Aihe: Fender Bassman taas pelikuntoon
1
exehexx
18.12.2007 14:52:41
Mulla on vanha Bassman nuppi joka on lojunut tie missä vuosikaudet. Käräytin sen joskus liian isolla sulakkeella ja putketkin on vaihdettava.
Mutta kertokaas mitä mahtaa maksaa suunnilleen moinen proggis? Saakohan siitä vielä kalua?

Tattis tiedosta!
absqua
18.12.2007 16:06:19
Mulla on vanha Bassman nuppi joka on lojunut tie missä vuosikaudet. Käräytin sen joskus liian isolla sulakkeella ja putketkin on vaihdettava.
Mutta kertokaas mitä mahtaa maksaa suunnilleen moinen proggis? Saakohan siitä vielä kalua?

Tattis tiedosta!

Siitä saa pelikoneen aivan varmasti, vanhat bassmanit ovat lähes ikuisia ellei käyttäjä sössi niitä paskax.

Hintaa on paha lähteä veikkaamaan kun ei ole tarkempaa tietoa siitä mitä tuo "kärähtäminen" pitää sisällään. Hatusta heitän 300-500e hinta-arvioksi.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
poppamies
18.12.2007 22:54:45

Siitä saa pelikoneen aivan varmasti, vanhat bassmanit ovat lähes ikuisia ellei käyttäjä sössi niitä paskax.

Hintaa on paha lähteä veikkaamaan kun ei ole tarkempaa tietoa siitä mitä tuo "kärähtäminen" pitää sisällään. Hatusta heitän 300-500e hinta-arvioksi.

Tuo hinta arvio lienee melko oikea. Pääteputket on 10€ - 30€ /kpl ja etuasteen putket n. 10€/kpl. Päätemuuntaja n. 100€. Verkkomuuntaja n. 150€. Ei vahvistin koskaan kärähdä vain sen takia että sulake on liian suuri mutta liian suuri sulake aiheuttaa sen että viallisessa vahvistimessa kärähtää joku muu kuin se liian suuri sulake. Minun arvio on 400,- töineen kaikkineen.
G strings are for strippers!
okabass
18.12.2007 23:05:57 (muokattu 18.12.2007 23:06:33)

Tattis tiedosta!

MOI

Mistä tiedät, että putket on vaihdettava? Onko lasi putkista rikki tms? En ala kaukoarvioimaan, täytyisi nähdä sisuskalut ja mittailla. Lamppukoneet ovat kyllä aika sitkeähenkisiä, joten voi olla, ettei vika olekkaan pahimman kauhuskenaarion mukainen. Kaiken saa korjattua, mutta kannattaako; se on toinen juttu.
Ceterum censeo moderator esse delendam
Heikki
19.12.2007 02:32:58

MOI

Mistä tiedät, että putket on vaihdettava? Onko lasi putkista rikki tms? En ala kaukoarvioimaan, täytyisi nähdä sisuskalut ja mittailla. Lamppukoneet ovat kyllä aika sitkeähenkisiä, joten voi olla, ettei vika olekkaan pahimman kauhuskenaarion mukainen. Kaiken saa korjattua, mutta kannattaako; se on toinen juttu.

Mitä? Eikö putkien vaihto olekkaan lääke kaikkiin vaivoihin?
okabass
19.12.2007 08:15:38 (muokattu 19.12.2007 08:22:59)
Mitä? Eikö putkien vaihto olekkaan lääke kaikkiin vaivoihin?

MOI

On toki. Kaikkeen muuhun paitsi tsyviilikseen. Sekä ilmavaivoihin: jos niitä nyt voi vaivoiksi laskea.

Ps. Siisti vahvistin kotisivuillasi. Muista vaihtaa pillit kerran viikossa. ;)
Ceterum censeo moderator esse delendam
Jamz
19.12.2007 15:57:48

Tattis tiedosta!

