan sitten myöhemmin. Alkuun pääset mainiosti pelkällä bassolla ja edullisella combolla. Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi. |
Hughes 08.12.2004 19:44:01 | |
---|
Vinkki: Itse duunasin joskus, kun ei ollut ämyriä, semmosen piuhan mikä sopi stereoitten auxiin. Moikas niin s...anasti! Ja hei! Tupla hyöty, voit ostaa lopuilla rahoilla vaikka kaljaa.. vitukasta vitukasta vitukasta |
ozz3 08.12.2004 19:49:13 | |
---|
Ja hei! Tupla hyöty, voit ostaa lopuilla rahoilla vaikka kaljaa.. No tämähän on hyvä neuvo... "Lenin on paras." |
M.Hanski 08.12.2004 19:58:59 | |
---|
No tämähän on hyvä neuvo... Mun mielestä se on pirun hyvä neuvo paitsi absolutisteille yms. moraalisin perustein alkoholirajoitteisille hölmöille. :) Ihan aikuisten oikeesti tuo piuhan bassosta stereoiden auxiin kytkeminen toimii ihan kivasti. Kokeile vaikka! Adaptereita on kaupan hyllyt väärällään. Se pittee tietee! |
ozz3 08.12.2004 21:23:17 | |
---|
Mun mielestä se on pirun hyvä neuvo paitsi absolutisteille yms. moraalisin perustein alkoholirajoitteisille hölmöille. :) Ihan aikuisten oikeesti tuo piuhan bassosta stereoiden auxiin kytkeminen toimii ihan kivasti. Kokeile vaikka! Adaptereita on kaupan hyllyt väärällään. Stereot vielä löytyisi... Tietokoneeseen voisi koettaa liittää, mitenkäs tämä tapahtuu? "Lenin on paras." |
hollstro 08.12.2004 21:31:12 | |
---|
Vinkki: Itse duunasin joskus, kun ei ollut ämyriä, semmosen piuhan mikä sopi stereoitten auxiin. Moikas niin s...anasti! Ja hei! Tupla hyöty, voit ostaa lopuilla rahoilla vaikka kaljaa.. Kotisoittoon voi käyttää ihan mitä vaan vehjettä jolla ääntä saa vähän vahvistettua. Tuo piuha kotistereoon-kikka on hyvä, mutta sitten ei välttämättä voi (joissakin stereoissa kyllä voi) soitella musiikin mukana jos ei ole toista mölytoosaa käytössä. Musiikin mukana soittaminen kun on kaikkein parasta treeniä soittoharrastuksen alkuvaiheesa. Mulla oli 1. vahvistimena vanha putkiradio. Sellaisia saattaa vieläkin löytyä ja niissä on hieno ääni. |
oltsi88 08.12.2004 21:47:40 | |
---|
Itellä lojuu nurkissa tuommoinen Kustomin 40w styrkka. Aloittelin sillä ite vuosia sitte ja on hyvä. Joku tuommoinen kannaattaa hommata... Pitäis varmaa laittaa kustomi myyntiin. |
hollstro 08.12.2004 22:00:40 | |
---|
Stereot vielä löytyisi... Tietokoneeseen voisi koettaa liittää, mitenkäs tämä tapahtuu? Jos tietokoneessa on äänikortti niin siinä on usein myös mikrofonille jakki tai RCA-sisäänmenot esim. CD-soittimelle. Jompaan kumpaan vaan basso kiinni sopivalla piuhalla. Fiksuin homma on tietysti Fire Wire tai USB-väylään liitettävä äänikortti, mutta ne maksaa helposti useamman sataa euroa. |
Basismi 08.12.2004 22:05:29 | |
---|
Jos tietokoneessa on äänikortti niin siinä on usein myös mikrofonille jakki tai RCA-sisäänmenot esim. CD-soittimelle. Jompaan kumpaan vaan basso kiinni sopivalla piuhalla.
