Aihe: Mitä mieltä olette Bossin ODB-3:sta
1 2
lehtomies
18.09.2007 19:30:47
Elikkä kyselisin kuinka lähelle tuolla saa esim. samantapaisen särösoundin kuten vaikka Lemmyllä on? tarkoitus olisi kompata kitaraa ja muutenkin kaikenlaiseen kikkailuun. eli onko ostamisen arvoinen?
kyllä joskus mutta joskus ei
Antti1
18.09.2007 20:25:52
onko ostamisen arvoinen?

On se, jos soundi miellyttää ja säröä tarvitsee. Tosta Lemmystä en niinkään tiiä, sillä taitaa vahvari, riksu ja soittotekniikka tehdä aika pitkälti sitä soundia. Kai tuollakin saa jotain sinnepäin, kun kikkailee sen blendipotikan kanssa tarpeeksi ja ruuvaa eq:ta.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Barsa
18.09.2007 21:22:35

Itellä on tuommonen. Eka kappale hajos heti alkuun, mutta tais olla vain huonoa säkää. Kerran oon kerenny nyt kokeilemaan uutta enkä oikeen hyvää saundia saanu.. Mutta en kerennyt kunnolla ruuvvailemaanvielä että luulen että yli 80 euron pelistä ihan kunnon saundit saa.
Luulisin kuitenkin että Lemmyllä on ihan kunnon Marsun putkisärö, että siihen ei aivan pääse.
moi
Sir Härö
18.09.2007 21:34:36
Itsellä oli tuollainen. Hyvin vähällä käytöllä. Rahansa arvoinen vehje, mutta ei sillä särösaundia aikaan saa, säröefektin kyllä.
Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa!
Barsa
18.09.2007 21:37:12

mutta ei sillä särösaundia aikaan saa
Niin. Tarkoitinkin suhteellisen hyvää särösaundia efekti purkiksi :)
moi
Sir Härö
18.09.2007 22:00:36
Niin. Tarkoitinkin suhteellisen hyvää särösaundia efekti purkiksi :)

No joo. Parhaillaan tuo purkki on kun säätää Levelin sinne klo 13 tienoille, middleä ja trebleä suhteessa enemmän kuin bass-potikkaa, ja blend (vai mikä olikaan) ihan vähän vaan auki ja gainia TODELLA vähän.

Jos sirkkelisäröä tahdot niin tämä on väärä pedaali siihen.
Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa!
Dropped C
18.09.2007 22:17:53
Iban PD-7 on hyvä sirkkeleihin. Kilisee ja kolisee siihen malliin että paikat lähtee hampaista. Lemmy-soundia saa kun pistää putkistyrkkarista volyymia tarpeeksi, middlet täysille ja treblet ja bassot kokonaan pois.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
J.Hollström
18.09.2007 22:19:41
Jos sirkkelisäröä tahdot niin tämä on väärä pedaali siihen.

Jos hakusessa on Lemmyn soundi, niin siihen ei pedaaleita tarvita. Reseptinä on Rickenbacker basso, Marsun vahvarit (JMP Superbass II) 60- ja 70-luvulta, basso ja treple säädöt nollassa, middle täysillä, volume ja presence klo 15 asennossa. Kaappeina marsun 4x12" ja 4x15". Tommosia 2 settiä molemmin puolin rumpuja. Plektra käteen ja baanalle.
"I can't think of anything more exciting than tone hunting" -John Mayer
Sir Härö
19.09.2007 00:46:10
Jos hakusessa on Lemmyn soundi, niin siihen ei pedaaleita tarvita. Reseptinä on Rickenbacker basso, Marsun vahvarit (JMP Superbass II) 60- ja 70-luvulta, basso ja treple säädöt nollassa, middle täysillä, volume ja presence klo 15 asennossa. Kaappeina marsun 4x12" ja 4x15". Tommosia 2 settiä molemmin puolin rumpuja. Plektra käteen ja baanalle.

No juh. Ei nyt ihan enää Lemmy saundiin liittynyt tuo mun ODB analyysini :)
faffbey
19.09.2007 08:04:09 (muokattu 19.09.2007 08:08:47)

Elikkä kyselisin kuinka lähelle tuolla saa esim. samantapaisen särösoundin kuten vaikka Lemmyllä on? tarkoitus olisi kompata kitaraa ja muutenkin kaikenlaiseen kikkailuun. eli onko ostamisen arvoinen?

