AS87 13.09.2007 23:34:31 | |
---|
Omasta mielestäni Led Zeppelinin ''The Lemon Song'' ja Rushin ''YYZ'' tuntuvat aivan käsittämättömän mahdottomilta soittaa. Metallican ''Anesthesia (Pulling Teeth)'' -biisin pystyn soittamaan jotenkuten, mutta sekin liian vaikea. |
okabass 14.09.2007 02:02:39 (muokattu 14.09.2007 05:01:26) | |
---|
Mitkä biisit tuntuu mahdottomilta soittaa? MOI Matin ja Tepon tuotanto kauttaaltaan. Samoin Souvarit (etenkin Kuukkelilampi), Tulipunaruusut, Yölintu osasto. Ceterum censeo moderator esse delendam |
soprano 14.09.2007 02:14:02 | |
---|
Kaija koo tinakenkä vai mikäs se on. Tulis varmaan oksennus 28sek.jälkeen jos koittas veivaa bassolla. Ei niin synkkää, että synkempää ei olisi tulossa. |
sirdickyj 14.09.2007 09:19:18 | |
---|
Tässä ei kaiketi kumminkaan haettu sitä, että mitä oma maku ei anna periksi soittaa? Tai mist mä tiiän, mut noi ekan postauksen biisit näyttäis vähän siltä, et vois olla kyse vaikeudesta. Mun mielestä monenkin biisin soittaminen 1/1 on turkasen vaikeeta, ihan vaan niinkin "helppo" biisi kun Burning Love, ei vaan lähe, jos kriteerinä on se, miten se juttu toimii. Markan version tuostakin biisistä loihtii kuka hyvänsä, tietenkin. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Teijo K. 14.09.2007 09:26:02 | |
---|
MOI Matin ja Tepon tuotanto kauttaaltaan. Samoin Souvarit (etenkin Kuukkelilampi), Tulipunaruusut, Yölintu osasto. Onhan ne vaikeita biisejä joo. Yksi paha on toi AC/DC Highway to Hell. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend. |
sirdickyj 14.09.2007 09:31:45 | |
---|
Onhan ne vaikeita biisejä joo. Yksi paha on toi AC/DC Highway to Hell. "Kaiken takana on nainen" on ainaki paha, pyörii niin perkeleesti. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Karlsson 14.09.2007 09:33:20 | |
---|
Yleensä enemmän paneutumista vaativat sellaiset tsipaleet, joissa hakataan samoja suht perussointuja eri järjestyksessä biisin läpi. Sekottuu jotenkin pään sisässä "tän jälkeen tänne" -järjestys. "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
Teijo K. 14.09.2007 09:35:36 | |
---|
Yleensä enemmän paneutumista vaativat sellaiset tsipaleet, joissa hakataan samoja suht perussointuja eri järjestyksessä biisin läpi. Sekottuu jotenkin pään sisässä "tän jälkeen tänne" -järjestys. Tota bluegrassia kun tullut lätkyteltyä niin se on kyllä. Sitä samaa vaihtobassoa kaikki, muutama hassu sointu mitkä kiertää joka biisissä suurinpiirtein samalla tavalla, mutta ei sitten kuitenkaan ihan. Kaikki biisit menee joko a:sta tai g:stä. Heti kun en jaksa keskittyä niin olen kyllä niin pihalla. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend. |
Aladoobi 14.09.2007 09:40:16 (muokattu 14.09.2007 14:08:51) | |
---|
|
absqua 14.09.2007 09:49:58 | |
---|
Tässä ei kaiketi kumminkaan haettu sitä, että mitä oma maku ei anna periksi soittaa? Tai mist mä tiiän, mut noi ekan postauksen biisit näyttäis vähän siltä, et vois olla kyse vaikeudesta. Mun mielestä monenkin biisin soittaminen 1/1 on turkasen vaikeeta, ihan vaan niinkin "helppo" biisi kun Burning Love, ei vaan lähe, jos kriteerinä on se, miten se juttu toimii. Markan version tuostakin biisistä loihtii kuka hyvänsä, tietenkin. Naulan kantaan naksautat. Mulle on vaikeata jats-musiikin soittaminen niin että se kuulostais hyvältä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Basismi 14.09.2007 10:17:04 (muokattu 14.09.2007 10:18:13) | |
---|
Irja-humppa on sellainen mistä en vieläkään käsitä kuinka niitten äänten kuuluis vaihtua. Vai oliko se alaska? Onko sellainen humppa olemassa? Taitaa olla lapuissa joku vika... Sitten on toki nämä donnaleet ja teentownit jotka on olleet viimeiset 10vuotta siinä melkein menee -tasolla. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
pehko 14.09.2007 10:59:02 | |
---|
melkein kaikki biisit tuottaa mulle ongelmia, enkä montaa niistä opikkaan. Sikthin biisit, en ole edes viittinyt yrittää soittaa niitä. HEAVY...FUCKING...METAL! |
Ville S 14.09.2007 11:02:48 | |
---|
Finlandia... melkein :D |
mr.bungle 14.09.2007 11:28:58 (muokattu 14.09.2007 12:40:54) | |
---|
Moni biisi menee ropeltamalla tai hipeltämällä with flying colours, mutta jos yrittää soittaa jokaisen nuotin voimakkaasti ja selkeästi niin homma romahtaa täysin. Ja biisi voi teoriassa olla suht helppokin. bassolla hanuriin |
blessed 14.09.2007 12:25:55 | |
---|
Nyt oon varmaan kuukauden (niin kauan kun on tuo nauhaton ollu) läiskytelly soittaa all of me:tä (Django) ja alkaahan tuo pikkuhiljaa mennä oikeallakin temmolla, mutta vielä pätkii sillon tällön ja välillä saattaa intonaatio tökkiä. Sitten toi Stu Hammin Country Song on semmonen ikuisuus-projekti, joka ei varmaan ikinä tuu onnistumaan. |
TommiW. 14.09.2007 15:27:51 | |
---|
Eiskadeiskan hommia on mahotonta vetää samalla meiningillä. Samaten Parkerin fonisoolot ja Bob Mintzerin fonibluussit. Ohan noita monia, mutta on se hyvä että ei lopu reenaattavat biisit kesken. "sun bassokierto on osottanu että ei oo olemassa sunnäkösii bassoja, on vaa olemassa bassoja!" -Seak |
Jalmus 14.09.2007 16:15:31 (muokattu 14.09.2007 16:19:27) | |
---|
Kyllähän esimerkiksi Jacon Barbary Coast on aika paha soitettava, kun yrittää soittaa sen Jacon omalla tyylillä. Ja kaikki Jaco-jutut yleensäkin, jos ne aikoo hyvin tehdä. Mahdotonta ei ole vielä tullut vastaan, ajan kanssa ja hitailla tempoilla treenaten voi ylittää itsensä! Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Rantsula 15.09.2007 01:55:14 | |
---|
Mielestäni tällä hetkellä tuntuu ylitsepääsemättömältä Beethovenin Fur Elise. Pakko harjoitella.. Bassomaanikko |
slapvete 15.09.2007 13:43:52 | |
---|
Skribbasin Eric Doplhyn bassoklarasooloja. Aattelin ottaa bassolla haltuun, mutta... Ei taitu. "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |
ötzi 15.09.2007 14:03:05 | |
---|
Cannibal Corpsen koko tuotanto. En ole edes vaivautunut yrittämään muutaman kappaleen jälkeen. Nostetaan sieltä yksi yli muiden, vaikkapa Frantic Disembowelment Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin |