badcompany 10.05.2008 12:45:04 (muokattu 10.05.2008 12:48:43) | |
---|
en tiedä kuuluuko tämä hifijuttu tänne palstalle mutta kuitenkin:).elikkä ongelma on lyhyesti että tehtiin bändinkanssa demo joka luovutettiin pro-miksaajalle joka sitten anto palautetta että basso menee liikaa kitaran taajuudelle,ei se livenä haittaa kuulemma(soitetaan kitaristin kanssa puolisävelaskelta alempaa normaalivireestä)soitan kuulemma liian ylhäältä kuviot kun käytän nelikielistä!.että kuulemma pitäisi olla viisikielinen kaveri että pääsisi alemmas taajuudessa!.jotenkin ei miellytä siirtyä viisikieliseen kaveriin kun nelikielisellä olen kuitenkin aloittanut.onko teillä ollut samanlaista ongelmaa ja miten olette ratkaissu sen?. |
hemmo 10.05.2008 12:47:02 | |
---|
Ei tuo mikään ongelma ole, vaan sen "pro"hemmon mielipide. Paskat siitä. Soita ihan niinkuin lystää. |
absqua 10.05.2008 12:47:27 | |
---|
en tiedä kuuluuko tämä hifijuttu tänne palstalle mutta kuitenkin:).elikkä ongelma on lyhyesti että tehtiin bändinkanssa demo joka luovutettiin pro-miksaajalle joka sitten anto palautetta että basso menee liikaa kitaran taajuudelle,ei se livenä haittaa kuulemma(soitetaan kitaristin kanssa puolisävelaskelta alempaa normaalivireestä)soitan kuulemma liian ylhäältä kuviot kun käytän nelikielistä!.että kuulemma pitäisi olla viisikielinen kaveri että pääsisi alemmas taajuudessa!.jotenkin ei miellytä siirtyä viisikieliseen kaveriin kun nelikielisellä olen kuitenkin aloittanut.onko teillä ollut samanlaista ongelmaa?. Tuo on puhtaasti makuasia tuo. Ja mitä suurimmassa määrin sovituspoliittinen kysymys. Jos haluat soittaa alempaa ja pysyä nelikielisessä, niin kielitä se bassosi vitos-setin neljällä paksuimmalla nyörillä, ts. H - E - A - D. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
badcompany 10.05.2008 12:52:44 (muokattu 11.05.2008 22:22:16) | |
---|
Ei tuo mikään ongelma ole, vaan sen "pro"hemmon mielipide. Paskat siitä. Soita ihan niinkuin lystää. kuitenkin ei ole mahdollista tehdä kompromissia kun biisit sovitettu kyseiseen vireeseen laulajan kannalta. |
hemmo 10.05.2008 12:56:20 | |
---|
no kuitenkin muu bändin jäsenet puolsi asiaa:(.kuitenkin ei ole mahdollista tehdä kompromissia kun biisit sovitettu kyseiseen vireeseen laulajan kannalta. Heh, joudut sitten ylivoiman edessä sovittamaan soittosi "alemmas" elikkästen matalammille taajuuksille. |
pekezu 10.05.2008 13:04:22 | |
---|
no kuitenkin muu bändin jäsenet puolsi asiaa:(.kuitenkin ei ole mahdollista tehdä kompromissia kun biisit sovitettu kyseiseen vireeseen laulajan kannalta. Sano muulle bändille, että suksikoot suolle. Ei monet muutkaan basistit ole lähteneet virettä pudottelemaan tai ostamaan 5-kielisiä. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
Kefiiri 10.05.2008 13:58:54 (muokattu 10.05.2008 14:00:00) | |
---|
Komennat sen kitaristin soittamaan kuvionsa niin etteivät tule basson tontille. |
iron10 10.05.2008 17:15:29 | |
---|
Kokeilkaahan soittaa kitara/kitarat matalemmalta (esim yhden oktaviin), jos ei bassolla riitä alue. Itse tykkäisin tällaisesta ratkaisusta.. |
Rurik 10.05.2008 20:20:40 | |
---|
Hmm.. Eihän se vire ja ylimääräinen kieli soitinta miksikään muuta. Eikä se, että soittaa useammasta kuin yhdestä oktaavista. Basso se on edelleen. Ei se vitoseen siirtyminen mikään sukupuolenvaihdosleikkaus ole. Ja jos taajuudet menee ristiin ja kukaan ei ole valmis tekemään kompromisseja ni musahan siitä kärsii. Pitää aatella isompaa kuvaa and all that shit.. Hei beibi ootsä daun? |
Seba 10.05.2008 21:40:47 | |
---|
Jos se ei haittaa livenä, ja haittaa vaan proon mielestä demoa tehdessä, niin eikös se ole silloin sen proomiksaajan ongelma saada se sinne sopimaan? Kyllä se useammin on niinpäin että kitaristit tunkee basistin tontille eikä toisinpäin. Proomiksaaja lisää sinne demoon vaan sitten efektejä että se erottuu sieltä paremmin, tai mitä ne proot nyt sitten tekevätkään. Jos nyt yhden demon miksaamisen kanssa on miksaajalla ongelmia, niin ei se tarkoita että pitäisi sen takia alkaa opettelemaan soittamaan 5 kielisillä tai eri vireillä. Jatka samaan malliin ja käykää ensi kerralla eri proolla. Jos bändiläiset on samaa mieltä, niin käske kitaristeja ruuvaamaan omista vehkeistään vähän bassoja pois, koska ne sinne tontille tulee hurisemaan :) |