Kysymys johon on kenenkään mahdoton vastata, liikkuvia tekijöitä on liian monta:
- soittotatsi: nyplääjä vai kirvesmies, pleku vai sormet?
- basso: ykskelaiset vai kakskelaiset mikit, aktiivi vai passiivi yms.
- vahvistin: putki vai trankku, pieni vai iso, mastervola vai ei yms.
- kaappi: kartioiden määrä ja koko, refleksi vai suljettu yms.
- mitä oikeastaan soundilta hakee

Itse en tykänyt ko. munuaisesta ollenkaan, munaton dynamiikan syöjä. Mutta edellä mainituista muuttujista riippuen varmaan toimii toisella soittajalla hyvinkin.
Barsa
19.09.2007 16:59:03

Parhaillaan tuo purkki on kun säätää Levelin sinne klo 13 tienoille, middleä ja trebleä suhteessa enemmän kuin bass-potikkaa, ja blend (vai mikä olikaan) ihan vähän vaan auki ja gainia TODELLA vähän
Hyvä tietää. Pitänee kokeilla kun reenikselle asti pääsen. Loppujen lopuksi en kyllä säröö tarvii oikeestaan ollenkaan. Mut on se hyvä varalla olla.
moi
JK1
20.09.2007 19:33:32
Sanoisin, että ei parhaimmillaan missään kovin heavyssä mutta yleensä mulla ollut level klo 11
bassoa klo 14
treble klo 13
drive klo 9
gain klo 10/11

Noit on siis hyvät säädöt mulle suht särötettyyn soundiin mutta basson omat saadöt myös vaikuttaa mulla tosi radikaalisti. Bassona Fender Urge Stu Hamn( joo, hirvee hevikirves)
lehtomies
20.09.2007 20:10:33
Kiitoksia vastauksista ja tiedän kyllä että millä kamoilla se Lemmy soittaa mutta budjetti on vähän tiukahko putkivahvistimen ostoon.....
kyllä joskus mutta joskus ei
Markus91
20.09.2007 21:55:05
Kiitoksia vastauksista ja tiedän kyllä että millä kamoilla se Lemmy soittaa mutta budjetti on vähän tiukahko putkivahvistimen ostoon.....

Pitääkö olla nimenomaan lemmysärö, kelpaako jokin muu? Aika varmasti uskallan luvata, että ei tuosta ODB:stä kyllä sitä putkisäröä lähde.
L.Ruoska
20.09.2007 21:57:47

Hommaa ennemmin Digitechin Bass Driver, mulla oli pari vuotta tuollainen ODB-3 ja ei siitä niinkun mihkään kyllä ollut. En ikinä oikein löytäny siitä sellasta mureeta "liikaa bassoa"-bootlegsoundia vaan tuli aina sitä kihinäsihinäsäröEFEKTIÄ niinkun joku tuolla sano.

Digitechin spedussa on semmonen erinomainen ominaisuus kun blendi missä voit lisätä puhtaaseen soundiin sitä sun säröefektisoundia. Musta se toimi heti paljon paremmin kun ODB-3 mutta en oo omistanu sitä, testasin vain vartin verran sitä tuossa pari vuotta sitten. Sen kuitenkin ostaisin jos tarttisin bassosärön.

Osaako kukaan sanoa siitä Behringerin bassosäröstä mitään, 19€ ei oo kovin kova lohkaisu lompakosta vaikka siitä ei olis mihkään?
Myynnissä Crate 2x12" 120W kitarakombo, 300¤.
pekezu
20.09.2007 22:16:40

Itsellä on tuollainen kaverilta lainassa. Aikamoinen yläpääsirkkeli, itse kaipasin sellaista kolinamenoa, tuosta ei irronnut kun pahaa mieltä ja armoton tirinä yläpäähän. Kuin keittäisi pekonia rasvassa, ei mun pedaali.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
absqua
20.09.2007 22:17:08
Hommaa ennemmin Digitechin Bass Driver, mulla oli pari vuotta tuollainen ODB-3 ja ei siitä niinkun mihkään kyllä ollut. En ikinä oikein löytäny siitä sellasta mureeta "liikaa bassoa"-bootlegsoundia vaan tuli aina sitä kihinäsihinäsäröEFEKTIÄ niinkun joku tuolla sano.

