Aihe: eka basso 1 | |
---|---|
![]() 11.02.2008 15:16:16 | |
ollaa kavereitte kans laittamas bändi pystyy ja mä soittaisin bassoo ni millasen basson ostaisin? ei oo ollu omaa, koulus oon soittanu. kannattaisko ostaa lyhytskaalanen? | |
![]() 11.02.2008 15:23:14 | |
![]() 11.02.2008 15:29:18 | |
Tällaisia ketjuja on jo n+1 kappaletta, mutta pistetääs nyt vielä muutama varteen otettava ehdokas: ESP LTD B-50 Ibanez GSR 180 tai 200 Yamaha RBX170 Harley Bentoneissa kuuluu olevan kovasti vaihteluita laadussa. Osa ihan toimivia, mutta osa ihan susia; eikä se virtuaalipenis HB:lla ainakaan pitene ;) Itselläni on tuo LTD B-50 ja olen ollut oikein tyytyväinen. | |
![]() 11.02.2008 15:35:00 | |
ESP LTD B-50 Ibanez GSR 180 tai 200 Yamaha RBX170 tai 270 Dodiin lukkoa vaan, kaikki tarpeellinen sanottava onkin jo sanottu =) Osta mikä vaan noista tuolta muusikoiden.netin Torilta käytettynä, älä ainakaan yli 200€ maksa. Kaikki hyviä soittimia aloittelijalle. Taino oikeastaan yhden jutun tähän voi vielä lisätä: Tilaa jostain Elixirin kielet uuteen soittimeesi, eBaysta saa Suomeen toimitettuna 30€/setti. Kaupassa jotain 60€ ainakin, joten älä osta sieltä. Noi kielet on niin mukavan tuntuiset kuin voi olla ja nostaa sun skillsejä +1, oikeasti. I know! | |
![]() 03.05.2008 01:47:06 | |
Jos ostaa ensimmäisen basson niin kannattaa aloittaa halvimmasta päästä. Sen jälkeen kun on paljon enemmän rahaa niin kannattaa ostaa kunnollisia bassoja. 4-kielisellä kannattaa aina ensin aloittaa. Sen jälkeen voi ostaa ja kokeilla 5 kielitä ja siirtyä 6 kieliseen bassoon. Itse en ole koskaan harjoitellut 5 kielistä ja 6 kielistä mutta olen soittanut niillä kerran elämässäni musiikkikaupassa. Suosittelen raskaita kieliä, koska niistä lähtee voimakkaampi soundi. Jos olet oikea kätinen niin kannattaa myös harjoitella vasenkätisenä soittoa, koska siitä saa tarkuutta sormille. Kun molemmat kädet on harjaantunut molemman käden soitosta, niin voi toivoa ihmeitä tapahtuvan nopeasti. | |
![]() 03.05.2008 10:54:33 | |
Jos ostaa ensimmäisen basson niin kannattaa aloittaa halvimmasta päästä. Sen jälkeen kun on paljon enemmän rahaa niin kannattaa ostaa kunnollisia bassoja. 4-kielisellä kannattaa aina ensin aloittaa. Sen jälkeen voi ostaa ja kokeilla 5 kielitä ja siirtyä 6 kieliseen bassoon. Itse en ole koskaan harjoitellut 5 kielistä ja 6 kielistä mutta olen soittanut niillä kerran elämässäni musiikkikaupassa. Suosittelen raskaita kieliä, koska niistä lähtee voimakkaampi soundi. Jos olet oikea kätinen niin kannattaa myös harjoitella vasenkätisenä soittoa, koska siitä saa tarkuutta sormille. Kun molemmat kädet on harjaantunut molemman käden soitosta, niin voi toivoa ihmeitä tapahtuvan nopeasti. Just. Ja ohjeet kannattaa ottaa täältä netistä. Eka basso voi olla ihan niin arvokas tai monikielinen kuin mahdollista, kielet mielummin löysät, kätisyyttä ei kannata alkaa sotkemaa ja ihmeitä ei kannata odotella. | |
![]() 04.05.2008 01:15:46 (muokattu 04.05.2008 01:18:23) | |
