Aihe: Elixir kielet
1 2 3 4
turson
11.06.2004 19:06:49
Onko tullut testattua, pysyykö ne todellakin pitkään
kirkkaina/puhtaina? "normaalit" kielet menee ylensä noin viikon soiton jälkeen tukkoon omalta osaltani, jolloin soundi on mitä on.
bize
12.06.2004 02:45:03 (muokattu 12.06.2004 02:49:14)
Onko tullut testattua, pysyykö ne todellakin pitkään
kirkkaina/puhtaina? "normaalit" kielet menee ylensä noin viikon soiton jälkeen tukkoon omalta osaltani, jolloin soundi on mitä on.

Luulisi että jos noissa Elixirin kielissä on jonkinlaiset päällysteet, niin soundi vastaisi paketista otettaessa "normaalin" sisäänsoitetun kielisetin soundia, eli juuri sitä viikon jälkeistä "tukkoisuutta"..

Jokatapauksessa vaikea kuvitella että uuden kielisetin soundi huononisi viikossa, ellei niitä kieliä nyt aivan tuhoamalla tuhoa. Sellainen tehdaskalinahan niistä kielistä yleensä häviää viikossa, joten kallista on ylläpitää moista soundia. :)
Rikkaus on köyhyyden ilmentymä -käytännön metafysiikkaa
turson
12.06.2004 03:23:28
no on niis juu ne päällysteet.. ihmiset o erillaisii toisil hikoo enemmä kädet ku toisil. mulla ainakin menee kielet tukkoon hyvinkin nopeasti.
Hytne
12.06.2004 09:04:20
no on niis juu ne päällysteet.. ihmiset o erillaisii toisil hikoo enemmä kädet ku toisil. mulla ainakin menee kielet tukkoon hyvinkin nopeasti.

Niin myös meikäläisellä. Kielet meenvät todella nopeasti tunkkaisiksi. Kun kielet on sisäänajettu, ei kestää kauaa kun ääni tumpahtaa.
Deere on kone, muut on leluja!
Sperde
12.06.2004 10:40:05
Luulisi että jos noissa Elixirin kielissä on jonkinlaiset päällysteet, niin soundi vastaisi paketista otettaessa "normaalin" sisäänsoitetun kielisetin soundia, eli juuri sitä viikon jälkeistä "tukkoisuutta"..
:)

Elixir-kielissä on gore-tex pinnoite, joka ajan kuluessa hivenen hilseilee, varsinkin näppäilevän käden kohdalta. Oon käyttäyt niitä about 5 vuotta. Jokapäiväisellä soittamisella vaihtoväli on noin 2-3 kk. Soundi säilyy lähes koko tuon ajan uuden veroisena. Kielistä puuttuu se karheus mitä muissa uusissa kielissä on heti alkumetreillä, ovat siis miellyttävät soittaa alusta asti. 4-kielinen setti on noin 60-70 €. Makuasioita, mutta kannattaa kokeilla.
Muhwi
12.06.2004 10:44:11
Hommasin yli puoltoista kuukautta sitten Elixirit eikö noissa ole saundin eikä pinnoituksen puolesta jälkeäkään kulumisesta. Normaalitapauksessa miettisin varmaan jo kielten vaihtoa, mutta nuo ovat jo nyt maksaneet takaisin hieman korkeamman hintansa. Lisäksi tuo liukas tatsi sopii mulle oikein hyvin, normaalikielet tuntuu nykyään tosi karheilta ja kovilta.
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation, I had to fall back on my bass playing abilities."- Les Claypool
Josid
12.06.2004 21:25:09
Eipä taida ihan Gore-Tex pinnoite olla, vaikka onkin Gore:n tekemä. Mutta tuota päällystettähän on kaksi mallia, kuten kitaran kieliinkin: Nanoweb ja Polyweb. Oletteko nuiden välillä huomannut eroa?
sirdickyj
13.06.2004 09:53:00
On ne vähän erilaiset kuin tavalliset, eikä tosiaankaan pinnoittensa ansiosta (meitsillä polyweb) kerää paskaa samalla lailla kuin normikielet. Olleet nyt kaks ja puol vuotta kiinni mulla ja edelleen pelittää, en näe tarvetta vaihtoon ennen kuin katkeavat.

Ai niin, ovh viiskielisen setille n.90 euroo, vähentää myös vaihtohaluja.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
basspete
14.06.2004 09:31:09

Mulla ei noi elixsiirit oikein kestäny beississä kiinni. Pari settiä testasin ja kummastakin taisi laueta pari kieltä. Muut kielimerkit on kyllä kestäneet.
Komsii Kosmaa !!
L.Ruoska
15.06.2004 16:26:00

Miten noi elixirit sopii plekukäyttöön? Varmaan lähtee aika vikkelään ainakin mikkien kohdalta kielistä ne pinnoteet?
Johannes_t
15.06.2004 16:59:33

Soundissa oli joskus mainoslipuke, jolla sai ilmaisen paketin Elixirejä. Eipä nuo niin ihmeellistä tuntemusta tarjonneet, että olisin jatkossa käyttänyt.
turson
16.06.2004 02:50:14
ostin ja kyl tykkään kovasti.
Jyräys
16.06.2004 10:19:26
Mistä noita Elixir kieliä saa ostettua/tilattua halvimmalla ?
Jykä
turson
16.06.2004 16:29:57
Mistä noita Elixir kieliä saa ostettua/tilattua halvimmalla ?

Saksast, Lidlist ei varmaankaa saa, mut t-kaupast saa iha hyvää hintaa :)
Wil-J
16.06.2004 16:32:15 (muokattu 16.06.2004 16:32:44)
Ai Lidlistä ei saa!? OMG mikä pettymys :(

Edit: luulin et Lidlistä sais jopa saksassa valmistettuja Warwickeja :/
Jyräys
16.06.2004 19:50:11
Eikö mikään musaliike Suomessa myy noita ihmeellisiä Elixir kieliä.
Jykä
Wil-J
16.06.2004 21:45:52
Myypä hyvinkin... Muistaakseni Fasulla, Milbrookissa ja Levytukussa ainakin tais olla...
da_Punk
16.06.2004 21:48:18
Eikö mikään musaliike Suomessa myy noita ihmeellisiä Elixir kieliä.

Tää on varma tieto; BassCenter helsinki.
Sei peipe, du ju vana lei daun pai mii, sei peipe !! Tommy the Cat
Wil-J
16.06.2004 22:03:06
Oottekos BTW saanu ikinä asiantuntevaa palvelua Bass Centerissä? Aina kun mä olen siellä visiteerannut on myyjänä ollut keski-ikäinen naishenkilö joka on ilmoittanut ettei tiedä soittimista mitään... :/
balzary
17.06.2004 08:45:05

Oottekos BTW saanu ikinä asiantuntevaa palvelua Bass Centerissä? Aina kun mä olen siellä visiteerannut on myyjänä ollut keski-ikäinen naishenkilö joka on ilmoittanut ettei tiedä soittimista mitään... :/

no mutta onhan se tosi mukava sentään :) sekin on jo paljon.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)