Aihe: ei se oo aina miehestä kiinni
1 2 3
sirdickyj
04.09.2007 20:05:48 (muokattu 04.09.2007 20:06:01)
Nimittäin kivahan se on sohvalla plösöttää ja soittaa bassoa, kyllä luonnistuu kimurantimmatkin hommat. Keikalla tai treeneissä ei sitten yhen äkkiä juttu menekään samoin. Missä vika?

Syitä on varmaan monia, ajan kanssa pitää niitä tähän listata, kunhan joudan. Mitäs muilla?
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Heikki L.
04.09.2007 20:24:52

Klassinen "nollatason ongelma". Mun kohdalla toi on yksi suurimmista probleemista minkä kanssa joutuu paiskimaan töitä koko ajan.
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
J.Hollström
04.09.2007 21:15:13
Klassinen "nollatason ongelma".

On niin klassinen, että en ole kuullutkaan. Voitko vähän avata?
That's it, but not shit. Paras sointu = G#majAb.
Pirkka
04.09.2007 21:35:32
Toi on just niin tuttua. Täällä himas kyllä tiluttaa vaikka kuinka kun kukaan ei kuule mutta odotas vaan oikees tilantees. Ei lähe. Jos joku asia pitää saada meneen bändin kans vaikka tempossa 120 se on parempi treenata itekseen niin että se menee himassa puhtaasti tempoon 150bpm. Mulla se menee tuolla tavoin.
hollstro
04.09.2007 21:39:58

Klassinen "nollatason ongelma". Mun kohdalla toi on yksi suurimmista probleemista minkä kanssa joutuu paiskimaan töitä koko ajan.

Oisko tää sama kuin tangentti-ilmiö?
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Basismi
04.09.2007 21:40:46
Ei auta kuin treenata. Joko kotona tiluttaa nopeammin, kovempaa ja korkeammalle, tai sitten treeneissä pändin kanssa. Reilumpaa bändikavereita ajatellen on treenata kotona.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Kefiiri
04.09.2007 21:42:00

Mullekin "nollatason ongelman" käsite on lievää hämärämpi. Muutenhan keikkakökköilyilmiö toki on tuttu.

Mutta välillähän ne kuviot sujuu keikallakin. Jos vaan pystyy rentoutuun, eikä esitä artistia, vaan on se.
hollstro
04.09.2007 21:44:43

Joskus tosiaan käy niin että helppokin juttu jää bändikontekstissa soittamatta tai menee väärin. Syitä mun mielestä on:
- bändin taimi on eri kuin miten olet sen treenannut (esim. breikki ei olekaan sen pituinen mitä ajattelit, tai iskut korostuu toisin)
- bändisoitossa pitää seurata niin montaa muuta juttua, että oma soitto jää vähemmälle huomiolle
- kaikkein klassisin: XXXXX mielessä, silloin ei muista reagoida
sirdickyj
04.09.2007 21:54:46
No, noita muuttujia kotisohvalta keikalle mentäessä on ainakin;

-hihnan pituus
-soundi, joka ei ole sama kuin kielet jotka osuu otelautaan, ja jotka akustisesti soidessaan ovat loppujen lopuksi aika lytyssä dynamiikaltaan
-rumpali, jonka ykkönen/kakkonen ei olekaan samassa paikassa kuin oma oikea jälka tai nyökkivä pää
-känni
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
J.Hollström
04.09.2007 21:59:47
-rumpali, jonka ykkönen/kakkonen ei olekaan samassa paikassa kuin oma

No rumpaleilla se kakkonen on ykkönen, ja korttelin suurimmat peräpukamat. Yhden tutun hutturumpalin peräpukamat poistettiin, ja operaatiota tuli seuraamaan vuosikurssillinen sairaanhoito-opiskelijoita. "Moi!"
That's it, but not shit. Paras sointu = G#majAb.
Cunt Basic
04.09.2007 22:05:42
Ei kannata puhua liikaa sontaa, muuten voi tulla peräpukamat suuhun.
absqua
04.09.2007 22:07:00
Tuttuahan tuo on. Useimmiten se johtuu mulla joko siitä että
a) soitan keikalla reippaasti kovemmalla tatsilla kuin himassa itsekseni -> vituixmän
b) en saa/ehdi/osaa/ymmärrä ruuvata omaa kuuntelua sellaiseksi että olis tarpeeksi hyvä vetää niitä hankalampia juttuja -> vituixmän

Pohjimmiltaan kyse on siitä etten ole treenannut tarpeeksi.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hollstro
04.09.2007 22:09:29

a) soitan keikalla reippaasti kovemmalla tatsilla kuin himassa itsekseni -> vituixmän
b) en saa/ehdi/osaa/ymmärrä ruuvata omaa kuuntelua sellaiseksi että olis tarpeeksi hyvä vetää niitä hankalampia juttuja -> vituixmän

Tästä tuli mieleen... Jenkeillä on Spidermän ja Supermän, basistien ja savolaisten supersankari on Vituiksmän
absqua
04.09.2007 22:10:48
Tästä tuli mieleen... Jenkeillä on Spidermän ja Supermän, basistien ja savolaisten supersankari on Vituiksmän

Sitä mä tossa just hainkin.

http://jirin.hommat.info/wp-content/uploads/2006/09/vituixman.jpg
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
sirdickyj
04.09.2007 22:20:08

no toi kovemmalla tatsilla vetäminen on kans...miks pitää vetää kovempaa?
Heikki L.
04.09.2007 22:26:49

Meinasin sitä tasoa millä oikeasti on, eikä millä luulee olevansa. Keikalla/studiossa huomaa aika useasti tappelevansa näennäisesti helppojen asioiden, esim. puolinuottien, kanssa kun on tarpeeksi väsynyt, nälissään, vittuuntunut muihin yms. "Nollataso" (hipsukoissa sen vuoksi, että ei ole "oikea" termi) olis niinku rima jonka yli pääsee joka päivä varmasti. Huippu-ukkeleilla se on yleensä helvetin korkealla.
sirdickyj
04.09.2007 22:32:15
Meinasin sitä tasoa millä oikeasti on, eikä millä luulee olevansa. Keikalla/studiossa huomaa aika useasti tappelevansa näennäisesti helppojen asioiden, esim. puolinuottien, kanssa kun on tarpeeksi väsynyt, nälissään, vittuuntunut muihin yms. "Nollataso" (hipsukoissa sen vuoksi, että ei ole "oikea" termi) olis niinku rima jonka yli pääsee joka päivä varmasti. Huippu-ukkeleilla se on yleensä helvetin korkealla.

häpsis

kyllä sä just sillä tasolla oot, vedäpäs suoraan linjaan, niin muuttujat vähenee ja ongelmat pienenee. ainakin joskus.

mä oon kelannu, et jos joku juttu menee hyvin kun soittaa luurivahvistimella ja klikin päälle, niin jos se sitte ei mee bändin kanssa, niin homma eijole pelkästään musta kiinni
sirdickyj
04.09.2007 22:36:10
no toi kovemmalla tatsilla vetäminen on kans...miks pitää vetää kovempaa?

nonii ja sitte vielä, toi ratkee helposti sillee kans, et on himassa joku stydimmillä asetuksilla oleva basso millä soittelee, ja keikkakoneena joku helpommin käsiteltävä. ainaki osaks näin.
Heikki L.
04.09.2007 22:36:30

häpsis

kyllä sä just sillä tasolla oot, vedäpäs suoraan linjaan, niin muuttujat vähenee ja ongelmat pienenee. ainakin joskus.

mä oon kelannu, et jos joku juttu menee hyvin kun soittaa luurivahvistimella ja klikin päälle, niin jos se sitte ei mee bändin kanssa, niin homma eijole pelkästään musta kiinni

No joo, ehkä me kelataan eri tavalla tosta. Jos ei mee bändin kanssa, ni sit ei klaaraa sitä juttua. Eli kun tilanne muuttuu, niin vaikeustaso nousee --> ei taitu, ei keikkaa.
hemmo
04.09.2007 22:37:19

nonii ja sitte vielä, toi ratkee helposti sillee kans, et on himassa joku stydimmillä asetuksilla oleva basso millä soittelee, ja keikkakoneena joku helpommin käsiteltävä. ainaki osaks näin.

Ööh...emmä nyt ymmärrä. Ainahan uusiin keikka/reeniolosuhteisiin pitää sopeutua, ja nopeesti.
Niinkö Särö. Ne vaan poseeraa. Selvästi on levy-yhtiä vaan hakenut netin avulla nättejä poikia ja ostanut niille soittimet. Etenkin se komppiryhmä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)