Aihe: MB LitlleMark 2.. 1 | |
---|---|
![]() 09.04.2008 19:21:14 | |
pitkällä/lyhyellä juoksulla fiiliksiä käyttäjiltä!! tuossa lueskelin vanhempia linkkejä vuodelta 06-.. ja siellä oli hyviä fiiliksi kyseisestä laitteesta ja merkistä, mutta miten NYT.. vieläkö toimii ja pelittää ..? | |
![]() 22.04.2008 11:47:24 | |
Itsellä Markbassin Littlemark II Ampegin kaapin kanssa ja kokemukset ovat olleet hyviä. Onhan tuossa aika steriili soundi, mutta toisaalta sellaisenaan hyvä. Ääntä lähtee enemmän kuin tarpeeksi, ei jää jalkoihin! Koko on tietenkin ällistyttävän pieni ja se jaksaa monia ihmetyttää. Ehdottomasti suositeltava kampe. | |
![]() 22.04.2008 12:35:41 (muokattu 22.04.2008 12:40:36) | |
Itsellä Markbassin Littlemark II Ampegin kaapin kanssa ja kokemukset ovat olleet hyviä. Onhan tuossa aika steriili soundi, mutta toisaalta sellaisenaan hyvä. Ääntä lähtee enemmän kuin tarpeeksi, ei jää jalkoihin! Koko on tietenkin ällistyttävän pieni ja se jaksaa monia ihmetyttää. Ehdottomasti suositeltava kampe. miten kauan on ollut käytössä Markku? ..ja miten pelittää ne "VLE, VPF namikat??(menikö oikein :)) ...niin eikös niillä pitäis saada aikaan sellaista "ei niin kliiniä saundia"omaa saundia"!! ...??? | |
![]() 22.04.2008 13:35:27 (muokattu 22.04.2008 13:35:48) | |
miten kauan on ollut käytössä Markku? ..ja miten pelittää ne "VLE, VPF namikat??(menikö oikein :)) ...niin eikös niillä pitäis saada aikaan sellaista "ei niin kliiniä saundia"omaa saundia"!! ...??? Mun mielestä MB:n perussaundi ei ole sillä tavalla steriili kuin esim. PA-vahvistimen läpi soitettaessa. Itselläni on ollut LM 2 vajaan vuoden. Käytän kuitenkin nykyään Pod X3:sta etusena jos haluan rosoa, aiemmin on ollut EBS ValveDrive ja MXR Bass DI+ mutta Podista irtoaa autenttisimmat putkilöylyt. bassolla hanuriin | |
![]() 22.04.2008 21:47:02 | |
VLE-säätö leikkaa yläpäätä ja sen tarkoitus on simuloida perinteisen bassokaapin soundia. En ole tälle namikalle keksiny mitään käyttöä. Saman saa aikaan, kun kytkee kaapista pillin pois päältä jos siinä sellainen on. VPF-säätö on sellainen tyypillinen "loudness"-keskialueleikkuri. Sitä käännettäessä ala- ja yläpää korostuu ja keskialue vaimenee. Saattaa olla käyttöä oikein kolkoissa olosuhteissa. Kannattaa silti mielestäni käyttää hyvin maltillisilla asetuksilla, muuten tulee muhjuinen soundi ja basso lakkaa erottumasta bändin seassa. | |
![]() 23.04.2008 07:26:57 | |
VLE-säätö leikkaa yläpäätä ja sen tarkoitus on simuloida perinteisen bassokaapin soundia. En ole tälle namikalle keksiny mitään käyttöä. Saman saa aikaan, kun kytkee kaapista pillin pois päältä jos siinä sellainen on. VPF-säätö on sellainen tyypillinen "loudness"-keskialueleikkuri. Sitä käännettäessä ala- ja yläpää korostuu ja keskialue vaimenee. Saattaa olla käyttöä oikein kolkoissa olosuhteissa. Kannattaa silti mielestäni käyttää hyvin maltillisilla asetuksilla, muuten tulee muhjuinen soundi ja basso lakkaa erottumasta bändin seassa. Minulla VLE on melkeinpä jatkuvassa käytössä, jotenkin se vain tuo semmosta omaa siihen saundiin. Pilliähän omassa combossa ei ole lainkaan. Yleensä pidän sitä säätöä siellä klo 12 tai klo kahdessa. VLF-säätöön en ole koskenut kun se muhjuttaa saundin tosiaan sellaiseksi mitä itse inhoan. Kuulemma släppihommissa hyvä... "Se mennee siittä pallojen kohalta." | |
![]() 24.04.2008 08:27:33 | |
miten kauan on ollut käytössä Markku? ..ja miten pelittää ne "VLE, VPF namikat??(menikö oikein :)) ...niin eikös niillä pitäis saada aikaan sellaista "ei niin kliiniä saundia"omaa saundia"!! ...??? Minulla on ollut Markbass vasta vähän aikaa, joten toimintavarmuudesta en osaa sanoa. Laatuvaikutelma on ainakin hyvä, kestävä runko ja tukevat namikat. Tuossa tulikin jo selitettyä VLE:n ja VLF:n vaikutukset. Itse näen ne hieman vaikeina säädettävinä, vaarana liialla käytöllä on juuri muhjuisuus tai se ettei basso erotu bändisoundista. Minäkään en koske VLF:n, mutta käytän maltillisesti tuota toista. Joku sano kerran, että Markbass toistaa tarkasti basson oman soundin ja minusta se kuvaa hyvin tuota laitetta. Itse soitan Jazz-bassolla ja hyvältä kuulostaa. | |
![]() 25.04.2008 19:36:10 | |
Samat kokemukset täällä, tämä vahvistin ei juurikaan väritä soundia mihinkään suuntaan ja jos soittimessa on hyvä soundi luonnostaan niin vahvistin myös toistaa sen hyvin ulos. Sen olen huomannu, että VLE-säätö tekee kyllä soundiin vintagea, mutta tappaa helposti minulle tärkeän ylämidlen, siksi en käytä sitä. Joko trebleä vähän miinukselle tai bassosta tonea pois jos kihisee liikaa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)