Aihe: presari vai jazz
1 2
badcompany
30.05.2008 19:03:39
on se vaikeeta kun pitäisi valita että kumman hankkisin nyt kesän alla.jazzari sopisi vähän kaikkee ja presari taas olisi just sellainen vahva soundinen jytämusaan sopiva vehje.vaikea valita nyt että kumman hankkisin!,onko teillä ollut samanlaista dilemmaa, ja onko teillä vinkkejä?.nämä pyörinyt mielessä.

Presari
http://www.thomann.de/fi/fender_aerodyne_classic_pbass_rw_bt.htm

jazzari
http://www.thomann.de/fi/fender_reggie_hamilton_jazz_bass_3sb.htm
Seba
30.05.2008 19:07:46

Tuossa Aerodynessähän on myös jazzarin mikki tallan puolella joten siitä saat molempien hyvät puolet samalla. Kai :)

Itse ottaisin presarin, se sopii mihin vaan.
Olli.M
30.05.2008 19:09:41
Tuossa Aerodynessähän on myös jazzarin mikki tallan puolella joten siitä saat molempien hyvät puolet samalla. Kai :)

Itse ottaisin presarin, se sopii mihin vaan.

Hamiltonissa on myös P/J mikitys.

Presarille ääni täältäkin.
Niin käy joskus
Seba
30.05.2008 19:11:21

Hamiltonissa on myös P/J mikitys.

Presarille ääni täältäkin.

Kato joo niin olikin. Sittenhän tuo on enää tatsijuttu jotta kummasta tykkää enempi. Mulle kävis kumpi vaan käteen, mutta presari on aina presari..
Spandau-
30.05.2008 19:50:55
Käy kitarakuapassa testaamassa kumpi sopii handuun paremmin. jatsari on aina tuntunu jotenkin kummalliselta, presari taas luontevalta. Osta thunderbird!!
When i die, bury me upside down so the world can kiss my ass
Seba
30.05.2008 19:52:26

Käy kitarakuapassa testaamassa kumpi sopii handuun paremmin. jatsari on aina tuntunu jotenkin kummalliselta, presari taas luontevalta. Osta thunderbird!!

Miehen puhetta :)
Jamppa2
30.05.2008 20:48:12

Ota se kumpi sopii syliin ja kouraan. Virhettä ei voi tehdä, kuitenkin ostat sen toisenkin joskus.
Jotain pientä.
hollstro
30.05.2008 21:14:10

Soittoergonomialtaan Tbird on noista ankein. Mulla on ja onhan se makee rokkipeli. Soittimen muodosta johtuen 1. nauha on varmaan 10 senttiä kauempana kuin Fenderin tuotteilla. Mahtava soitin erityisesti jos gorillaindeksi (sylin leveys/pituus) on yli 1
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
L-studio
30.05.2008 22:53:18
Mulla on tommosella mikityksellä oleva Fender presari nauhaton vm -63. Poistin siitä valkoisen maalin -78. Vahaan rungon ja kaulan mehiläisvaha-tärpätti seoksella aina silloin tällöin. Jazzin mikin laitoin itse ja presarin humppari mikkiin tein myös micro-kytkimellä humppari/singlecoil valinnan. Olisi voinut tehdä myös push/pull -potikalla, mutta näin mennään. Soundimaailma on kuin jazz ja presari samassa kalikassa. On ollut useilla levyillä kun on niin hyvä. Lavan taakse pitäisi kokeilla vielä "deadspot killer" -metalli lätkää, vaikkei deadspotteja ihan selkeästi löydykkään. Nauhallisen kaulan kun heittää (on myös) niin sitten lie ehkä tarpeen, tosin se ei häiritse soittoa nytkään. Tallaa ja itonaatiota saa ruuvata, mutta kun sitä muutenkin teen työkseni, ei haittaa.
3 aikuista tytärtä ja vielä hengissä!
Lou
30.05.2008 22:58:58 (muokattu 30.05.2008 22:59:43)
Mulla oli joskus Aerodyne jazz. Hyvä oli soittaa mutta mielestäni sitä ei saanut kuulostamaan kunnolla jazzilta eikä presarilta ja sitten kun laitto molemmat mikit yhtäaikaa niin ei ollut kovinkaan persoonallinen soundi mielestäni. En tiedä mistä johtu, olinko se vain minä mutta heti kun vaihdoin perinteiseen presariin niin ymmärsin että mikä se hienous siinä "kunnon" presarissa on ja miksi se on juuri minulle loistava soitin. Eli jos ääniä jaetaan niin presarin puolelle menee täältäkin.
www.jermaine-rocks.com
absqua
31.05.2008 10:03:06 (muokattu 31.05.2008 10:04:19)
on se vaikeeta kun pitäisi valita että kumman hankkisin nyt kesän alla.jazzari sopisi vähän kaikkee ja presari taas olisi just sellainen vahva soundinen jytämusaan sopiva vehje.vaikea valita nyt että kumman hankkisin!,onko teillä ollut samanlaista dilemmaa, ja onko teillä vinkkejä?.nämä pyörinyt mielessä.

