Aihe: Keskihintainen trankkunuppi?
1 2
Burnin r0k
18.04.2008 00:13:00
Tässä olen pohtinut trankkunuppeja 300€ ja 600€ välillä. kertokaas omia kokemuksia tämän hinta luokan nupeista ja millainen nuppi sopisi esim. multiefektin kanssa hyvin yhteen. Vai kannattaako ostaa trankkunuppia loppu viimein sitten ensinkään?
Basismi
18.04.2008 08:22:10
Vallan mahdottomaksi on äitynyt putkivimma viime aikoina. Niinkuin trankuilla ei muka tekisi yhtään mitään. Tiedän kyllä ketä tästä pitää syyttää... :D
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
hollstro
18.04.2008 09:54:26

Tuossa hintaluokassa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin trankkunuppi. Ne on ihan OK ja voi turvallisin mielein sellaisen ostaa. Itse katselisin Ampegin, Trace-elliottin, AMPin, SWR:n, Peaveyn tai vastaavien käytettyjä. Noi Kiinan härvelit (Hartket, Warwickit, Behringerit jne) näyttää olevan vikaherkkiä.

Multiefekti sinällään ei vaikuta ellet käytä mallinnuksia. Ne kannattaa kytkeä pois koska ne on pääosin tarkoitettu antamaan linjaan vahvistin/kaappi-yhdistelmän saundia ja kuulostavat oudoilta bassokamojen läpi. Hyvän PA:n läpi ne joskus jotenkin toimivatkin.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
PnukBassist
18.04.2008 09:57:36 (muokattu 18.04.2008 09:57:49)

Entäs Gallien Krueger tai Kustomin Groove Bass? Kummatkin jytää meikästä oikein hyvästi&kovasti.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Teijo K.
18.04.2008 09:58:28

Vallan mahdottomaksi on äitynyt putkivimma viime aikoina. Niinkuin trankuilla ei muka tekisi yhtään mitään. Tiedän kyllä ketä tästä pitää syyttää... :D

Heh, minähän se olen kanssa täällä putkivahvareita hehkuttanut, mutta nyt on taas trankkucombo ja tuntus vaan toimivan kontralla putkea paremmin. :)

Noin muuten komppia hollstrolle.
jari910
18.04.2008 14:49:46
Tuossa hintaluokassa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin trankkunuppi. Ne on ihan OK ja voi turvallisin mielein sellaisen ostaa. Itse katselisin Ampegin, Trace-elliottin, AMPin, SWR:n, Peaveyn tai vastaavien käytettyjä. Noi Kiinan härvelit (Hartket, Warwickit, Behringerit jne) näyttää olevan vikaherkkiä.

Eipä noita Ampegeitakaan nykyään taideta jenkeissä tehdä? Onkos sinulla muuten kokemusta tuosta Warwickeiden vikaherkkyydestä? Itse olen käyttänyt Warwickin vahvistimia jo vähän kauemmin eikä ole vielä yhtään viallista tullut vastaan.
hollstro
18.04.2008 15:31:27

Eipä noita Ampegeitakaan nykyään taideta jenkeissä tehdä? Onkos sinulla muuten kokemusta tuosta Warwickeiden vikaherkkyydestä? Itse olen käyttänyt Warwickin vahvistimia jo vähän kauemmin eikä ole vielä yhtään viallista tullut vastaan.

Ei tehdä Ampeggeja ei, mutta käytettynä saa enimmäkseen USA-pelejä.

Warwickin vahvistimista ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta mitä täältä olen lukenut on joillakin mennyt rikki ihan uutuuttaan, eli ovat jo tehtaalta tullessa viallisia. Hyvä puoli siinä on että menee takuuseen, huono se että korjaaminen vie aikaa.
Dropped C
18.04.2008 20:02:46

Juu, se on Vietnampeg nykyään... No onneksi omat roinat on jenkkikamaa. Ei tarvi olla jenkki, mutta toi Vietnami hämää jo jonkin verran, varsinkin kun Ampegin roinat on kalliita.
suurjoke
18.04.2008 20:31:41
Oisko Littlemark 250 sopiva vehje tähän tarpeeseen? Hinta esim. Soundstoressa taisi olla 455 euroa.
M-Juhana
18.04.2008 21:13:48

