koivu30 15.09.2007 21:22:47 | |
---|
Hei basistit! Olen laajentamassa soitinrepertoaariani sähköbasson hankinta mielessä. Olen ammattimuusikko, mutta ajattelin aloittaa ensin vähän edullisemmasta bassosta. Sen verran olen ymmärtänyt, että Harley Bentonit jätän suosiolla pois laskuista. Olen ajatellut FENDER SQUIER VINT. MOD. JAZZ NT ( www.thomann.fi) bassoa, joka kustantaa n. 300euroa. Mitäs basistit olette mieltä, onko kyseinen Squier musta hevonen vai takuuvarma pettymys? Kuuntelen itse paljon 60- ja 70-luvun musiikkia, joten uskoisin passiivielektroniikan olevan minua varten. Onkohan tässä FENDER SQUIER VINT. MOD. JAZZ NT passiivimikit? Tuleeko mitään muita varteenotettavia n.300 e passiivielektroniikkabassoja? Missä malleissa olisi laadukkaita mikrofoneja? |
absqua 15.09.2007 21:26:52 | |
---|
Hei basistit! Olen laajentamassa soitinrepertoaariani sähköbasson hankinta mielessä. Olen ammattimuusikko, mutta ajattelin aloittaa ensin vähän edullisemmasta bassosta. Sen verran olen ymmärtänyt, että Harley Bentonit jätän suosiolla pois laskuista. Olen ajatellut FENDER SQUIER VINT. MOD. JAZZ NT (www.thomann.fi) bassoa, joka kustantaa n. 300euroa. Mitäs basistit olette mieltä, onko kyseinen Squier musta hevonen vai takuuvarma pettymys? Kuuntelen itse paljon 60- ja 70-luvun musiikkia, joten uskoisin passiivielektroniikan olevan minua varten. Onkohan tässä FENDER SQUIER VINT. MOD. JAZZ NT passiivimikit? Tuleeko mitään muita varteenotettavia n.300 e passiivielektroniikkabassoja? Missä malleissa olisi laadukkaita mikrofoneja? Terve mieheen Tossa Squierissa on passivielektroniikka. Noita on helsingin musiikkifazerilla jos et välttämättä halua thomannilta tilata. Tuohon hintaluokkaan jopa noita Squiereita enemmän suosittelisin Yamahan BB-sarjan uusintapainoksia. Eli siis näitä: http://www.thomann.de/fi/yamaha_bb414rr.htmSaa myös fazerilta. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
koivu30 15.09.2007 21:31:00 | |
---|
"jopa noita Squiereita enemmän suosittelisin Yamahan BB-sarjan uusintapainoksia". Moi ja kiitos vastauksestasi! Miksi mielestäsi Yamahan BB-sarja olisi kenties jopa parempi valinta? |
absqua 15.09.2007 21:37:00 | |
---|
"jopa noita Squiereita enemmän suosittelisin Yamahan BB-sarjan uusintapainoksia". Moi ja kiitos vastauksestasi! Miksi mielestäsi Yamahan BB-sarja olisi kenties jopa parempi valinta? Siksi että mä olen testannut niitä molempia ja Yamahat olivat paremman tuntuisia soittotatsiltaan (se on toki säätökysymys) sekä viimeistelyltään. Tosin pakko on sanoa että nuo Squieritkin ovat asiallista kamaa ja antavat epäilemättä vastinetta rahalle. Yamahasta vielä sen verran että tuosta mallista on olemassa myös aktiivi-versio, joka kannattaa unohtaa saman tien. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 15.09.2007 21:58:06 | |
---|
Jamahan BB sarjalaista suosittelen minäkin. Vielä enemmän suosittelen käytettyä bassoa. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend. |
koivu30 17.09.2007 19:45:42 | |
---|
Kävin Fazerilla testaamassa Vintage Jazz Squierit ja Yamaha bb414 sarjan ja täytyy sanoa, että olen teidän kommentoijien kanssa samaa mieltä. Yamaha bb 414 pesi mielestäni mennen tullen Squierit. Kiitos vinkistä!! |
absqua 17.09.2007 21:17:04 | |
---|
Kävin Fazerilla testaamassa Vintage Jazz Squierit ja Yamaha bb414 sarjan ja täytyy sanoa, että olen teidän kommentoijien kanssa samaa mieltä. Yamaha bb 414 pesi mielestäni mennen tullen Squierit. Kiitos vinkistä!! Ei kiittämistä, mukavaa olla avuksi. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
piivei 18.09.2007 18:28:08 | |
---|