Jepjep.. Ostakaa kaikki vaan mahdollisimman halpoja ja paskoja bassoja niin into laantuu viikossa. Siihen päälle vielä oikein tymäkät vaijerit niin aloittelijan harjoittelu on mahdollisimman mukavaa. Vittu mitä juttua taas. Ostakaa mieluummin käytetty laatulaite millä on oikeasti hyvä ja kevyt soittaa, sekä ihan tavis kielet, niin ei tarvii hampaat irvessä veivata boogiekomppia. Jos se into vaikka laantuu, niin käytetystä laatupelistä saa omansa yleensä takaisin myydessä. Halpis supermarkettipaskat jää sitten muistoksi omaan komeroon, kun ei niitä kuitenkaan saa myytyä. Ellei nyt parilla kympillä myy. Kielimäärä ei juuri soittoiästä ratkea. Se on vähän mitä tykkää itse. Kerran tai pari oon soittanut 5 kielistä, 6 tai 7 kielistä en ole edes ikinä kokeillut, enkä sellaisella edes mitään tekisi rokkenrollin vääntämisessä. 5 kielessäkin oli mulle 1 liikaa. Vai vielä vasurilla pitäisi treenata ja ihmeitä toivoa... Tulikohan tuo nyt oikeaan topikkiin? Tuolla kristillinen metalli-aiheessa on noita ihmeiden toivojia enempikin. | |
![]() 04.05.2008 02:16:39 | |
Ostakaa kaikki vaan mahdollisimman halpoja ja paskoja bassoja niin into laantuu viikossa. Siihen päälle vielä oikein tymäkät vaijerit niin aloittelijan harjoittelu on mahdollisimman mukavaa. Pakko sanoo että ite innostuin kunnolla vasta vitun jämyjen kielien ja vitun jämyn kaulan kautta vaikka rakkoja ei tuliskaan niin paljo. Jos se into vaikka laantuu, niin käytetystä laatupelistä saa omansa yleensä takaisin myydessä. Halpis supermarkettipaskat jää sitten muistoksi omaan komeroon, kun ei niitä kuitenkaan saa myytyä. Ellei nyt parilla kympillä myy. Ite oon ottanu jokasen vehkeen siihen malliin perheenjäseneksi etten viitti ilman tappelua luopua, mut joo joillekki jälleenmyyntiarvo on tärkeää. 5 kielessäkin oli mulle 1 liikaa. Itselleni 4 kielessä on yksi liian vähän mutta nelarilla soittelen mieluiten ja teen elämäni vaikeaksi vastustamalla kaikkea niinkuin kaikki muutkin täällä. Mitä enemmän kieliä, sitä parempi, kunhan niitä osaa soittaa ja käyttelee fiksusti. http://www.mikseri.net/wintery | |
![]() 04.05.2008 02:30:00 | |
Ite oon ottanu jokasen vehkeen siihen malliin perheenjäseneksi etten viitti ilman tappelua luopua, mut joo joillekki jälleenmyyntiarvo on tärkeää. Jep, enpä itsekkään noita tapaile myydä pois. Tuolla tarkoitin lähinnä sitä että aloittelijan on tyhmää ostaa mitään susipaskaa vehjettä vitun halvalla, kun pikkaisen lisää sijoittamalla saa ihan kunnon pelejä. Ja jos se soittaminen ei olekkaan kivaa, eikä tykkää arkistoida muistoja, niin ostaa sitten sellaisen laitteen jonka voi myydäkkin, eikä mitään ritsaa jota et saa edes naapurin pikkuflealle ilmaiseksi tungettua kun eroo pitää päästä. Kyllä, niitäkin hulluja on jotka vehkeistään luopuu. Itselleni 4 kielessä on yksi liian vähän mutta nelarilla soittelen mieluiten ja teen elämäni vaikeaksi vastustamalla kaikkea niinkuin kaikki muutkin täällä. Mitä enemmän kieliä, sitä parempi, kunhan niitä osaa soittaa ja käyttelee fiksusti. Kuten aiemmin sanottu, kieliasia on ihan miten kukin tykkää. Mä tykkään 4:stä, mutta kuuntelen sujuvasti 6 kielisiäkin. | |
