Aihe: Hyvä bassosyna
1
veltto
04.08.2019 21:16:50
Helou!
Olen siinä onnettomassa/onnellisessa asemassa, notta joudun bassolinjoja soittamaan välillä synallakin. MicroKorg ollut käytössä jo jonkun vuoden, mutta nyt alkaa osa koskettimista pätkiä/mykistyä. Näyttäisi siltä, että uuden hankinta on edessä. Itse aika ohkaisesti perillä näistä värkeistä. DSI Morpho,Deepmind 6 vai mikä olisi soppeli värkki tähän pulaan? Jollain kokemuksia näistä?
Jos ei mitenkään niin jos kuitenki jotenki
Antti1
04.08.2019 22:00:55 (muokattu 04.08.2019 22:01:50)
Varmaan ihan monofoninen syna hakusessa? Osaatko kertoa yhtään enempää ja tarkemmin mitä tarvitset? Hyviä vaihtoehtoja on läjäpäin, riippuu melkolailla mistä itse pitää. Joidenkin mielestä tiettyjen firmojen filtterit ovat "läskimmän" kuuloisia kuin toisten. Aika monista subtraktiivisista analogisynista kuitenkin saa ruuvaamalla hyvin samankaltaisia perussoundeja ulos. Monimutkaisemmista värkeistä tietty monia erilaisia pärinöitä ja virtuaalianalogeista viimeistään jos minkälaisia.

Moog, DSI, Korg, Novation jne. Aika monilla valmistajilla noita on ja kaikilla pääsee maaliin, jos tietää mitä tekee. Mä hommaisin jonkun täysikokoisilla koskettimilla varustetun mallin.
veltto
04.08.2019 22:26:42
Periaatteessa polyfonia ei olisi haitaksi, mutta monofoninenkin riittäisi. Lavalla rumpalin vieressä aika hintelästi tilaa, joten pieni koko aika välttämätön. Presetit oltava, keikan aikana ei ehdi juuri säätämään soundia aaltomuodoista alkaen, filtteri lienee ainoa jota ehtii fiksata. Yleensä soundit mitä tarvin ovat ne, mitä mustat finkbänfit 80-90 luvulla käyttivät. Myös se soundi, joka Rushin Tom Sawyerin alussa on, on hakusessa, jos se muistuu mieleen:)
Olikohan tästä tarkennuksesta mitään hyötyä?
veltto
04.08.2019 22:28:42
Finkbändit???? FUNK !!! :)
ituvirtanen
04.08.2019 22:29:06

Novation BassStation II. Sen ykkösversiota näkyy käytettynä harvakseltaan räkkimodulina.
Prak
05.08.2019 12:06:17

veltto: -- Myös se soundi, joka Rushin Tom Sawyerin alussa on, on hakusessa, jos se muistuu mieleen:)

Se ois Moog Minitaur sitten. Itsellä on käytössä Keith McMillenin midijalkion kanssa, mutta toki ton kaveriksi saa halvalla haluamansa kokoisen midikoskettimiston.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)