Aihe: Kielten ja otelaudan hoitoaineet&niiden vaikutus basson soittoon
1
T.Nick
14.07.2008 13:23:08 (muokattu 14.07.2008 13:25:46)
Moro.

Tulipa tässä eräs kerta ostettua heräteostoksena GHS Fast-Fret -nimistä ainetta, jolla siis käsitellään kitaroiden ja bassojen kieliä, otelautaa, kaulaa jne. Pidentää valmistajan mukaan kielten ikää ja ainakin kuvitteellisesti kirkastaa soundia.

Millaisia kokemuksia jengillä on näistä aineista ja minkämerkkisiä purkkeja suositte?

Itse olen havainnut Fast Fretin hyödylliseksi, kun toisinaan käsistä erittyvän hien koostumus on itselläni niin limaista, että sormet alkavat tahmautumaan kiinni kieliin. Tapahtuu helpostikin, jos keikkaa edeltää boonuksena pieni rännijakso ja lavalla on kuuma ja ilma on pölyistä ja kaikki, mihin koskee, on valmiiksi paskassa. Aine pitää kielet sopivan lipevänä ainakin tunnin-parin soittelun ajan. Purkki maksaa about 5 euroa ja kestää useamman kuukauden. Ehkä.

E: Sori. Vanhojakin threadeja alkoi löytymään aiheen tiimoilta, kun tajusi käyttää hakusanaa "fast fret".
ötzi
14.07.2008 20:42:52
Itse putsaan kaulan vaan kostealla pesuainerätillä ja heti perään jollain kuivalla. Joskus harvoin raaputtelen nauhojen juuresta kertyneet kakat pois puukolla tai jollain. Ei sen kummempia tarvii.
Nintendo on aina määränny, määrää ja tulee määräämään. -Samu S.
L.Ruoska
15.07.2008 17:41:52

Mä ruavin veke kanssa sitä töhkää välillä kun vaihdan kielet. Aina kun syystä tai toisesta on kielet irti tai hyvin löysällä niin hinkkaan koko otelaudan läpi sitruunaöljyllä. Se kiiltää hienosti ja haisee hyvältä. En huomaa soitossa tai soinnissa yhtään minkäänlaisia eroja.
Easy as fhtagn!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)