![]() 04.05.2008 02:46:44 (muokattu 04.05.2008 02:47:03) | |
ollaa kavereitte kans laittamas bändi pystyy ja mä soittaisin bassoo ni millasen basson ostaisin? ei oo ollu omaa, koulus oon soittanu. kannattaisko ostaa lyhytskaalanen? Mä sain heti enoltani Fender Jazz Bass -64:sen nuorena. Ihmettelin sitä jonkin aikaa, ennenkuin otin käyttöön. Vieläkin aktiivisessa pelailussa. | |
![]() 05.05.2008 19:16:15 | |
Jepjep.. Ostakaa kaikki vaan mahdollisimman halpoja ja paskoja bassoja niin into laantuu viikossa. Siihen päälle vielä oikein tymäkät vaijerit niin aloittelijan harjoittelu on mahdollisimman mukavaa. Vittu mitä juttua taas. Ostakaa mieluummin käytetty laatulaite millä on oikeasti hyvä ja kevyt soittaa, sekä ihan tavis kielet, niin ei tarvii hampaat irvessä veivata boogiekomppia. Jos se into vaikka laantuu, niin käytetystä laatupelistä saa omansa yleensä takaisin myydessä. Halpis supermarkettipaskat jää sitten muistoksi omaan komeroon, kun ei niitä kuitenkaan saa myytyä. Ellei nyt parilla kympillä myy. Kielimäärä ei juuri soittoiästä ratkea. Se on vähän mitä tykkää itse. Kerran tai pari oon soittanut 5 kielistä, 6 tai 7 kielistä en ole edes ikinä kokeillut, enkä sellaisella edes mitään tekisi rokkenrollin vääntämisessä. 5 kielessäkin oli mulle 1 liikaa. Vai vielä vasurilla pitäisi treenata ja ihmeitä toivoa... Tulikohan tuo nyt oikeaan topikkiin? Tuolla kristillinen metalli-aiheessa on noita ihmeiden toivojia enempikin. Asiaa! Vaikken mikään muusikko olekkaan, hädin tuskin edes wannabe, niin jaan edellisen puhujan näkemyksen täysin. Kundille ostettiin muutama vuosi takaperin Harley Benton ekaksi treenikitaraksi. Vuoden päästä siitä pomppi lavan lakkaus irti ilman eri käskyä, jolloin siitä reklamoitiin saksaan ja pikku väännön jälkeen saatiin tehdasuusi vastaava tilalle. Siitä oli kaula propellilla, otelaudan sivussa paiseita ja lakkaus niinkuin appelsiinin päälle vedetty, joten palautettiin se kiitoksen kera. Väännettiin reklamoiden kunnes saatii kitaran tilalle mainio treenistyrkkari, line 6 spider II, jonka kaveriksi sitten ostettiin ESP- LTD jolloin soittoharrastus sai ihan uuden tahdin. Pointti se että HB:n kitarat ja bassot sopii melaksi kanoottiin, mutta hullu se joka sellaisen ottaa riesakseen soittotarkoituksella. Heität hiukan lisää budjettiin niin saat soitinkaupasta ihan laatusoittimen, varsinkin jos otat käytetyn. Basso pitää valita huolella että saa sellaisen jota jaksaa hiplata. Joku perus jatsari- klooni voi olla hyvä lähtökohta, se sopii monenlaiseen menoon ja on helppo kaveri. Tai Ibanezin joku peruskeppi, niitä on matkan varrella helppo vaihtaa uusiin. Nauhallinen nelikielinen on hyvä harjoitteluun ja sitten kun taito karttuu, niin löytyy budjettiakin mieleisempään soittopeliin. Bassossa on olennaista että siinä on hyvät kielet ja mikit, se on säädöissään ja että soittajalla on halu oppia soittotekniikkaa. Kaikki muu tuppaa hoitumaan matkan varrella. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)