Aihe: Kalliiksi tulleet mokat
1 2
Syny
16.09.2007 18:53:54
Joo tässä itselläni kävi juuri viime yönä aika kallis moka: Olin jättänyt omaa tyhmyyttäni oman Hartke B300-vahvarini keskelle huoneen lattiaa. Ja sitten eräästä syystä se pääsi kaatumaan (isäni kompastui siihen pimeässä). Muutenhan olisin selvinnyt säikähdyksellä, mutta olin jättänyt kuulokkeeni kiinni vahvistimeen. Kuulokkeet ja plugi painoivat lattiaan osuessaan etupaneelissa olevan kuulokepaikan sisään ja piirilevy katkesi railakkaasti kahtia. Pitääpä huomenna kyselemään liikkeestä paljon uusi maksaisi. Mutta pelkään, että voi kokonaan uuden vahvistimen osto tulla vastaan.

Haluaisin tietää, onko kellään muulla käynyt mitään tämän tapaista?
pardy
16.09.2007 22:04:15

Nää, kyllä se menee takuuseen.
rattledad
16.09.2007 22:07:39

Kannattaa muuten välillä tarkistaa kaappipiuhan kunto.
pardy
16.09.2007 22:22:33

Kannattaa muuten välillä tarkistaa kaappipiuhan kunto.

Niijoo, etenkin putkivahvistimen ollessa kyseessä.

Kaveri onnistu kerran häätämään kitaracombosta käyttösavut pihalle kytkemällä toisen vahvarin kaiutinlähdöstä piuhan combon kitarainputtiin. Tyhmyydestä sakotetaan sanovat.

Kerran bändin laulukamoista pamahti elementti toisesta kaapista ja toista sataa maksoi uusi+vaihto.

Onhan noita, ei onneks omille kamoille oo käyny vielä.
Antti1
16.09.2007 22:32:43
Tähän varmaan tulee eräs mielenkiintoinen tarina vielä ennemmin tai myöhemmin siitä, kun joku oli lainannut Marshallin rötjäkettä ja Fenkkua muistaakseni. Fenkku kaappilähtöön kiinni --> ei ääntä?? --> lisää volaa --> tsup. Sen pituinen se.

Oliko tuo kenties poppiksen kaamea kohtalo, vaiko peräti hemmo kyseessä? Olikohan kamat edes nuo em.? :D
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Teijo K.
16.09.2007 22:35:40

Lainasin bassokamoja pnukkareille. Kiljut Jamahan nuppiin sisälle = käyttösavut pihalle. Punkkareilla ei tietenkään rahaa tai edes halua korvata vahinkoa. Uutta nuppia siis ostamaan, ja seuraavalla kerralla menivät kysymään nuppia muualta.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend.
Antti K.
16.09.2007 23:50:39
80kööt luvulla säestettiin Antti Hammarbergia jossakin työväentalossa. Pojat olivat itse suurella vaivalla tehneet meille PA-subbarit torviperiaatteella (15" kaiutinelementti sijaitsi syvällä torven uumenissa). Oli eka keikka näille uusille hienoille subbareille.

Noh, Antin musiikkihan oli sellaista, että Poing Poing ja sitä rataa, mutta anyways, meille selvisi vasta keikan jälkeen että paikalle oli tullut joku aloitteleva karaten harrastaja harjoittelemaan potkimistaitojaan.

Opetus: Kannattaa laittaa suojaverkko elementeille olivat ne sitten kuinka syvällä kotelon uumenissa.

Kyllä köyhiä soittajapoikia korpesi! Muuten oli kyllä mainio kokemus (monella tavalla) säestää elävää legendaa.
Kauneus on katsojan silmissä ja soundi on soittajan korvissa!
jkinnun2
17.09.2007 21:19:01
Aloitin basson soiton : )

no joo... Säilytin joskus kamoja lepakossa kunnes ne pöllittiin sieltä Peawey 4-kielinen valkoinen basso en enää muista tyyppiä, sitten sieltä katos myös peaweyn 2x15 blackwidow skobe niin ja meni sieltä myös devilin kitara pillin muutama kitara...
rintapek
18.09.2007 00:23:02

Lainasin bassokamoja pnukkareille. Kiljut Jamahan nuppiin sisälle = käyttösavut pihalle. Punkkareilla ei tietenkään rahaa tai edes halua korvata vahinkoa. Uutta nuppia siis ostamaan, ja seuraavalla kerralla menivät kysymään nuppia muualta.