Basismi 11.05.2008 19:30:18 (muokattu 11.05.2008 19:36:32) | |
---|
Onko kyse tosta GTA:sta? Munsta tossa on vähän sekoittumisen ongelmaa. Kitaristilla on tommonen maailmaa suurempi soundi ja sulla aika ohut ja middlevoittoinen. Toisaalta basso on miksauksessa aika taka-alalla ylipäänsä. Voisit koittaa näpytellä lähempää kaulaa ja mikkibalanssia ruuvata jos on mahdollista. Presarihan tuohon tyyliin sopisi kuin nenä perseeseen. Tuohon musatyyliin ei kuulu tuon alempaa soittaa, eikä se itse "ongelmaan" auttaisi. Kitaristi kyllä vois tarkistaa soundiansa. Se on aika eri maailmasta kuin loppupändi. E: no perhana tuo kitarahan tulee myspace-näytteissä 10x lujempaa kuin muut! Lähettäkää raidat mulle miksattavaksi niin kyllä alkaa passo kuulua! :) Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
jvakeva 11.05.2008 19:55:18 (muokattu 11.05.2008 21:42:42) | |
---|
levytyksessä yksi avainasioista on, että bändi tietää mitkä saundit haluaa. viimme levy kun tehtiin kouvolan madmixissä, niin oli helppo homma. ei tarvinnut turhia bassoa mulkata. musarin nupilla ampegin rantasaunaan täysillä ja purkkiin. se oli melkein siinä. ps. kyllä muakin kitaristit välillä ottaa pattiin, kun ne tulee kaulamikin kanssa mun tontille, mut sit pitää heittää 12. nauhan yläpuolelle itse. johan palaa kitaristi ruotuun. Bassoneuvos |
Kotsoonikerros 11.05.2008 20:05:48 (muokattu 11.05.2008 20:06:03) | |
---|
Bassoon Gelma? Bassoon on pasuuna, mutta mikä/kuka on Gelma?? |
Murgo 11.05.2008 20:55:52 | |
---|
Bassoon Gelma? Bassoon on pasuuna, mutta mikä/kuka on Gelma?? Gelmasta en tiedä, mutta bassoon on joka tapauksessa fagotti :) Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Kotsoonikerros 11.05.2008 21:19:53 (muokattu 11.05.2008 21:20:30) | |
---|
Gelmasta en tiedä, mutta bassoon on joka tapauksessa fagotti :) Ai. No hyvä ku muistutit:) Mikäs sitten on fagot? |
Kallekorvola 11.05.2008 22:19:46 | |
---|
Mikäs sitten on fagot? sanakirja palautti kyselyyn tällaisen tuloksen...: fagot |fagt| a bundle of sticks or twigs bound together as fuel. a bundle of iron rods bound together for reheating, welding, and hammering into bars. faggot on sit englantilaista safkaa (makkara taikinakuoressa). tai hintti. |
badcompany 11.05.2008 22:21:13 (muokattu 11.05.2008 22:26:21) | |
---|
Onko kyse tosta GTA:sta? Munsta tossa on vähän sekoittumisen ongelmaa. Kitaristilla on tommonen maailmaa suurempi soundi ja sulla aika ohut ja middlevoittoinen. Toisaalta basso on miksauksessa aika taka-alalla ylipäänsä. Voisit koittaa näpytellä lähempää kaulaa ja mikkibalanssia ruuvata jos on mahdollista. Presarihan tuohon tyyliin sopisi kuin nenä perseeseen. Tuohon musatyyliin ei kuulu tuon alempaa soittaa, eikä se itse "ongelmaan" auttaisi. Kitaristi kyllä vois tarkistaa soundiansa. Se on aika eri maailmasta kuin loppupändi. E: no perhana tuo kitarahan tulee myspace-näytteissä 10x lujempaa kuin muut! Lähettäkää raidat mulle miksattavaksi niin kyllä alkaa passo kuulua! :) ggrrh |
NitroJeesus 11.05.2008 22:46:34 | |
---|
Lähettäkää raidat mulle miksattavaksi niin kyllä alkaa passo kuulua! :) Tai sit suosilla vedätte ne bassot 10x kovemmalle kuin muut? Nehän on pääasia bändisoitossa. ;) The rain falls hard on a humdrum town, this town has dragged you down. |
Kotsoonikerros 12.05.2008 10:26:23 | |
---|
Aloittajalle: Jos ongelma on se, että basso soi liian korkealta, niin hommaa oktaaveri:) |
Teijo K. 12.05.2008 11:59:20 | |
---|
en tiedä kuuluuko tämä hifijuttu tänne palstalle mutta kuitenkin:).elikkä ongelma on lyhyesti että tehtiin bändinkanssa demo joka luovutettiin pro-miksaajalle joka sitten anto palautetta että basso menee liikaa kitaran taajuudelle,ei se livenä haittaa kuulemma(soitetaan kitaristin kanssa puolisävelaskelta alempaa normaalivireestä)soitan kuulemma liian ylhäältä kuviot kun käytän nelikielistä!.että kuulemma pitäisi olla viisikielinen kaveri että pääsisi alemmas taajuudessa!.jotenkin ei miellytä siirtyä viisikieliseen kaveriin kun nelikielisellä olen kuitenkin aloittanut.onko teillä ollut samanlaista ongelmaa ja miten olette ratkaissu sen?. Täällä oli kyllä se paskat miksaajat -ketju erikseen jossain vaiheessa. |