Aihe: Electro Harmonix Big Muff, bassoon sopiva vai ei? 1 | |
---|---|
![]() 27.04.2008 11:35:10 | |
Juu elikkä sellasta kyselen että sopiiko tämä Electro Harmonix Big Muff bassolle-> http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_bigmuff_pi.htm . Löysin kirjotuksia missä tästä puhuttiin, mutta en löytänyt mistään viestiä missä kerrottas, että kannattaisiko tämä ostaa vai ei. Ja jos jollakin olisi ääninäyte tästä pedaalista basson kanssa niin kiva olisi :) Kiitos etukäteen vastauksista. -SJage- | |
![]() 27.04.2008 11:53:00 | |
Kysymykseesi vastauksena: kannattaa ostaa. Myyt sitten pois jos et tykkää. Muffi on omanlaisensa peli eikä sovi joka paikkaan edes kitaran kanssa. Riippuu ihan täysin käyttötarkoituksesta. Toivottavasti tämä toi sen puuttuvan palasen palstalta löytyneeseen Big Muff -keskusteluun jota on ainakin minun silmieni ohi käynyt runsaasti. | |
![]() 27.04.2008 13:01:21 | |
Jos olisin musakauppias vastaisin kysymykseen "Kyllä, ehdottomasti, osta kaksi!". Mutta kun en ole niin sanon vaan että kokeile itse ja päätä itse. Muut voivat tarjota asiaan vain oman näkemyksensä, siis täysin subjektiivisen mielipiteensä. Mä sanoisin että ei kannata tuhlata rahojaan Muffiin, ihan hirvee loota. Joku toinen tulee ja sanoo että se on parasta mitä hänelle on tapahtunut ja ostaa joka kuukausi ainakin yhden uuden ja omistaakin niitä jo 67. Kannattaa testailla erilaisia säröpurkkeja, vertailla niitä, miettiä mitä Oikeasti Itse siltä haluaa. Jos vaan tuijottaa netistä sitä idolinsa pedaalilaudan kuvaa ja hankkii samat pedaalit, saa samannäköisen pedaalilaudan, prikulleen samaa soundia ei kuitenkaan saa. Se on sormissa ja siinä kuinka niitä polkimia käyttää. | |
![]() 27.04.2008 13:17:46 | |
On yleinen harhaluulo, että Pig Muffinssi sopisi bassolle. Ei, se ei sovi, sillä bassosaundin kannalta optimaalisin säätö on tone-potikka melko tummalla, jolloin se ei kuulu pändikontekstissa yhtään mihinkään. Ja jos tonea rukkaa kirkkaammalle, niin kuuluu kyllä paremmin, mutta botne elikkästen alapää katoaa tyystin. Ei hyvä. | |
![]() 27.04.2008 13:21:03 | |
On yleinen harhaluulo, että Pig Muffinssi sopisi bassolle. Ei, se ei sovi, sillä bassosaundin kannalta optimaalisin säätö on tone-potikka melko tummalla, jolloin se ei kuulu pändikontekstissa yhtään mihinkään. Ja jos tonea rukkaa kirkkaammalle, niin kuuluu kyllä paremmin, mutta botne elikkästen alapää katoaa tyystin. Ei hyvä. Ihan samaa mieltä. Möin omani pois, koska eihän sitä munaa siinä vehkeessä ollut yhtään, eikä se bändihommissa kuulu mihinkään... "Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego
www.collarbone.org
www.myspace.com/collarboneband | |
![]() 27.04.2008 15:02:37 | |