Tai törkätään tietokonekajareiden plugi adapterin välityksellä basson jakkiin. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
pardy 09.12.2004 12:38:39 | |
---|
Tai törkätään tietokonekajareiden plugi adapterin välityksellä basson jakkiin. Kappas, enpäs tuota ole tulut miettineeksi... Pitääkin mennä kokeilemaan... Kiitti vinkistä. |
pehko 09.12.2004 13:27:52 (muokattu 09.12.2004 14:10:24) | |
---|
itesoittelen vanhan kasettimankan läpi. Piuha mikkiliittimeen, play nappi pohjaan ja menoks.Soundi lähes täydellinen... =D Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele" |
omarklah 09.12.2004 14:20:03 | |
---|
itesoittelen vanhan kasettimankan läpi. Piuha mikkiliittimeen, play nappi pohjaan ja menoks.Soundi lähes täydellinen... =D Ja kun laittaa tuosta PAUSE:n päälle ja REC+PLAY pohjaan saa äänitystason säädin kaakkoasennossa mukavasti säröäkin tarvittaessa.... Mun eka viritys joskus vuonna nolla oli just tuo. Eli putkiradio + kasettimankka yllämainituilla "asetuksilla" - tosin kitaralla - mutta kyllä lähti Paranoid upeesti :o) Tää sit sanois tälleen... |
pehko 09.12.2004 14:50:07 | |
---|
äänitystason säädin kaakkoasennossa piruvie...mulla ei taida olla mitään semmosia säätimiä siinä. Jotain hertzi säätimiä kyllä on...mutta, vois rec systeemiä kokeilla, joska soundi paranios vielä enemmän...... =D Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele" |
Basismi 09.12.2004 15:08:22 | |
---|
Kappas, enpäs tuota ole tulut miettineeksi... Pitääkin mennä kokeilemaan... Kiitti vinkistä. Eipä kestä, kerro kuinka toimii. Taitaa vaatia vähän kikkailua että saa kuulumaan molemmista kajareista. Itse soittelen kotioloissa ihan unplugged. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Kieppi 09.12.2004 21:33:45 | |
---|
Yllättävän hyvän vaikutuksen teki tuommoinen: http://www.ibanez.co.jp/world/products/amp/page/sw65.html Tuossahan on jo tehoa aika laillakin... pienempiäkin samasta sarjasta toki löytyy. Joku täällä kirjoitteli, ettei ollut tyytyväinen, mutta mä olen ollut. Selvennykseksi vielä, että tuommoinen on meillä duunipaikalla, ei siis mulla kotona. "Kuuntele kontrabassoa. Siinä on puuta, siinä on jöpinää." (Jukka Tilsa) Osta Sitikka! |
JK 10.12.2004 07:39:45 | |
---|
Koticombona/vaimoväen käytössä on Ibanezin SW 20. Sen kanssa oli hiukan ongelmaa aluksi kun kuulokkeiden liittäminen mykisti kaiuttimen lopullisesti. Monien mutkien kautta sain korjatun version ja hyvin on pelittänyt. Nimenomaan nuo CD Input/Kuulokeliitäntä ovat hyvät ominaisuudet ja riittää ihan mainiosti kotisoitteluun. Saman sarjan 15w kitaracombo tuli hommattua samaan aikaan ja pelittää sekin ihan jees. Ainakin Soitin Huttuselta löytyy tuota SW 20 comboa, hintaa 125 eur. "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
esamies 10.12.2004 17:56:12 | |
---|
Luulin, että vahvari kuin vahvari on ihan kiva olla kotona. Kävin sitten kaupassa kokeilemassa kaikkein halvimmasta päästä ja yllätyin. Halvimmat tekeleet kuulostivat tosiaan kuin olisi laittanut basson kiinni kasettinauhuriin, sellaista muovista honotusta. Kyseisessä kaupassa sattui hintarajana olemaan n.250e, jonka jälkeen ääni muuttui aivan eri luokkaan, mataliakin ääniä tuli ja soundi oli jotakuinkin napakka. Tuohon hintaan kuuluikin sitten jotain ihme säätimiä ja kytkimiä (ja hieman isompi numero jotain jonka perässä oli kirjain W, isompi W varmaan myy paremmin?), mutta kai ne ovat välttämätön paha. Ei kai mikään efekti korjaa huonosti suunniteltua ja halvalla rakennettua sekundaa. |
Karhukoira74 11.03.2019 10:28:49 | |
---|
Lainaanpa tätä ketjua, poju (13 v.) on innostunut basson soitosta...ja tartteis varmaan kotio hankki jonkunlainen combo millä soitella. Omista soittohommista oppineena, sais olla semmonen millä nyt ehkä pärjäis jonkun ei-kauhean-äänekkään bändin kanssa, ja kuitenkin olisi hyvä soundinen laitos. Ihan halpikset ei itteä houkuta, mutta ei nyt vielä lähdetä Ampegin stackia laittamaan vaikka komee semmonen oiskin. Tossa kattelin ite Ampegin comboja BA110 V2, olis torillakin. TC BG250 saa kehuja, mutta myös keston kanssa ollut ongelmia? Hintaluokka vois olla joko uutena tai käytettynä tuossa 250, max. 300. -So many assholes, so few bullets- |
thedarkness 11.03.2019 14:29:23 | |
---|
Karhukoira74: Lainaanpa tätä ketjua, poju (13 v.) on innostunut basson soitosta...ja tartteis varmaan kotio hankki jonkunlainen combo millä soitella. Omista soittohommista oppineena, sais olla semmonen millä nyt ehkä pärjäis jonkun ei-kauhean-äänekkään bändin kanssa, ja kuitenkin olisi hyvä soundinen laitos. Ihan halpikset ei itteä houkuta, mutta ei nyt vielä lähdetä Ampegin stackia laittamaan vaikka komee semmonen oiskin. Tossa kattelin ite Ampegin comboja BA110 V2, olis torillakin. TC BG250 saa kehuja, mutta myös keston kanssa ollut ongelmia? Hintaluokka vois olla joko uutena tai käytettynä tuossa 250, max. 300. Nyt on vahvasti oma lehmä ojassa, mut tollanen: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1439518 |