Presari
http://www.thomann.de/fi/fender_aerodyne_classic_pbass_rw_bt.htm

jazzari

Noista ehdokkaista kannattaa huomioida se, että nuohan ovat molemmat periaatteessa presareita, johtuen tuosta mikityksestä. Presarin ja jazzbasson erot johtuvat lähinnä erilaisista mikeistä ja mikkien sijoitukseta, eivätkä niinkään konstruktioissa olevista eroista, jotka ovatkin aika pienet. (bodyn muoto hieman eri, p-basson kaula vähän paksumpi. siinä ne).
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
J.Hollström
31.05.2008 10:58:23
Noista ehdokkaista kannattaa huomioida se, että nuohan ovat molemmat periaatteessa presareita, johtuen tuosta mikityksestä. Presarin ja jazzbasson erot johtuvat lähinnä erilaisista mikeistä ja mikkien sijoitukseta, eivätkä niinkään konstruktioissa olevista eroista, jotka ovatkin aika pienet. (bodyn muoto hieman eri, p-basson kaula vähän paksumpi. siinä ne).

Mun mielestä noissa kummassakaan ei ole presaria kuin p-mikki. Jatsikaulaisia vehkeitä joissa toisessa on aktiivi eq. Mutta tommosina hybridivehkeinä varmaan ihan monipuolisia soittimia (jos sille j-mikille tallassa löytää käyttöä).
J.Hollström
31.05.2008 11:00:17
Mulla on tommosella mikityksellä oleva Fender presari nauhaton vm -63. Poistin siitä valkoisen maalin -78. Vahaan rungon ja kaulan mehiläisvaha-tärpätti seoksella aina silloin tällöin. Jazzin mikin laitoin itse ja presarin humppari mikkiin tein myös micro-kytkimellä humppari/singlecoil valinnan. Olisi voinut tehdä myös push/pull -potikalla, mutta näin mennään. Soundimaailma on kuin jazz ja presari samassa kalikassa. On ollut useilla levyillä kun on niin hyvä. Lavan taakse pitäisi kokeilla vielä "deadspot killer" -metalli lätkää, vaikkei deadspotteja ihan selkeästi löydykkään. Nauhallisen kaulan kun heittää (on myös) niin sitten lie ehkä tarpeen, tosin se ei häiritse soittoa nytkään. Tallaa ja itonaatiota saa ruuvata, mutta kun sitä muutenkin teen työkseni, ei haittaa.

Vintagepuristin painajainen toi stoori, mutta soittimena varmaan ihan asiallinen vekotin.
L-studio
31.05.2008 11:56:31
Ei -70 luvulla ollut mitään vintagea, vain vanhoja esineitä. Mulla on myös Fender Twin vm. -51 johon värkkäsin -70 luvulla myös master-volumen nuppirivin jatkoksi, suoraan Fender kyltin läpi. Nythän se modaus ottaa päähän, mutta silloin se oli vaan hyvää...
hollstro
31.05.2008 12:32:50

Ei -70 luvulla ollut mitään vintagea, vain vanhoja esineitä. Mulla on myös Fender Twin vm. -51 johon värkkäsin -70 luvulla myös master-volumen nuppirivin jatkoksi, suoraan Fender kyltin läpi. Nythän se modaus ottaa päähän, mutta silloin se oli vaan hyvää...

Knoppitietona pakko laittaa: Twinejä tehtiin vuodesta 1953 alkaen
L-studio
31.05.2008 20:42:42
Knoppitietona pakko laittaa: Twinejä tehtiin vuodesta 1953 alkaen

Fender vahvistimien ikää on tunnetusti hankala tunnistaa, kun merkintätiedot vaihteli ym. Mulle se on sama onko -51 vai -53 vai -58, en ole myymässä. Modaukset, joita ennenvanhaan tuli tehtyä joka vermeeseen, on tiputtaneet hintoja tietysti, kuten vanhan leslienikin, Epiphone 335:n, Stratocasterin ym. Perikunta sitten saa sopia asioista, en välitä.
Basismi
31.05.2008 21:57:30
jazzari

Pienet asiat joskus häirihtee, mutta mikä ..ttu siinä on ettei tuotantopelissä saada mikin napapaloja kielten kohdalle? Ei pitäis olla kovin vaikeeta.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
hollstro
01.06.2008 11:14:01

Pienet asiat joskus häirihtee, mutta mikä ..ttu siinä on ettei tuotantopelissä saada mikin napapaloja kielten kohdalle? Ei pitäis olla kovin vaikeeta.

Fenderieden ostajat ovat niin vintage-orientunieta että jopa virheet toistetaan uusissakin laitteissa. Silloin tällöin Fenderiltä tulee vimpan päälle tehtyjä soittimia, mutta eivät oikein mene kaupaksi: esim. Stratocaster Plus tai 80/90-luvun American Standard-Jazzit ja Presarit.
okabass
01.06.2008 15:25:03 (muokattu 01.06.2008 15:26:00)
Fender vahvistimien ikää on tunnetusti hankala tunnistaa, kun merkintätiedot vaihteli ym.

MOI

Komponenteissa (etenkin potikat ja elkot) on monasti päiväys pohjalta vuosi ja viikko. Esim. 6745 vuosi -67 ja viikko 45. Juttua iän määrittämiseksi löytyy kyllä Netistä.

http://www.rocknrollvintage.com/amp-tube-charts.htm

http://www.provide.net/~cfh/pots.html
Jamppa2
01.06.2008 20:48:48
Mun mielestä noissa kummassakaan ei ole presaria kuin p-mikki. Jatsikaulaisia vehkeitä joissa toisessa on aktiivi eq. Mutta tommosina hybridivehkeinä varmaan ihan monipuolisia soittimia (jos sille j-mikille tallassa löytää käyttöä).

Kyllä sille tallamikille löytyy aina käyttöä. Sanoisin että 60% jatsin soundista. Kato talla- mikki täysillä samoin treble ja kaulamikki viittävaille täysillä. Saa kato sitä edgeä ku kunnolla tempoo.
Jotain pientä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)