Aihe: Tallan kieliura
1
opsu
27.08.2019 20:30:36
Tuota..vaihdoin eka kertaa kakkosbassooni kielet. Tehdassetti (045-100) vaihtui Rotosoundin Jazzbassoihin (045-105). Setti on minulle mieluisa ja on ollut jo vuosia kiinni Fenkussa. Nyt ongelmana on, että E-kieli rämisee (ja on näitä räminäkeskusteluja näilläkin palstoilla ollut ennenkin). Säädetty on ja tulin siihen tulokseen, että tallan kieliura on liian pieni ja särinä johtuu siitä. Kieli siis jää niin kuin kantamaan liikaa. Tuo tehdassetin satanen siihen menee "nätimmin" eikä aiheuta ongelmia. Tämä satavitonen on sitten liikaa. Ero ei ole iso, mutta käsittääkseni aiheuttaa ongelman. Kysymys lähinnä niin, että kannattaako tuo tallan uraa lähteä itse viilailemaan ja, jos niin ihanko sopivalla moottorisahan teräketjuviilalla:) vai millä? Basso siis Marcus Millerin V7..eikai nuo nyt voi olla sellaisia, ettei niihin saa siedettävästi ns. normaalisettejä istutettua. Isompaa irtopalaakaan tuohon ei taida olla tarjolla ja tallaa ei viitsi tuon hintaluokan vehkeeseen alkaa vaihtamaan. Käyttääkö joku tuollaisessa paksumpia menestyksellä vai vaihtelenko jotkut rimpulat tilalle?
pehko
27.08.2019 20:39:36

Ite oon ainakin uhuella pyöreällä viilalla (varmaan just joku m-sahanteräviila) vedelly leveämmäksi. Eipä siinä muuta haittaa tule, kun että joudut ehkä nostamaan tallapalaa puolmilliä ylöspäin. Mut ainakin kieli lepää nätisti urassa
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
Kefiiri
28.08.2019 08:38:43
Onpas nolot kieliurat jos on noin ahtaiksi mitoitettu. Jämyn näköiset tallapalat kyllä, kun vilkaisin kuvaa. Pitäisikö hommata jostain B-kielen tallapala E:tä varten niin ei tarvitsisi tarttua viilaan?
En ole musiikin asiantuntija.
opsu
01.09.2019 21:33:37
Joo olen nettimaailmasta etsinyt "varaosia", mutta aika nihkeästi näyttää löytyvän. Ehkä tartun viilaan tai annan homman olla ja vaihdan hämähäkin seitit takaisin..:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)