Aihe: Fender BG32
1
tavisb
02.09.2007 21:47:41
Onko kellään kokemuksia Fenderin akustisista bassoista? Ulkonäollisistä ja kustannuksillista syistä oon kallistunut otsikon vaihtoehtoon (vähän askarruttaa lyhyt skaala, no juu, helpompi soittaa, mut tuntuuko miten soundissa?). Idea ois pienessä kerrostaloasunnossa tsekata kuviot kuntoon, ja sit presarilla toistaa kuviot keikoilla. Tai kyllä myös välillä tollakin, kun on iisimpiä sessioita.. Noi akustiset Fenderit lienee Korean ihmeitä, joilla tehtailla tehdään vähän joka sorttia. Sikspä tässä kyselemään kokemuksia, ettei tarvis heti katumaan ruveta. Sangen huonosti noita löytyy kokeiltavaks, eli sikaa tässä ollaan säkissä hankkimassa. Haulla "BG32" löytyy netistä kovin vähän apua, eikä muusikoiden.netistä yhtään mitään. Ja jos on hyviä kokemuksia vastaavista, niin kommentteja kiitos..
Aspe
14.09.2007 11:36:05
Olen ollut jo pari vuotta otsikon kaltaisen soittimen suht onnellinen omistaja.
Oma ostoideani oli melkein täsmälleen samanlainen, kotisoittoa akustisella ja soittokämpillä jatsibassolla. Valitsin BG-32:n nimenomaan sen lyhytskaalaisuuden vuoksi ajatuksella "että tälläinenhän on kätevä sohvasoittelulle." Lyhyempi skaala ei mielestäni kuulu soundissa vaan ääni (elektroniikka Fishman Classic 4) on vahvistettuna ainakin minua hyvinkin miellyttävä, onpa soittokaveritkin soundia kehuneet. Käyttämäni vahvistimet GK Backline 110 ja vanha 60-luvun putkivahvistin 1x15 kaapilla. Tämä tietysti sillä varauksella että ääni on hyvin perinteinen. BG32 ei siis ole jäänyt pelkäksi kotisoittimeksi vaan sillä on soitettu tyytyväisenä sekä akustisen että sähköisen bändin kanssa. Soittotuntumaltaan se on kuitenkiin niin erilainen kuin esim. J-basso että jos mahdollista niin kokeilua ennen ostopäätöstä. Itselläni tämä onnistui niin että Kaisaniemen F-musiikissa oli kokeiltavissa ja osto tapahtui T-kaupasta mistä basso lähti tasan kaksisataa halvemmalla...
Hihnatappeja on vain yksi eikä basson mukana tullut käyttöohjetta joten ensimmäinen paristonvaihto meni pähkäilyksi. Kyseessä on kaiken lisäksi Kiinan ihme joten hinnassa on jonkinlaista iso F-lisää.
Juuri vieraillessani Fenderin sivuilla huomasin että BG:n elektroniikkaan on lisätty
viritin joten sehän on plussaa jos hinta nyt ei kovin paljon sen takia nouse.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)