Digitechin spedussa on semmonen erinomainen ominaisuus kun blendi missä voit lisätä puhtaaseen soundiin sitä sun säröefektisoundia. Musta se toimi heti paljon paremmin kun ODB-3 mutta en oo omistanu sitä, testasin vain vartin verran sitä tuossa pari vuotta sitten. Sen kuitenkin ostaisin jos tarttisin bassosärön.

Mä olen täysin päinvastaista mieltä. Digitechin säröstä en saanut mitään järkevää ulos kun taas bossia käytän paljon. Siitä saa mainion tuhdin sirkkelisoundin.

ODB-3:ssa muuten on blendi.

Osaako kukaan sanoa siitä Behringerin bassosäröstä mitään, 19€ ei oo kovin kova lohkaisu lompakosta vaikka siitä ei olis mihkään?

Melkoisen paska se on. Oikeastaan juuri niin paska kuin millainen voi kuvitella 20e pedaalin olevankin. Soundi on sinne päin kyllä, mutta en mä silti tuohon rahojani tuhlaisi.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Jayh
21.09.2007 09:24:32
Itsellä oli pieni turhautuminen pedaaliin kun sen ostin ja oli semmoinen fiilis että ei tästä tule mitään.. mutta sanotaan että kärsivällisyys palkitaan tässä, pienellä (tai vähän isommalla) ruuvaamisella löytyy hyvinkin erilaista särösaundia..
L.Ruoska
21.09.2007 13:11:28

Mä olen täysin päinvastaista mieltä. Digitechin säröstä en saanut mitään järkevää ulos kun taas bossia käytän paljon. Siitä saa mainion tuhdin sirkkelisoundin.
ODB-3:ssa muuten on blendi.

Niin meinaat sitä balance-numiskaa? Mä en mieltäny sitä blendiksi, että se soundi on täysin särötön jos blendi on drylla? Olen ilmeisesti unohtanut ja olin myöskin soitellut vasta vuoden pari sillon kun mulla toi oli. Sain siitä just sen mitä kuvailetkin, "sirkkelisoundin" mutta musta se aina jotenkin murhasi hyvän bassosoundin. Ei oikein ikinä sopinut mihkään missä sitä yritin käyttää..

Digitechiä en kokeillut bändin kanssa, mutta vaikutti tosiaan paremmalta liikkeessä testailtuna. Sen suhteen mun mielipide siitä on jokseenkin painoarvoton.

Melkoisen paska se on. Oikeastaan juuri niin paska kuin millainen voi kuvitella 20e pedaalin olevankin. Soundi on sinne päin kyllä, mutta en mä silti tuohon rahojani tuhlaisi.
Nojuu, tätä vähän ajattelinkin. Huonolla pedaalilla ei tee mitään vaikka olis miten halpa. Mulla on itellä se Behringer bassokaiku. Käytän sitä yhden biisin introssa kun basso näppäilee DG-kieliltä ja se tekee työnsä. Rakenteeltaan se on todella heppoinen: numiskat tuntuu kun eivät olisi kiinni missään, niitä voi pyörittää vaikka puhaltamalla sinne päin. Piuha lähtee spedun output jackista ajatuksenkin voimalla, ei minkään näköistä grippiä siinä liittimessä. Muovia koko boksi niinkuin ne muutkin Behkut, eli vähän rankemmassa menossa varmaan aika iisi polkaista säpäleiksi. Sen kannen irrotusmekanismi on ärsyttävä myös. Soundiin tulee kaiku, mutta mitään megapitkälle meneviä ulinoita siitä ei irtoa, peruskaiku vain.
Verdict: 19€ arvoinen eikä yhtään enempää.
Myynnissä Crate 2x12" 120W kitarakombo, 300¤.
TommiW.
21.09.2007 17:21:17

Jos haluut semmosta rutisevampaa saundia, niin kandee kokeilla sitä Tube Overdriveä. Vitsihän sekin on, mutta ihan onnistunut saundi sieltä tulee ulos.
"sun bassokierto on osottanu että ei oo olemassa sunnäkösii bassoja, on vaa olemassa bassoja!" -Seak
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)