Ostin sellaisen ja täytyy sanoa, että en pitänyt siitä saundista lainkaan. Bottnet katos ja suttuisen pyöreetä kihinä-narinaa tuli ylätaajuuksiin.Naps-naps ja pihipihi. Itse en saanut siitä ulos mielestäni bassolle sopivaa saundia vaikka kuinka vääntelin. TArvisi Equn perään nostattaan alapäätä ja menee turhan vaikeeks. Myin pois, mutta joku voi tykätä. Kitarassa käyttäisin kyllä täysillä tehoilla sooloihin. Juu elikkä sellasta kyselen että sopiiko tämä Electro Harmonix Big Muff bassolle-> http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_bigmuff_pi.htm . Löysin kirjotuksia missä tästä puhuttiin, mutta en löytänyt mistään viestiä missä kerrottas, että kannattaisiko tämä ostaa vai ei. Ja jos jollakin olisi ääninäyte tästä pedaalista basson kanssa niin kiva olisi :) Kiitos etukäteen vastauksista. "The SOUND of VOLUME" | |
![]() 27.04.2008 15:16:33 | |
Ite olen kyllä pitänyt ko. vehkeestä aika paljonkin. Se tosiaan vaatii PALJON säätämistä niin nupin kuin pedaalinkin puolesta että saa sopivan soundin. Itse kokeilin viimeksi noise supressorin kanssa ja onnistuin saamaan oikeinkin mukavaa räminää ja rähinää naapuritreeniksen basistillekin asti! Ei tosiaankaan mitään pientä kolinaa ole luvassa jos tätä käyttää. Mokoman basisti käytti ainakin vielä pari levyä sitten ko. pedalia ja kuvaili soundin olevan "sanoinkuvaamattoman epäselvä, eli täydellinen" :) Basisti on lyömäsoitin. | |
![]() 27.04.2008 16:14:39 | |
Offtopic tää, mutta eikös Cliff Burton käyttäny Big Muffia? Yeah _,,/ | |
![]() 27.04.2008 18:08:07 | |
Käytettynä rinnan cleanin kanssa Big Muff on hyvä bassosärö, usein sama pätee muihinkin bassosäröihin. Itsekseen ei välttämättä niinkään. Tää oli kitaraa soittelevan harrastelijasäätäjän 10snt tähän asiaan. Halataanko? | |
![]() 28.04.2008 15:35:54 | |
Enemmän minusta Muff scooppaa keskialuetta pois. Bottnen kanssa ei ole kyllä ollut ongelmaa ainakaan jazz bassolla. | |
![]() 29.04.2008 16:41:42 (muokattu 29.04.2008 16:42:08) | |
Minä pidin Big Muffin ongelma sitä ettei siitä saanut kevyehköä säröä. Särö pienellä ja tone nollassa soundi oli muhjua. Särö täysillä ja tone isolla sai bassoon kunnon rousketta, mutta jos vaihtoehtona oli vain tukkoinen muhju tai sirkkeli, niin tulin myyneeksi sen pois. Nyt minulla on käytössä '69 Fuzz -klooni. Eihän se ihan Big Muff ole, mutta ympyrä on jälleen sulkeutunut. "Lopuksi kaikki liimaavat nakkisämpylän hiekkatiehen." -Da Make | |
![]() 29.04.2008 20:42:16 | |
Tone nollilla tosiaan oltava, riippunee bändikontekstista toimiiko vai ei. Little Big Muff onpi ehkä tuota isoa kannattavampi ostos. | |
![]() 30.04.2008 12:43:01 | |
On yleinen harhaluulo, että Pig Muffinssi sopisi bassolle. Ei, se ei sovi, sillä bassosaundin kannalta optimaalisin säätö on tone-potikka melko tummalla, jolloin se ei kuulu pändikontekstissa yhtään mihinkään. Ja jos tonea rukkaa kirkkaammalle, niin kuuluu kyllä paremmin, mutta botne elikkästen alapää katoaa tyystin. Ei hyvä. Musta Muffi on kyllä aika bassokas oli tone missä kohin vaan. Itelle tone osoittaa alas päin ollen siis puolivälissä. Tiedä sitten onko noilla eri muffeilla jotain eroa. Mulla on se vihreä venäläinen tankki malli. Se on mulle kyllä ihan passeli peli. Viime keikalla ei kyllä skullannut VB4H:n kanssa niin kivasti mitä yleensä mun sansamp setupilla. Totta on se, ettei big muffi ole overdrive, että sähäkkä on saundi. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)