Aihe: Warwick Corvette standard ja matala vire
1
Uto
13.04.2008 14:53:32
Omistan nelikielisen Warwick Corvette Standardin aktiivimikeillä, ja käytän sitä pelkästään kotiäänityksissä, ja useimmiten matalin kieli on B-vireessä. Se on tuottanut ongelmia, saundi on tunkkainen, eikä paksuin kieli soi kunnolla. Olen käyttänyt 130-paksuista kieltä, kokeillut eri kielisettejä, säätää tonea, säätää bassosaundia (käytössä PODXT bassomallinnuksilla), mutta mikään ei tunnu auttavan. Sinänsä basson säädöt ovat ok, kielen kireys on sopiva, osaan myös soittaa kevyemmällä tatsilla ettei kieli "hölsky".

Kannattaisiko minun vaihtaa tuohon mikit, vai suosiolla hommata viisikielinen, tai joku muu basso?
Maailma muuttuu, Iron Maiden ei.
M.Hanski
13.04.2008 14:56:34 (muokattu 13.04.2008 14:58:59)
Onko kokeilemiesi kielisettien paksuin kieli ollut ns. taperwound eli ohuempi tallapalan kohdalta?
Uto
13.04.2008 15:05:19
Onko kokeilemiesi kielisettien paksuin kieli ollut ns. taperwound eli ohuempi tallapalan kohdalta?

Ei...en ole moisesta kuullutkaan(olen tyhmä kitaristi).
M.Hanski
13.04.2008 15:09:26
Ei...en ole moisesta kuullutkaan(olen tyhmä kitaristi).

Testaa vaikkapa viisikieliselle tarkoitetun medium-paksuisen Warwick Black Label -satsin neljää paksuinta kieltä.

Toinen vaihtoehto on DR Long Necks, jossa kaikki kielet paitsi G-kieli ovat taperwoundeja. Näitä kannattaa testata, jos kielet ei istu kunnolla tallapalan uriin. Voi tietty myös olla, että satulassakin olisi viilaamisen varaa.
Uto
13.04.2008 15:14:39 (muokattu 13.04.2008 15:18:37)
Testaa vaikkapa viisikieliselle tarkoitetun medium-paksuisen Warwick Black Label -satsin neljää paksuinta kieltä.

Toinen vaihtoehto on DR Long Necks, jossa kaikki kielet paitsi G-kieli ovat taperwoundeja. Näitä kannattaa testata, jos kielet ei istu kunnolla tallapalan uriin. Voi tietty myös olla, että satulassakin olisi viilaamisen varaa.

Okei, kiitos, täytyypä testailla. Mitenkäs nuo warwickin tehdasmikit(MEC), ovatko ihan optimaalisia metallihommiin?
ötzi
13.04.2008 18:04:52
Toinen mikä mulla oli Rockbass Corvetessa, äänittäessä nauhalle ei tullut kuin korkeaa kihinää ja rahinaa. Myöhemmin selvisi että Aktiivi etuaste oli säädetty jotenkin vituilleen että tällaista tuli ja että homma olisi selvinnyt kun olisi vienyt huoltoon. Muuten vahvistimen kanssa soittaessa soundi oli hyvä. Harmi että tuli myytyä ennen kun tuo selvisi, oikein mainio soitin muuten.
no IMO GG!
pekezu
13.04.2008 18:19:44

Okei, kiitos, täytyypä testailla. Mitenkäs nuo warwickin tehdasmikit(MEC), ovatko ihan optimaalisia metallihommiin?

No sehän on saundimieltymyksestä kiinni, metallissakin. Ei ne mikit oikeastaan ole se suurin juttu, eiköhän noi aja asiansa siinä kun jotkut muutkin. Itselle kelpaa, tosin harkitsen uusien ostamista ihan vaan että saa huomiota ja päteä ;)
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
WbassmanW
14.04.2008 11:10:35
Omistan nelikielisen Warwick Corvette Standardin aktiivimikeillä, ja käytän sitä pelkästään kotiäänityksissä, ja useimmiten matalin kieli on B-vireessä. Se on tuottanut ongelmia, saundi on tunkkainen, eikä paksuin kieli soi kunnolla. Olen käyttänyt 130-paksuista kieltä, kokeillut eri kielisettejä, säätää tonea, säätää bassosaundia (käytössä PODXT bassomallinnuksilla), mutta mikään ei tunnu auttavan.

Mulla on uhan sama ongelma oman corveten kanssa. olen kokeillut myös taperwound kieliä mutta soundi on silti tuhnuinen.Täytyy vielä tarkistaa miten kielet istuu satulaan...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)