Onko korvaushalua löytynyt vieläkään?
Varoititko tuota "muuta tahoa"?

Itse en pahemmin kamojani lainaile, paitsi hyviksi hepuiksi tietämilleni. Siinä hommassa tuo korvausvastuu on kutakuinkin päivänselvä.
One kind of music only - the good kind
Le Haba
18.09.2007 01:03:41
Mulle tarjottiin joskus JazzBassoa vuodelta 1960 enkä ottanut. Hinnankehitys on ollut sellainen että olis ehkä kannattanut...
My name is Baron, Le Baron
Teijo K.
18.09.2007 10:22:04

Onko korvaushalua löytynyt vieläkään?

Ei ole 15 vuoden aikana vielä löytynyt, tuskin tulee löytymäänkään.

Varoititko tuota "muuta tahoa"?

Enpä niitä tuntene, varmaan muita punkkareita.

Itse en pahemmin kamojani lainaile, paitsi hyviksi hepuiksi tietämilleni. Siinä hommassa tuo korvausvastuu on kutakuinkin päivänselvä.

Jotakuinkin loppui tuo omakin lainailuni siihen.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend.
saikkpe
18.09.2007 10:39:52

Treenattiin 80-luvulla uudella YO-talolla Helsingissä. Samassa tilassa treenasi useita bändejä ja kaikki säilyttivät kamojaan samassa varastokopissa.

Jätin laiskuuttani vaahteraotelautaisen sunburst-Jazzin varastoon treenien jälkeen ja sieltähän se hävisi parissa päivässä. Toinen bändi oli jättänyt varastokopin oven lukitsematta treeniensä ajaksi, jolloin joku emämulkku käytti tilaisuutta hyväkseen ja nappasi Fenderin kainaloonsa. Eikä tietenkään ollut vakuutusta.
Bassohan on lyömäsoitin.
2541
18.09.2007 11:06:47

Kun jätin ostamatta nimim. Wasaran kaupitteleman Hiwatt 4x12" kaapin...
TommiW.
18.09.2007 15:48:10
Otin pankkilainan, ostin Ampegit, myin pois.
Ostin MTD:n 535:n osarilla, vaihdoin pois.

Ohan noita ollu.
"sun bassokierto on osottanu että ei oo olemassa sunnäkösii bassoja, on vaa olemassa bassoja!" -Seak
magic
18.09.2007 17:49:16

Treenattiin 80-luvulla uudella YO-talolla Helsingissä. Samassa tilassa treenasi useita bändejä ja kaikki säilyttivät kamojaan samassa varastokopissa.

Jätin laiskuuttani vaahteraotelautaisen sunburst-Jazzin varastoon treenien jälkeen ja sieltähän se hävisi parissa päivässä. Toinen bändi oli jättänyt varastokopin oven lukitsematta treeniensä ajaksi, jolloin joku emämulkku käytti tilaisuutta hyväkseen ja nappasi Fenderin kainaloonsa. Eikä tietenkään ollut vakuutusta.

Aivan vastaava tarina - vuosi oli -80, ja minulla oli siellä Cisse Häkkisen vanha Fender Bassman trankku-nuppi ja kaappi, arvaa vaan harmittiko !
sunder
18.09.2007 23:11:49

Ohan noita ollu.

Huh. Onkohan kukaan GASittanu itteään oikeesti vararikkoon?
TommiW.
19.09.2007 07:39:14
Huh. Onkohan kukaan GASittanu itteään oikeesti vararikkoon?

En tiiä. Onneks en ite, vielä ainakaan.
"sun bassokierto on osottanu että ei oo olemassa sunnäkösii bassoja, on vaa olemassa bassoja!" -Seak
tammina
20.09.2007 08:02:39

Olen onnistunut potkaisemaan SWR Big Foot:in
molemmat elementit pihalle. Äänenpaineella.
Basismi
20.09.2007 08:05:14

Kumpiko noissa on ollut se moka, ostaminen vai pois myyminen?
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Keny
20.09.2007 08:19:48
Varmaan kaikki mun kaupat:)
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)