fh 13.11.2008 13:30:07 | |
---|
Mistä sen tietää? |
JK 13.11.2008 14:55:56 (muokattu 13.11.2008 14:56:22) | |
---|
Mulla ainakin. Hankin ton oikeestaan DI-käyttöön, eli bassosta tuohon, rinnakkaislähdöstä omaan comboon ja linjalähdöstä Pa:han. Aikaisemmin oli hiukan ongelmaa saada mieleinen (ja erotteleva) bassosoundi Pa:sta. Jäi hiukan ohueksi, etenkin Jazzarilla. Itse ainakin olen onnistunut tuolla saamaan soundin parempaan kuosiin. Napakkuutta, erottelevuutta ja tanakka botne lähtee nyt myös Pa:n kautta ja sitä hainkin. Hommasin ton purkin alunperin kun näin/kuulin sen eräällä basistilla käytössä. Bassosoundi oli Pa:n kautta todella hyvä. Pääasiassa kuppilakeikkaa tehdään, Pa-kalustona 4 x 15" Subia ja 12" yläpäät. (vastaava kuin tuo setti) http://www.thomann.de/fi/dynacord_xa_2.htm Volat ei ole kovat. En lähtenyt testailemaan EBSn Microbassia tai SansAmppeja, kun ne olisivat olleet 3xkalliimmat ja tuo ajaa sen asian mitä hainkin. Saadaanko ruoka?? |
J.Hollström 13.11.2008 20:47:08 | |
---|
On ollut. En digannut. Yhden keikan melkein sössin ton takia, kun kuvittelin että sitä voi käyttää etusena (lauteilla oli pelkkä pääte + komero) ja menin pelkästään ton kanssa. Purkki ei vaan antanut tarpeeksi volaa sille päätteelle ja lavavola oli olematon. No onneksi bassoa laitettiin myös PA:han jolla basso saatiin kuulumaan. Musta toi säröosastokin tossa oli aikas tura. Mutta voihan se olla että jossain olosuhteissa pelittää. DI-boxina tms. voinee ajatella. |
gartza 14.11.2008 00:03:42 (muokattu 14.11.2008 00:12:48) | |
---|
On ollut. En digannut. Yhden keikan melkein sössin ton takia, kun kuvittelin että sitä voi käyttää etusena (lauteilla oli pelkkä pääte + komero) ja menin pelkästään ton kanssa. Purkki ei vaan antanut tarpeeksi volaa sille päätteelle ja lavavola oli olematon. No onneksi bassoa laitettiin myös PA:han jolla basso saatiin kuulumaan. Musta toi säröosastokin tossa oli aikas tura. Mutta voihan se olla että jossain olosuhteissa pelittää. DI-boxina tms. voinee ajatella. Ei se varmaan oo tarkoitettukaan etuseksi, vaan se on nimenomaan DI-boxi, jolla saa lisäksi soundiin botnea ja "murinaa". Suoraan PA:han laitettuna basso soundaa aika ponnettomalta, ainakin mulla, mutta tän Hartken boxin kanssa soi kyllä hyvin. Mulla on tää käytössä aina kun soitan PA:n kautta. Shape-säätimen kanssa kannattaa olla tarkkana, ettei sitten päinvastoin pilaa soundia. On aikas tehokas, ja vaatii testailua. http://www.bassplayer.com/article/hartke-bass-attack/may-05/8580 "...My tone got instantly fatter and warmer, although I wasnt exactly sure why, since the bass and treble knobs, although always active, are supposed to be flat when set to 12 oclock." "...By sheer luck, the shape knob happened to be at the perfect position to bring out the Tobias sweet spot and eliminate any wolf tones. Plugging in other basses necessitated subtle tweaks to the shape control but I could bring out the best in all of them with very little effort." ...edit: vai pitäiskö sen sittenkin toimia myös etuasteena: "The Hartke Bass Attack Pedal is a tone-shaping pre-amp that doubles as a direct box" bass & beer - that's my gear... |
Boxeri 14.11.2008 00:19:30 | |
---|
Mulla on henkilökohtainen kammo myyntimiesten sanoihin "emultated" " regulated" " thinsulated" " overrated" " simultaed" " mastrurbated" "isoladet" " manipuladet" "generated" "kapitalistadet" "kommunistadet" RKP-tadet" jne.. Varpaat äidin kutomiin töppösiin.. ja sillä siis... Behind the smile, theres danger and a promise to be told. You never knew. |
pekezu 14.11.2008 00:21:19 | |
---|
Mulla on henkilökohtainen kammo myyntimiesten sanoihin "emultated" " regulated" " thinsulated" " overrated" " simultaed" " mastrurbated" "isoladet" " manipuladet" "generated" "kapitalistadet" "kommunistadet" RKP-tadet" jne.. Varpaat äidin kutomiin töppösiin.. ja sillä siis... Onko toi Geddy Lee- jasso hyvä? Joskus sitä vain herää jonkun muun väärällä jalalla. Sen lisäksi että vituttaa, ei kengätkään istu mukavasti. |
Boxeri 14.11.2008 00:44:51 | |
---|
Onko toi Geddy Lee- jasso hyvä? Citun hyvä.. osaavissa käsissä :-D Behind the smile, theres danger and a promise to be told. You never knew. |
Mase 14.11.2008 07:16:42 | |
---|
JK:n suosituksesta ostin moisen ja hienosti toimii ainakin parien treenien perusteella. Virallinen tulikoe sitten joskus ens kuussa ;) Shape-nappulalla saa todellakin muokattua/pilattua soundia paljon, joten sen kanssa saa olla aika varovainen... |
jazzbass-74 14.11.2008 20:00:53 | |
---|
Hartken Bass Attack on ihan loistopeli. Sillä saa sopivasti lisäpotkua vaatimattomampaankin vahvistimeen (mulla on vanha Hartke 140W nuppi). Ja toimii DI-boxina joko pre tai post -asetuksilla. Siis puhdas Basson oma soundi tai Bass Attackin säädöt mukaan mixeriin. Shape-säätimellä saa lisäksi leikattua ikävät ylämidlet pois. Eikä maksa juuri enempää, kuin kunnon DI-box. Bassonsoiton salat on nopeat jalat! |
J.Hollström 14.11.2008 20:05:19 | |
---|
Sillä saa sopivasti lisäpotkua vaatimattomampaankin vahvistimeen (mulla on vanha Hartke 140W nuppi). Monta wattii tuo purkki tuo siihen lisää? |
jazzbass-74 14.11.2008 20:19:34 | |
---|
Niinnojuupajuu. Eihän ne watit minneen lisäänny, mutku ton kyseisen nupin omat säädöt on vähän rajalliset, niin tolla pedaalilla saa sopivilla säädöillä sävyjä ja pientä säröharmoniaa tarvittaessa. Vajaa satanen on köyhälle helpompi nakki, kuin isompi (luetaan: kalliimpi ja muutenkin parempi) vahvistin. Bassonsoiton salat on nopeat jalat! |
pehko 14.11.2008 23:21:07 | |
---|
hmmm...mielenkiintoni heräsi purkkia kohtaan...ehkäpä joskus. en vaan varmaan osais vetää piuhoja oikeisiin koloihin, heh. "Nyky-yhteiskunta on omiaan tappamaan kaiken kiinnostuksen elämää kohtaan." - minä |