Meitin orkesterin basistilla on KG Backline 600. Ihan mukavalta peliltä vaikuttaa.
Jos vaikka maalimanloppu ois tulossa, niin panisin Mötörhedit täysillä veivaan sterkoista ja eiku rinta paljaana ulos oottaan.-hemmo
Kaake
18.04.2008 21:36:23
GK Backline on halpa, pieni, kevyt ja toimiva peli. Puskee myös bänditreeneissä tarpeeksi, varsinkin jos 4 ohmin kuormaa tarjotaan. Multihimmelit yms. käy tän kanssa ihan yhtä hyvin kuin minkä tahansa trankkupelin kaa.
No väärinhän se meni
Hey Punk, where you goin' with that flower in your hand? Well, I'm goin' up to Frisco to join a psychedelic band.
hemmo
18.04.2008 21:52:39

GK Backline on halpa, pieni, kevyt ja toimiva peli. Puskee myös bänditreeneissä tarpeeksi, varsinkin jos 4 ohmin kuormaa tarjotaan. Multihimmelit yms. käy tän kanssa ihan yhtä hyvin kuin minkä tahansa trankkupelin kaa.

Olen täysin samaa mieltä. Ja lisänä särö!
Totsku
19.04.2008 13:07:44
Entäs Gallien Krueger tai Kustomin Groove Bass? Kummatkin jytää meikästä oikein hyvästi&kovasti.

Mulla on Gallien-Kruegerin GT 700 RB-II. Laadukas peli, hinta hieman yli 600 euron Saksanmaalla. Lämmin, pehmeä ja kirkas soundi. Ehkä vähän turhankin hyvä laite, jos käyttötarve on vähäinen. Toimii takuulla useimmilla pitkän aikavälin hankintana.
jari910
19.04.2008 21:08:09

Niin no tuotteiden laatu ei varmaan aina ole valmistusmaasta kiinni vaan ehkä enemmän laadunvalvonnasta? Onhan nuo vanhemmat Warwickit saksassa tehty jos se jollekkin jotain merkitsee.
hollstro
19.04.2008 22:47:40

Niin no tuotteiden laatu ei varmaan aina ole valmistusmaasta kiinni vaan ehkä enemmän laadunvalvonnasta? Onhan nuo vanhemmat Warwickit saksassa tehty jos se jollekkin jotain merkitsee.

Laatu ei ole valmistusmaasta kiinni, mutta materiaaleista, komponenteista ja valmistusmenetelmistä. Usein näyttää siltä että myös noista asioista on tingitty kun valmistusmaa vaihtuu.
JeK
19.04.2008 23:49:03 (muokattu 19.04.2008 23:50:22)
Laatu ei ole valmistusmaasta kiinni, mutta materiaaleista, komponenteista ja valmistusmenetelmistä. Usein näyttää siltä että myös noista asioista on tingitty kun valmistusmaa vaihtuu.

Nykyään taitaa olla Warwickilla niin että TubePathit ja Extremet tehdään Saksassa ja Profetit kaukoidässä, Kiinassako se nyt oli...niin kuitenkin että kalliimmat tehdään "huolellisemmin" tai ainakin kalliimmalla työvoimalla.
jari910
20.04.2008 10:51:57
Valitettavasti ihmisillä on suhteellisen paljon ennakkoluuloja noita kiinassa tehtyjä kamoja kohtaan. Itselleni valmistusmaa ei ole tärkeä kunhan homma toimii.
Burnin r0k
24.04.2008 16:20:17 (muokattu 24.04.2008 16:21:32)
Tuo GK Backline mielestäni ihan kohtalaisen hyvältä kuulostais. Kertokaas sitten omia kokoemuksia sellaisista verrattuna nyt esim. Warwickin halvempiin vehkeisiin.
Blackstone
24.04.2008 20:28:37
Tuo GK Backline mielestäni ihan kohtalaisen hyvältä kuulostais. Kertokaas sitten omia kokoemuksia sellaisista verrattuna nyt esim. Warwickin halvempiin vehkeisiin.

No ainakaan Warren Profet III ei antanut kovinkaan paljon volaa per euro. Muuta hyvää sanottavaa siitä ei sitten olekaan ;). Eli jos vaihtoehtona on halvat Warret ja tuo Backline. Ota GK:n Backline.
Burnin r0k
24.04.2008 22:31:30
No ainakaan Warren Profet III ei antanut kovinkaan paljon volaa per euro. Muuta hyvää sanottavaa siitä ei sitten olekaan ;). Eli jos vaihtoehtona on halvat Warret ja tuo Backline. Ota GK:n Backline.

Niin vähän ajattelinkin. Mutta onko noilla Backlinen 250:sellä ja 600:lla muuta eroa kun teho?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)