Aihe: Korg pandora px4d?
1
Villek
11.09.2007 13:13:21
Harkitsen tuollaisen pikkulootan ostoa. Tarkoitus on lähinnä kotitreeni ja soittelen sekä bassoa että kitaraa. Muita vastaavia ei ilmeisesti ole markkinoilla. Kyselenkin lähinnä kokemuksia tästä laitteesta?
J.Hollström
11.09.2007 13:26:42 (muokattu 11.09.2007 13:28:14)
Onhan tota käytelty juu. Kätevä peli pikku reenailuun. Soundit on ihan ok, tosta hätäisesti kaikki bassolle tehdyt valmiit soundit läpisoitettuna:

http://juki.1g.fi/mp3/Bassottelua/Pandora.mp3

E: ja tietty kitaralle on enempi noita soundiloita. Molempia tulee käytettyä. Valmiiden rytmien päälle on ihan hauska jammailla.
That's it, but not shit. Paras sointu = G#majAb.
Teijo K.
11.09.2007 13:39:36

Onhan tota käytelty juu. Kätevä peli pikku reenailuun. Soundit on ihan ok, tosta hätäisesti kaikki bassolle tehdyt valmiit soundit läpisoitettuna:

http://juki.1g.fi/mp3/Bassottelua/Pandora.mp3

E: ja tietty kitaralle on enempi noita soundiloita. Molempia tulee käytettyä. Valmiiden rytmien päälle on ihan hauska jammailla.

Toihan on hauskan oloinen peli. Onko noissa rytmeissä muitakin kuin nelijakoisia?
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend.
J.Hollström
11.09.2007 13:42:57
Tuolta speksit: http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=PX4d

Rytmeistä:
"100 Rhythm and Bass Patterns
The one hundred built-in rhythm patterns cover a broad range of styles that include rock, jazz, funk, blues and dance music. The PCM sounds used in these patterns produce realistic accompaniments that are fun to play along with. There are even Bass patterns that let you specify the key chord, so you can practice any style of music while listening to a full rhythm and bass line. Since you can use the effect programs at the same time as these patterns, this is a great way to practice your picking, improve your rhythm or develop your sense of pitch. You can also make Chain Pattern settings to combine up to sixteen different rhythm patterns."
Teijo K.
11.09.2007 13:54:50

Tuolta speksit: http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=PX4d

Rytmeistä:
"100 Rhythm and Bass Patterns
The one hundred built-in rhythm patterns cover a broad range of styles that include rock, jazz, funk, blues and dance music. The PCM sounds used in these patterns produce realistic accompaniments that are fun to play along with. There are even Bass patterns that let you specify the key chord, so you can practice any style of music while listening to a full rhythm and bass line. Since you can use the effect programs at the same time as these patterns, this is a great way to practice your picking, improve your rhythm or develop your sense of pitch. You can also make Chain Pattern settings to combine up to sixteen different rhythm patterns."

Ton näin, mutta eihän se mitään oikeasti kiinnostavaa kertonut noista tahtilajeista. Löytyykö 7/8? 5/4?

Karlsson
11.09.2007 13:55:53
Ton näin, mutta eihän se mitään oikeasti kiinnostavaa kertonut noista tahtilajeista. Löytyykö 7/8? 5/4?

Mulla joskus olleessa ekan sarjan Pandorassa ainakin oli vähän hassumpiakin tahtilajeja tarjolla.
"Friendly shake hands!" -V.I.Lenin
TommiW.
11.09.2007 13:57:08
Mulla on tommonen punanen pandora, ylimääräsenä. Saa ostaa pois. Ilmeisesti vanhempi malli, ja nimenomaan bassolle tarkoitettu.
"onko vesinokkaeläin esimerkki ID-hypoteesin improvisaatiosta?"
J.Hollström
11.09.2007 13:58:20

Ei oo nyt toi purkki mukana täällä, mutta muistaakseni jotain tommosiakin oli tarjolla.
Teijo K.
11.09.2007 13:58:53

Mulla joskus olleessa ekan sarjan Pandorassa ainakin oli vähän hassumpiakin tahtilajeja tarjolla.

