Aihe: Laukku Gibson RD:lle
1
ville_r
22.02.2019 21:04:05
RD kulkee nyt pussissa, joka venyy ja paukkuu.
Laukku pitäis saada.
Thomannilta katselin, mutta mittojen mukaan kaikki on liian pieniä.

Mistä laukku, ja vielä edullisesti eli 60..80€?
Zambe88
22.02.2019 23:22:38

ville_r: RD kulkee nyt pussissa, joka venyy ja paukkuu.
Laukku pitäis saada.
Thomannilta katselin, mutta mittojen mukaan kaikki on liian pieniä.

Mistä laukku, ja vielä edullisesti eli 60..80€?

Jos sulla on vintage ikäinen RD ja vintage ikäistä laukkua haluat, niin Ebaysta löytyy tämä yksi ja hintakin on jotain muuta kuin budjettiisi sopiva;
https://www.ebay.com/itm/1978-GIBSO … h=item287575d217:g:dj8AAOSwpDdVW4zd

Tuli mieleen, että oletko tämän jo tsekannut T-kaupasta, jos vaikka RD sopisi Thunderbirdin laukkuun;
https://m.thomann.de/fi/gator_gwe_tbird_bass.htm
If it's too loud, you're too old!
ville_r
23.02.2019 08:25:18
Hei kiitos linkistä!
Joo on se vintagea, -78.
Mutta laukun ei tarvi olla, kunhan sais suojaavan kotelon.

Tuo Thomannin laukku on liian pieni.
Pituudesta jää sentti ja leveydestä kaksi uupumaan.

Zambe88: Jos sulla on vintage ikäinen RD ja vintage ikäistä laukkua haluat, niin Ebaysta löytyy tämä yksi ja hintakin on jotain muuta kuin budjettiisi sopiva;
https://www.ebay.com/itm/1978-GIBSO … h=item287575d217:g:dj8AAOSwpDdVW4zd

Tuli mieleen, että oletko tämän jo tsekannut T-kaupasta, jos vaikka RD sopisi Thunderbirdin laukkuun;
https://m.thomann.de/fi/gator_gwe_tbird_bass.htm
Kefiiri
23.02.2019 09:12:53 (muokattu 23.02.2019 09:16:53)
----------
En ole musiikin asiantuntija.
Zambe88
23.02.2019 10:05:52 (muokattu 23.02.2019 10:06:26)

ville_r: Hei kiitos linkistä!
Joo on se vintagea, -78.
Mutta laukun ei tarvi olla, kunhan sais suojaavan kotelon.

Tuo Thomannin laukku on liian pieni.
Pituudesta jää sentti ja leveydestä kaksi uupumaan.

Oi oi, itse katselin noita vintage RD-bassoja hetki sitten ostohousut jalassa, mutta niska-ja hartia vammaisena päädyin sittenkin -76 vuoden Gibson Ripperiin ja en ole kyllä katunut:)

Jää kyllä ärsyttävän vähän vajaaksi tuo laukku. Tokihan Thunderbirdin gigbagiin RD voisi mahtua, kun gigbagi antaa vähän anteeksi koon puolesta, mutta ei se nyt tietenkään ole sama kuin kova keissi.

Sitten tuli mieleen, että jos teettäisit flightcasen mittojen mukaan? Tokihan hinta varmaan nousee budjetista, mutta ainakin olisi kunnon suoja hienolle bassolle.
ville_r
23.02.2019 19:24:40
Joo se voi olla, että Gigbag on sitten se ratkaisu.

Se mun RD on itse asiassa vähän rujo. Siinä on ollut joku toinen talla jossain vaiheessa
ja sen ruuveille on reiät ja runko on haljennut ja liimattu.
Mutta ne ei haittaa, elämän jälkiä :D

Ripper on loistava!
Mulla on myös kaksi G3:n (=Grabber?) v. 2012 Tribute-bassoa.
Niitä on ilmeisesti tehty vain 400 kpl, joten hankin sitten molempia värejä
eli honeyburst ja musta.
Aivan loistavia bassoja.

Ja sitten on Ripperin pari kopiota.
El Maya ja Aria Pro II.
Aria olis myytävänäkin aika edullisesti 590,-

Zambe88: Oi oi, itse katselin noita vintage RD-bassoja hetki sitten ostohousut jalassa, mutta niska-ja hartia vammaisena päädyin sittenkin -76 vuoden Gibson Ripperiin ja en ole kyllä katunut:)

Jää kyllä ärsyttävän vähän vajaaksi tuo laukku. Tokihan Thunderbirdin gigbagiin RD voisi mahtua, kun gigbagi antaa vähän anteeksi koon puolesta, mutta ei se nyt tietenkään ole sama kuin kova keissi.

Sitten tuli mieleen, että jos teettäisit flightcasen mittojen mukaan? Tokihan hinta varmaan nousee budjetista, mutta ainakin olisi kunnon suoja hienolle bassolle.
Zambe88
23.02.2019 20:03:13

ville_r: Joo se voi olla, että Gigbag on sitten se ratkaisu.

Se mun RD on itse asiassa vähän rujo. Siinä on ollut joku toinen talla jossain vaiheessa
ja sen ruuveille on reiät ja runko on haljennut ja liimattu.
Mutta ne ei haittaa, elämän jälkiä :D

Ripper on loistava!
Mulla on myös kaksi G3:n (=Grabber?) v. 2012 Tribute-bassoa.
Niitä on ilmeisesti tehty vain 400 kpl, joten hankin sitten molempia värejä
eli honeyburst ja musta.
Aivan loistavia bassoja.

Ja sitten on Ripperin pari kopiota.
El Maya ja Aria Pro II.
Aria olis myytävänäkin aika edullisesti 590,-

Heei juurikin samaa bassoa katselin itse täällä torilla, mutta se ehti mennä näemmä sulle, ennen kuin sain rahoituksen kuntoon.
Onnea bassosta ja elämän jäljet kuuluu asiaan tuon ikäisessä soittimessa:)

Meikällä on tämä gigbagi vanhempana versiona omassa Thunderbirdissä ja on hyvä;

https://m.thomann.de/fi/ritter_rgs7 … _mgb.htm?o=14&search=1550944836
ville_r
25.02.2019 10:33:53
Joo piti tehdä nopea ratkaisu, kun näin tuon RDn myynnissä,
kun oli vielä täällä Seinäjoella.
Tuo gigbag sopisi RDllekin, pitääpä harkita, kun kerran koteloa ei löydy.

Zambe88: Heei juurikin samaa bassoa katselin itse täällä torilla, mutta se ehti mennä näemmä sulle, ennen kuin sain rahoituksen kuntoon.
Onnea bassosta ja elämän jäljet kuuluu asiaan tuon ikäisessä soittimessa:)

Meikällä on tämä gigbagi vanhempana versiona omassa Thunderbirdissä ja on hyvä;

https://m.thomann.de/fi/ritter_rgs7 … _mgb.htm?o=14&search=1550944836
basisti1971
26.02.2019 09:49:47
Moi.

Zambe88: Sitten tuli mieleen, että jos teettäisit flightcasen mittojen mukaan? Tokihan hinta varmaan nousee budjetista, mutta ainakin olisi kunnon suoja hienolle bassolle.

^ Ääni tälle.

Itse en gigbägeistä ole koskaan pitänyt, paitsi entisaikaan kun sain ostettua vakuutusyhtiöiltä gigbägeissä rikottuja instrumentteja hyvään hintaan ;).
Ainoa kerta kun on itse tullut moista käytettyä oli moottoripyörällä kulkiessa.

Todella laadukkaat bägit kun vielä ovat saman hintaisia, ja usein ihan yhtä kömpelöitä kuin kovat laukutkin, ei sekään ainakaan mulla puolla niiden käyttämistä.

Teettämisen vaihtoehtona on viitseliäälle ja näppärälle tehdä itse, mutta jo flightcasen tarvikkeet menevät tuosta epärealistisesta halpislaukkujen hintatasosta kirkkaasti yli.

