Aihe: Miten alottaa basson soitto?
1
Possessed
20.09.2007 19:24:36
Aloittelijalle vinkkejä.
Eli kiinnostaa tuo basson soitto, ja tässä olen jokii aikoo
katellu bassoja..niin siis miten kannattaa alottaa soittaminen,
että oppii parraiten soiton?
Haitaristi
20.09.2007 20:28:27
Aloittelijalle vinkkejä.
Eli kiinnostaa tuo basson soitto, ja tässä olen jokii aikoo
katellu bassoja..niin siis miten kannattaa alottaa soittaminen,
että oppii parraiten soiton?

Soittamaan oppii soittamalla!
eli osta basso tai lainaa kaverilta. ja joku pieni vahvari. Ja sitten alat soitteleen jotain sellaista musaa mistä tykkäät, mutta ei liian vaikeeta aluks. tai sitten haet kirjastosta jonkun basson alkeet kirjan. Ja täältä bassopalstalta ja aloittelija palstalta löytyy paljon vinkkejä aloittelijoille.
Teijo K.
20.09.2007 20:30:10

Osta tai lainaa basso jostain.
Laita wantediin ilmoitus "aloitteleva basisti etsii bändiä".

Siitä se lähtee aika kivasti eteenpäin.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend.
L.Ruoska
20.09.2007 22:15:53

Bändi on tärkein juttu, että tulee sitä yhteissoittoa ja hyvää meininkiä =)

Jos tarviti apua basson ostossa, niin sano vaan. Täältä voidaan varmasti suositella sulle jotain hintaisekseen hyvää satasen parin bassoa tuolta M.Net Torilta. Ei kannata ainakaan uutena ostaa eikä mitään sellasta "hyvä soitin tästä sulle niin opettelu on helpompaa, vaan 600€"-juttua mistään musakaupasta.

Soita (soittakaa) alusta loppuun jotain helppoja biisejä, siis tosiaan jotain kolmen soinnun suomirockia ja muita perusbiisejä. Silleen että pääset vaan siihen soiton makuun, voi jäädä soittimet kaapin pohjalle aika nopeasti jos pitää heti lähteä vetämään jotain metallitykitystä.
Myynnissä Crate 2x12" 120W kitarakombo, 300¤.
Jayh
21.09.2007 09:32:20
... eikä mitään sellasta "hyvä soitin tästä sulle niin opettelu on helpompaa, vaan 600€"-juttua mistään musakaupasta.

Joo tätä kannattaa varoa, itse kun aloittelin ja musakauppoja kiersin niin tuli aika paljon tätä "jos on alle 1000€ kamat niin et sä kato jaksa reenata niillä"...

Kyllä mä oon sitä mieltä ettei köyhän kannata paskaa ostaa mutta tässä kun ei tiedä miten soitto lähtee, kiinnostaako yms niin kannattaa aloitella jollain halpiksella, vuoden soiton jälkeen tiedät sitten millainen se oma basso pitää olla.

Itse ostin 250€ basso + combo ja vuoden jälkeen kiertoon..
pekezu
21.09.2007 10:28:52

Jep, kalliit bassot voi jättää sitten tulevaisuuteen. Itsellä eka soitin oli kaverin Reno- merkkinen presarikopio. Paska peli, mikki otti välillä kieliin kiinni ja kaula oli hiukan vinossa yms., mutta ei se menoa haitannut. Sillon oli soittaminen kamarunkkauksen edellä, todenteolla.

Ensimmäinen oma basso oli iban GSR205, kelpo peli, tykkäsin itse kovasti.

Tarkemmin kun ajattelee kannattaa ostaa joku halpispeli käytettynä. Iban GSR200 on kuulemma ihan kelpo, tuskin vitoskielistä isovelliään kehnompi. Sellaisen saa 200e pintaan käytettynä. Siihen joku halpa vahvari, niin avot.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Possessed
23.09.2007 20:52:19
Joo. Ite ajattelin jottain 200-300 € passoo, musta väriltään.
Bändejä tunnen kaveriporukasta, ja hyviä soittajjia ovat...joten
pittää varmaan niitteen reenikselle mennä harjottellemmaan.

Oma bändi on aina ollu mielessä, ja minkälaesta mussaa soitetaan jne.

niin ja nelikielistä passoo on hankkimassa, kuhan se aika koittaa...
Antti Takalo
23.09.2007 21:31:44
Joo. Ite ajattelin jottain 200-300 € passoo, musta väriltään.
Bändejä tunnen kaveriporukasta, ja hyviä soittajjia ovat...joten
pittää varmaan niitteen reenikselle mennä harjottellemmaan.

Oma bändi on aina ollu mielessä, ja minkälaesta mussaa soitetaan jne.

niin ja nelikielistä passoo on hankkimassa, kuhan se aika koittaa...

No sehän on sitten suunnitelma selvillä jo. Eikun hyvää menestystä vain.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2; Kadonneen Pröötin metsästäjä. Riutta
pekezu
23.09.2007 23:12:13

Jep, siitä se lähtee. Suosittelen vakavasti opettelemaan jotain perusjuttuja vaikka jostain aloittelijakirjoista tms.. Itse en ole moista harrastanut, ja sen huomaa. Pitäisi vissiinkin perehtyä.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Possessed
24.09.2007 15:25:18
ee tästä ou ku vuan ylöspäen mentävä ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)