Kuten millaisia? Juuri noita kaipaan treenatessa.

Teijo K.
11.09.2007 13:59:41 (muokattu 11.09.2007 14:01:25)

Mulla on tommonen punanen pandora, ylimääräsenä. Saa ostaa pois. Ilmeisesti vanhempi malli, ja nimenomaan bassolle tarkoitettu.

Vaihda choorukseen? Vai mitä nuo muuten maksaa?

Okei, vähän eri sarjassa nuo.

Karlsson
11.09.2007 13:59:58

Kysyppä hemmolta, toi purkki on sillä vissiinkin nyt.
"Friendly shake hands!" -V.I.Lenin
TommiW.
11.09.2007 15:06:42 (muokattu 11.09.2007 15:08:06)

5/4, 6/4, kaks eri 7/4 jne. Sit hirvee määrä eri kuustoista- ja kasiosavariaatioita, sit tommosia ihme ketjutusvariaatioita ja peruskomppeja.

E:

Näin siis tässä mun omassa, px4b.
"onko vesinokkaeläin esimerkki ID-hypoteesin improvisaatiosta?"
Samu S.
11.09.2007 18:53:55
Mulla on PX4D ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Reissun päälle lähtiessä kitara/bassolaukkuun vaan luurit ja Pandora kaveriksi, kotonakin sohvasoittelut onnistuvat mukavasti. Olen käyttänyt sitä phrase trainer -toimintoa myös, sillä saa siis äänitettyä muutaman sekunnin looppiin masiinan taustaa ja/tai omaa soittoa.

Kaikenkaikkiaan mainio laite. Oikeastaan en toivoisi muuta kuin USB/MIDI-liitännän komppien muokkaamista varten.

Kannattaa huomioida, että tuo Pandora syö 4,5V virtaa eivätkä siihen siis käy tavallisimmin efektejä syöttävät virtalähteet.
Ei se siitä! last.fm
rijopu
11.09.2007 21:03:29
PX4D:tä olen hehkuttanut täällä ennenkin ja toistan itseäni sanomalla, että tämä laiten on mitä mainioin treenikaveri. Todella monipuolinen verme, ja vielä hyvin kompaktissa koossa.
Ville S
12.09.2007 09:49:54
Mulla on se px3 bassolle (vai mikä lie merkki)
ja oikein hyvä!
Siinä uudemmassa oli vissiin joku poikkeuksellinen jännite, ei ollut 9 V muistaakseni, kumma.

Oikein hyvä treenikaveri, käytin sitä keikoillaki multiefektinä/virittimenä kunnes hommasin Bossin Me-50Bn.

Rockenroll.
J.Hollström
12.09.2007 09:55:13
Siinä uudemmassa oli vissiin joku poikkeuksellinen jännite, ei ollut 9 V muistaakseni, kumma.

3 sormiparistoria tai 4.5V muuntaja, niinuin Samu yllä jo mainitsi. Sama kuin joissain kannettavissa cd-soittimissa. Ei musta mikään kauheen kumma juttu. Patterit kestää ihan mukavasti siinä.
absqua
12.09.2007 09:58:31
3 sormiparistoria tai 4.5V muuntaja, niinuin Samu yllä jo mainitsi. Sama kuin joissain kannettavissa cd-soittimissa. Ei musta mikään kauheen kumma juttu. Patterit kestää ihan mukavasti siinä.

Kauanko ne paristot jaksavat siinä? Mulla on ensimmäisen sukupolven pandora, ja se ainakin imaisee sähköt paristoista (4xAAA) aika sukkelasti, parissa-kolmessa tunnisas.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
J.Hollström
12.09.2007 10:02:26
Kauanko ne paristot jaksavat siinä?

Ei ole mittausdataa. Mutta aika usein soittelen paristoilla, ja perstuntuma on että muutamia tunteja alkaaliparistoilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)