Aihe: Heavy saundi..
1
Riksu_basisti!!!
26.05.2008 17:31:04
Niin minkäslainen saundi olisi paras ihan tälläiseen, metalli musaan kuten vaikka esim. Disturbed tai bodomi..

Jonkinäköistä murisevaa vissiin pitäisi saada, mutta mitä voi soittaa sormilla ilman mitään hirveitä klonksutus ääniä.

Eli mitä puumateriaalia pitäisi olla, mikit ja kielet myös olisi hyvä tietää.

Itse olen vähän tuohon mahonkiin päin..

Rohkeasti vain ehdotuksia ja tietoa eteenpäin.
Elämästä saa ja pitää nauttia. Musiikki on yksi tapa muistaa se..
Tana
26.05.2008 17:33:33 (muokattu 26.05.2008 17:37:34)

Niin minkäslainen saundi olisi paras ihan tälläiseen, metalli musaan kuten vaikka esim. Disturbed tai bodomi..

Jonkinäköistä murisevaa vissiin pitäisi saada, mutta mitä voi soittaa sormilla ilman mitään hirveitä klonksutus ääniä.

Eli mitä puumateriaalia pitäisi olla, mikit ja kielet myös olisi hyvä tietää.

Itse olen vähän tuohon mahonkiin päin..

Rohkeasti vain ehdotuksia ja tietoa eteenpäin.

Laita vaan säröä paljon, esim. Bossin säröstä tai Sansampin Bass-driveristä, pidä kilinät mukana ja soita plekulla. Ainakin Children of Bodomin basistin soundi on käsittääkseni melko kilisevä, tuosta toisesta en tiedä. Kyllä ne kilinät sitten särökitaravallin taakse hukkuu, älä pelkää.

E: Ja osta tälläinen basso. http://www.espguitars.com/basses_viper.html Ja jos ihan välttämättä on soitettava sormilla, niin korosta kilinää ennestään. Suosittelen kyllä taipumaan myös plektran suuntaan, ei ole todellakaan typerää/noloa/kitaristimaista tms. hallita sillä soittaminen. Päin vastoin, se on etu.
Basismi
26.05.2008 18:37:35
Jos tarttis hevikeikalle mennä, niin soundi olis kyllä ihan sama kuin humppakeikallakin. Miksei perus-fenderisoundi sopisi metalliin siinä kuin punkkiin, kantriin, rokkiin tai jatsiinkin?
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
firecane
27.05.2008 10:17:26 (muokattu 27.05.2008 10:20:25)

Bossin säröt ovat yksiä parhaimpia ja lankuksi hommaat Dean Guitarsin Metalman-sarjan pasuunan:
http://www.deanguitars.com/basses.htm

Periaatteessa soittimella ei ole niin suurta merkitystä kuin efekteillä soundiin. Plekulla soitatessa tulee "heavympi" soundi (IMO).
Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä.
J.Hollström
27.05.2008 10:38:13
Periaatteessa soittimella ei ole niin suurta merkitystä kuin efekteillä soundiin.

Eli kannattaa panostaa vaan efekteihin.
Geezler
27.05.2008 11:14:21
Bossin säröt ovat yksiä parhaimpia ja lankuksi hommaat Dean Guitarsin Metalman-sarjan pasuunan:
http://www.deanguitars.com/basses.htm

Periaatteessa soittimella ei ole niin suurta merkitystä kuin efekteillä soundiin. Plekulla soitatessa tulee "heavympi" soundi (IMO).

Tässäpä se tulikin kiteytettyä tämä nykymetallin ongelma...
Ja varokaa sitä dynamiikkaa, niin soitossa kuin soundeissa! Pidetään mörkö mukavana ja vaarattomana.
pekezu
27.05.2008 18:14:11

Laita hitunen säröä ja korosta middlejä. Ennenmuinoin vedin scooppi-equlla. Turhaa hommaa, laittelet niitä keskitaajuuksia niin toimii bändin kanssa mainiosti. Yksin voi soundata hurjalta, mutta useimmiten omista saundeista paskimmat on toimineet bändin kanssa parhaiten.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
komposti
27.05.2008 23:02:47
Behringerin 60 wattinen combo. Nupit oletusasentoon, paitsi bassonuppi kello kahteen ja matalat keskiäänet kello kymmeneen. Kolinaa saa kääntämällä korkeita taajuuksia makunsa mukaan kovemmalle. Tämä kaikki yhdistettynä matalaan vireeseen, löysiin kieliin ja raivokkaaseen sormiriuhdontaan.
muikkuja, perkele!
Geezler
29.05.2008 15:29:33
Behringerin 60 wattinen combo. Nupit oletusasentoon, paitsi bassonuppi kello kahteen ja matalat keskiäänet kello kymmeneen. Kolinaa saa kääntämällä korkeita taajuuksia makunsa mukaan kovemmalle. Tämä kaikki yhdistettynä matalaan vireeseen, löysiin kieliin ja raivokkaaseen sormiriuhdontaan.

Olit kai ironinen? Vai tosissasi? Huh.

Eikö se metallisoundi lähde siitä että otetaan eq:sta jyrkkä v-leikkaus jolloin kukaan ei saa selvää mitä soitetaan, mutta onpa jykevätä?
Dropped C
29.05.2008 22:40:10 (muokattu 29.05.2008 22:40:34)
SansAmp tai ValveDrive, tehokas trankkunuppi, stäkki, joku jynkyn kuulonen basso ja pleku. Ei skooppia. Itse suosittelisin jotain T-birdin tyylistä tai jotain. Kilinää voi toki lähtee jollain aktiivihässäkkäbassolla enemmän.
"El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed"
kingnothing
29.05.2008 23:17:00
SansAmp tai ValveDrive, tehokas trankkunuppi, stäkki, joku jynkyn kuulonen basso ja pleku. Ei skooppia. Itse suosittelisin jotain T-birdin tyylistä tai jotain. Kilinää voi toki lähtee jollain aktiivihässäkkäbassolla enemmän.

Hahah, kovin lähelle oma setuppini, kyllä jytisee ihan möyheästi. T-birdi on kyllä oikea värkki tähän, löytyy munaa. Kilinää voi sitten hakea sieltä Sansampeista ja nupin EQsta jos sitä tarvii, itse en hillittömästi harrasta, middlejä taas sitäkin enemmän.
Don't fall asleep or we'll mutilate your genitals... romantikkoitkijät #10 Ostakaa miulta 5-kielinen Ibaneetsi!
pekezu
30.05.2008 22:48:24

Hahah, kovin lähelle oma setuppini, kyllä jytisee ihan möyheästi. T-birdi on kyllä oikea värkki tähän, löytyy munaa. Kilinää voi sitten hakea sieltä Sansampeista ja nupin EQsta jos sitä tarvii, itse en hillittömästi harrasta, middlejä taas sitäkin enemmän.

Oikkee, kunnon middlemora vaan kehiin.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)