Aihe: Onko split coil j-mikissä p-mikin saundi?
1
jiisa
25.10.2008 19:24:13
Mulla on Fenderin Jaguar Bass ja oon aatellut siihen PJ-mikitystä tai jotain vastaavaa. Nykyisellään siinä on alkuperäiset Vintage Jazz Bass -mikit. Pitääkö ruveta talttaamaan bodya ja sahaamaan pleksiä jotta siihen saisi p-mikin mahtumaan vai onko tavallista p-mikkiä saundillisesti vastaavia J-mikin kokoisia vaihtoehtoja?

Esim. DiMarzion Ultra Jazzithan on split coilit, mutta kuullostaako ne p-mikiltä? DiMarzion sivuilla Model P -mikkiä kuvataan näin, ja toi on sitä mitä haen:

"..brings big, punchy sound to Fender Precision Bass style pickups. DiMarzio_ Model P_ pickups cut through the band without sacrificing bottom-end power. Gutsy mid-range provides growl when the bass is pushed hard.."

Ultra Jazzien kohdalla sitten ei mainita näitä ominaisuuksia. Haulla löysin jotain mielipiteitä noista, ja vaikuttivat niiden perusteella paremmalta vaihtoehdolta kuin vaikka jotkut Duncanin mallit.. Oon ihan pihalla, auttakee.
handegunnar
25.10.2008 19:43:47
Mulla on Jazin kopiossa Di Marzio Ultra Jazzit. Ja Pressarikopiossa taas on Basslines (=Seymour Duncan) SPB-1 Vintage. Minusta soundi ei ole sama. On se P-mikissä jotenkin tukevampi.
''You don't have to be a musician to play rock and roll. You've just got to love it and want to play it.'' LEE BRILLEAUX
nro5
25.10.2008 20:26:12
No ehkä DiMarzion Model J:n etumikissä on jasson mikiksi passomainen soundi, mutta ei se nyt ihan aidosta mene kuitenkaan.
jiisa
25.10.2008 21:19:05
No ehkä DiMarzion Model J:n etumikissä on jasson mikiksi passomainen soundi, mutta ei se nyt ihan aidosta mene kuitenkaan.

Olisikohan sitten DiMarzion malleista Model J passomaisempi kuin Ultra Jazz?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)