Tuossa jälleen kerran mun näkemys asiasta vuosikymmenen takaa:

https://www.talkbass.com/threads/ma … i-ltd-explorer.597684/#post-8214586

Flightcase ei tietenkään ole ainoa teeseitse- tai teettämisvaihtoehto, mutta yksinkertaisuudessaan varmasti se suosituin.

T:Samuli
ituvirtanen
26.02.2019 10:27:14

basisti1971: Todella laadukkaat bägit kun vielä ovat saman hintaisia, ja usein ihan yhtä kömpelöitä kuin kovat laukutkin, ei sekään ainakaan mulla puolla niiden käyttämistä.

Olisin muuten samaa mieltä mutta kova laukku on usein hankala ja raskas kantaa. Pussin voi kantaa selässä eivätkä kädet ole aivan tukossa, kun pääsee lavalle tai treeneihin. Omistan kaksi monon laukkua ja varsinkin tuplaversio olisi aivan pöhkö kuskattava, jos siinä olisi vain pieni kahva. Lentokoneeseen tosin en uskalla noitakaan ottaa, vaan silloin turvaudun kentillä jo kovasti kärsineeseen muotolaukkuun.
basisti1971
28.02.2019 07:29:20
Moi.

ituvirtanen: Olisin muuten samaa mieltä mutta kova laukku on usein hankala ja raskas kantaa. Pussin voi kantaa selässä eivätkä kädet ole aivan tukossa, kun pääsee lavalle tai treeneihin.

Niin kovia kuin pehmeitäkin laukkuja on monenlaisia.
Kuten on toki hintatasojakin.

Ainakaan itse en ole vielä törmännyt "pehmeään" laukkuun tai pussiin joka suojaisi instrumenttia omasta mielestä riittävästi, ja olisi merkittävästi kovaa laukkua näppärämpi kuljettaa.
En tosin kulje julkisilla lainkaan, joten olen kehitystä seurannut lähinnä mielenkiinnosta, en ostoaikeissa.

Kaikkiin koviin laukkuihin saa teetettyä valjaat joilla ne saa haluttaessa selkään, ja olisiko ollut SKB jolta noita ainakin ennenvanhaan -ehkä vieläkin- sai teettämättäkin.

ville_r
28.02.2019 09:37:13
Riippuu tietysti käyttötarkoituksesta, onko kova laukku ainoa järkevä vai puolikova myös.
Itselläni kuljetus on lähinnä kodin ja treenikämpän väliä omalla autolla, joten päädyin nyt
sitten puolikovaan. Muutamalla kympillä sain ihan hyvän käytetyn, joka on alunperin
T-birdille.

Tuosta hintatasosta vielä, Thomannilta löytyy paljon laukkuja tuohon 60..80 euron välille,
muutama allekin, mutta suurinkin jäi pari senttiä vajaaksi. Kyllä se olisi voinut olla ihan
realistinen hintataso RD:n laukullekin.

basisti1971: Moi.

^ Ääni tälle.

Itse en gigbägeistä ole koskaan pitänyt, paitsi entisaikaan kun sain ostettua vakuutusyhtiöiltä gigbägeissä rikottuja instrumentteja hyvään hintaan ;).
Ainoa kerta kun on itse tullut moista käytettyä oli moottoripyörällä kulkiessa.

Todella laadukkaat bägit kun vielä ovat saman hintaisia, ja usein ihan yhtä kömpelöitä kuin kovat laukutkin, ei sekään ainakaan mulla puolla niiden käyttämistä.

Teettämisen vaihtoehtona on viitseliäälle ja näppärälle tehdä itse, mutta jo flightcasen tarvikkeet menevät tuosta epärealistisesta halpislaukkujen hintatasosta kirkkaasti yli.

Tuossa jälleen kerran mun näkemys asiasta vuosikymmenen takaa:

https://www.talkbass.com/threads/ma … i-ltd-explorer.597684/#post-8214586

Flightcase ei tietenkään ole ainoa teeseitse- tai teettämisvaihtoehto, mutta yksinkertaisuudessaan varmasti se suosituin.

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)