Yksi ässä hihasta voisi olla Danelectro Longhorn. Eräs toinen ammattimuusikko soitti sellaisella ihan muina miehinä Toton lämppäribändissä Tampereen Ratinassa elokuussa. Muistaakseni uuden sellaisen hinta on n. 300€. Soittimen ulkonäkö tosin saattaa olla vieroittava tekijä:) |
Teijo K. 18.09.2007 20:15:10 | |
---|
Yksi ässä hihasta voisi olla Danelectro Longhorn. Eräs toinen ammattimuusikko soitti sellaisella ihan muina miehinä Toton lämppäribändissä Tampereen Ratinassa elokuussa. Muistaakseni uuden sellaisen hinta on n. 300€. Soittimen ulkonäkö tosin saattaa olla vieroittava tekijä:) Munsta tärkeä pointti on vielä se, että muina miehinä soittelija oli ostanut sen bassonsa käytettynä. ;) Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend. |
Samu S. 18.09.2007 20:21:02 | |
---|
Munsta tärkeä pointti on vielä se, että muina miehinä soittelija oli ostanut sen bassonsa hemmolta. Sehän näissä aina vähän on. |
Teijo K. 18.09.2007 20:26:20 | |
---|
hemmolta. Sehän näissä aina vähän on. No hemmolla on parhaat pitsat ja laadukkaimmat ritsat. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
spade 19.09.2007 10:42:45 (muokattu 19.09.2007 10:43:53) | |
---|
Epifone tai tokai, mikin vaihdoilla saat halvalla laatu beissin PS. noita yleensä löytyy käytettynä huokeaan hintaan vaikka mnetin torilta Elämä on |
Karlsson 19.09.2007 10:44:12 | |
---|
Munsta tärkeä pointti on vielä se, että muina miehinä soittelija oli ostanut sen bassonsa käytettynä. ;) Mun mielestä ehdottomasti tärkein pointti on, että toi kyseisen soittelijan kyseinen Dano on mun vanha. "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
Gange 25.09.2007 18:33:31 | |
---|
Mun mielestä tärkein pointti on, että bändi jossa tuota bassoa paukutettiin oli Nylon Beat. |
Le Haba 25.09.2007 19:50:51 | |
---|
Mun mielestä tärkein pointti on, että bändi jossa tuota bassoa paukutettiin oli Nylon Beat. Mun mielestä taas huomionarvoinen pointti on se, että se on livebassona järkyttävän hyvä. Toissa viikolla soitin sillä myös studiossa ja äänittäjä oli erittäin otettu My name is Baron, Le Baron |
hollmi-5 25.09.2007 20:26:24 | |
---|
Mun mielestä taas huomionarvoinen pointti on se, että se on livebassona järkyttävän hyvä. Toissa viikolla soitin sillä myös studiossa ja äänittäjä oli erittäin otettu Kun nappasin tuon käteen, olin ällistynyt sen keveydestä. Soundikin on (livenä kuultuna) kertakaikkiaan mahtava. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Karlsson 25.09.2007 20:34:53 | |
---|
Nyt pää kiinni, rupee vittutamaan, että luovuin siitä. "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
pekezu 25.09.2007 21:01:46 | |
---|
Osta uusi? ;) PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
Le Haba 25.09.2007 21:06:20 (muokattu 25.09.2007 21:13:13) | |
---|
Lisäksi on sanottava, että päinvastoin kuin monet muut lyhytskaalaiset Dano asettuu juuri oikealla tavalla käsiin kun sen ripustaa kaulaan ja pitempikaulaiseen bassoon tottunut omaksuu sen tatsin heti. Vasurilla kun nappaa ala-F:n se tuntuu olevan täsmälleen oikeassa kohdassa. Päinvastoin oli Mustangin basso. En tykännyt ollenkaan. Istualtaan soittaessa Dano vaatii paljonkin totuttelua, varsinkin jos on Fenderiin tottunut. Mutta kuten sanottu, se onkin ykkös-livebassoni Leland Sklar kysyi minulta: "Is that Dano one of the originals?" Vastasin: "No, it's a Re-issue" Hän siihen :" Wow, it sounded so great!" :-D My name is Baron, Le Baron |
*Basisti* 26.09.2007 17:55:10 | |
---|
tämä nyt ei ehkä varsinaisesti liity tähän... Mut tuli mieleen tässä et ite oon kitaraa soitellu poulisentoista vuotta ja ajattelin aloittaa basson soiton sen ohella...onko hyviä neuuvoja mitä pitäisi ajatella ekaa bassoa ostaessa...!?saa suositella jotakin kans perusteluineen..! raha ei varsinaisesti ole ongelma |