Aihe: Kokemuksia nuppi + 4x10 kokoonpanoista (Ashdown, G-K, Warwick)
1
Puomi
25.04.2008 21:00:11
Minulla on harkinnassa nupin ja 4x10 kaapin hankkiminen. Minkälaisia hyviä tai huonoja kokemuksia (käytettävyys, mekaaninen laatu, soundi, teho) kansalaisilla on seuraavista kattauksista:

- Ashdown ABM 500 EVO III + Ashdown ABM 410T
- Gallien-Krueger 1001RB-II + Gallien-Krueger 410RBX
- WARWICK Xtreme 5.1 + WARWICK WCA 411 Pro

Läjällä pitäisi pärjätä rumpalia ja kahta kitaristia vastaan treenikämpällä. Tyylisuuntana on kitaravetoinen rock ja työkaluna Fender Jazz -basso.

Koesoitot on vielä tekemättä, kun en ole muilta kiireiltäni soitinkauppaan ehtinyt.
absqua
26.04.2008 19:53:09
Minulla on harkinnassa nupin ja 4x10 kaapin hankkiminen. Minkälaisia hyviä tai huonoja kokemuksia (käytettävyys, mekaaninen laatu, soundi, teho) kansalaisilla on seuraavista kattauksista:

- Ashdown ABM 500 EVO III + Ashdown ABM 410T
- Gallien-Krueger 1001RB-II + Gallien-Krueger 410RBX
- WARWICK Xtreme 5.1 + WARWICK WCA 411 Pro

Läjällä pitäisi pärjätä rumpalia ja kahta kitaristia vastaan treenikämpällä. Tyylisuuntana on kitaravetoinen rock ja työkaluna Fender Jazz -basso.

Koesoitot on vielä tekemättä, kun en ole muilta kiireiltäni soitinkauppaan ehtinyt.

Mulla on omaa kokemusta Ashdownin 2x10-kombosta jonka nuppina oli juurikin tuo ABM500EVOII sekä GK:n tismalleen samanlaisesta läjästä kuin tuo.

Sen pohjalta mitä noilla em seteillä tuli/on tullut (GK mulla on edelleen) soiteltua, niin oman ääneni annan GK:lle. Ashdownissa on mukava tuuhean lämmin soundi vähän putkiampegin henkeen, mutta siitä ei vastaavasti kovin napakkaa soundia saa - tai siitä kombosta ei ainakaan lähtenyt, tuosta 4x10:stä en osaa sanoa. GK on luonteeltan enemmän trankkukone, mutta soundi ei silti ole kylmä tai liian hifi, vaan oikeastaan aika kompakti kooste molempia em. ominaisuuksia. Tehoa on molemmissa tarpeeksi, GK:ssa vähän enemmän.

GK on myös mekaaniselta laadultaan oivallinen. Ashdownien laatua on parjattu, ilmeisesti ihan syystäkin, mutta mulla ei ollut sen kanssa mitään ongelmia.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)