Myy se nuppi mulle, jos et ala korjaamaan sitä;)
poppamies
19.12.2007 19:46:51

Myy se nuppi mulle, jos et ala korjaamaan sitä;)

Tai minulle. Kyllä tuollaiselle aina ostajia löytyy....
Tolppa
20.12.2007 01:07:48

Ehkä kallein ja parhain mekaanikko, Kitarapajan luottokorjaaja P.Kivioja veloitti aikanaan 600e Bassmanin täysrempasta (tosin sisältäen ikuisen takuun.)
Uudet putket, konkat, muuntajat, ständbai-kytkin, biaksen säätö, ja mitä muuta siinä nyt olikaan...
- Rokkenroll pidentää murrosikää -
poppamies
20.12.2007 09:49:13

Ehkä kallein ja parhain mekaanikko, Kitarapajan luottokorjaaja P.Kivioja veloitti aikanaan 600e Bassmanin täysrempasta (tosin sisältäen ikuisen takuun.)
Uudet putket, konkat, muuntajat, ständbai-kytkin, biaksen säätö, ja mitä muuta siinä nyt olikaan...

Ei tainnut vanhasta vahvistimesta jäädä kuin runko, vastukset ja putkikannat.
exehexx
20.12.2007 11:57:29
Kiitti vastauksista!
Täytyy katsoa mitä teen nupille. Onhan se sentään ollut jo 80-luvun lopusta mutta rypien kaikkein paskaisimpien loukkojen nurkissa keräten paskaa ja pölyä. Voisi pelastaa sen pikkuhiljaa mätänemiseltä.
Siinä varmaan putki tai pari saattaa toimia mutta kun kärähti sulake niin jäi sitten tutkimatta.
MOnellakos tuollainen Bassman 100W nuppi on täällä? Kokemuksia?
hollstro
20.12.2007 18:32:10 (muokattu 20.12.2007 18:32:50)

Mun Marshall 2001:n huolto Kiviojalla maksoi melkein tonnin, eikä tullut edes kuntoon. Joten kalleudesta olen ihan samaa mieltä. Seuraava korjaus oli 280 euroa ja sen suoritti sitten ihan eri henkilö Kitarapajan toimeksiannosta. Ei taida Kivioja olla enää pajan luottokorjaaja...
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
poppamies
20.12.2007 21:01:25

Kokeilemisenarvoinen korjaaja on Juha Mäntymaa, MonsterAmps
http://www.leviatech.fi/monsteramps/fi/historia.html
Turvallinen ja taitava. Pyörii näilläkin palstoilla....
Tolppa
26.12.2007 12:46:16

Ei tainnut vanhasta vahvistimesta jäädä kuin runko, vastukset ja putkikannat.

..eipä juuri. Ainakin mulla kävi hyvä tuuri, vein muistaakseni 10.12. 2002 Bassmanin suoraan Kiviojalle ja sain toimivana takasin ennen samaa joulua ;)

Joo Hollstro, ei kuulemma ole Kivioja enää vuosiin ollut Kitarapajan luottokorjaaja...
- Rokkenroll pidentää murrosikää -
knet725
28.12.2007 13:29:45
MOnellakos tuollainen Bassman 100W nuppi on täällä? Kokemuksia?

No eipä paljoa muista olekaan kokemuksia (kun ei siihen SVT:hen ole ikinä ollut varaa). Muutamia olen omistanut, kaikki hyväsaundisia, riittävän tehokkaita näille pikkulavoille, minne on soittamaan päässyt.
Jostakin syystä olen mieltynyt käyttämään normal-kanavaa, bright-kytkin päällä, middle nollassa (tarpeeton säätö mulle, voisin hitsata nollaan loppuiäksi), bassoa niin paljon kun kaapit antaa myöten, trebleä fiiliksen ja paikan mukaan jonnii verran. Son siinä. Ei kannata myydä, korjauta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)