Aihe: Sire V5 passiivi
1 2
paskanmöivät
04.12.2020 15:11:15
Marcus Miller taru jatkuu Sire bassojen kanssa. Nyt on tullut markkinoille uusi malli V5 passiivi jazzbasso. Kaula on paahdettu eli rousted. Tämä basso on saanut hyvät arvostelut kaikilla areenoilla mitä olen löytänyt. Se on kevyt leppärungolla ja kaula on kapea C muoto 9.5 radius. Hyvän kuuloinen basso.
Kaake
04.12.2020 20:01:54 (muokattu 05.12.2020 10:51:35)
paskanmöivät: Marcus Miller taru jatkuu Sire bassojen kanssa. Nyt on tullut markkinoille uusi malli V5 passiivi jazzbasso. Kaula on paahdettu eli rousted. Tämä basso on saanut hyvät arvostelut kaikilla areenoilla mitä olen löytänyt. Se on kevyt leppärungolla ja kaula on kapea C muoto 9.5 radius. Hyvän kuuloinen basso.

Pois
"Gretzkyn wingmanistä Lukasenkan ja Putinin apupojaksi" Hey Punk, where you goin' with that flower in your hand? Well, I'm goin' up to Frisco to join a psychedelic band.
paskanmöivät
04.12.2020 20:46:05
Missä asiassa olen valehdellut ?
hallu
05.12.2020 23:12:50
Juu tuo V5 on kiinnostava jazzari. Itselläni on ekan sukupolven v7 ja mietin jossakin vaiheessa jos sen modais passiiviseksi, mutta en ole ryhtynyt. Onko siinä V5:sa samat mikit kuin v7:sa? mun milestä niissä on ihan makean avoin ja erotteleva soundi passiivisenakin.
Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-)
paskanmöivät
08.12.2020 18:42:17
hallu: Juu tuo V5 on kiinnostava jazzari. Itselläni on ekan sukupolven v7 ja mietin jossakin vaiheessa jos sen modais passiiviseksi, mutta en ole ryhtynyt. Onko siinä V5:sa samat mikit kuin v7:sa? mun milestä niissä on ihan makean avoin ja erotteleva soundi passiivisenakin.

Joo samat mikit kuin v7 2. painos. Minulla on myös vanha V7 ja V5 on tulossa T-kaupasta pikkuhiljaa. Postin palvelu on hidastunut huomattavasti näissä toimituksissa tänne suomineidon vyötärön korkeudelle ja kun sen tiedostaa niin ei turhia stressaile. Siihen soundiin varmaan vaikuttaa se kaulan paahtaminenkin. Sehän on todella kauniin ruskea väriltään.
hallu
08.12.2020 19:59:29
paskanmöivät: Joo samat mikit kuin v7 2. painos. Minulla on myös vanha V7 ja V5 on tulossa T-kaupasta pikkuhiljaa. Postin palvelu on hidastunut huomattavasti näissä toimituksissa tänne suomineidon vyötärön korkeudelle ja kun sen tiedostaa niin ei turhia stressaile. Siihen soundiin varmaan vaikuttaa se kaulan paahtaminenkin. Sehän on todella kauniin ruskea väriltään.

Mageeta :-) kerro hei sitten kokemuksiasi, mä luultavasti itsekin harkitsen tuota samaa vaihtoehtoa. Olen passiivijazzaria fundeerannut, mutta katsellut meksikon fendereitä ja japanian tokaita, mutta Sire olisi kyllä hyvä vaihtoehto...... ja edullisempikin (tosin ei nuo toksut ja mehokofenkut käytettynä ihan taivaita maksa).
J.Nikkanen
09.12.2020 11:26:33
Mikä näissä Sireissä on se juttu? Tosin vain muutamia käpistellyt mutta galaksit eivät räjähdelleet, tuli itseasiassa olo että jos jazzaria olisin vailla niin ennemmin CV squju kuin mikään Siren malli.
Henri Henri Olavi
09.12.2020 12:04:56
Sandbergin jazzarit ovat myös kelpo pelejä. Tai, ei mulla ole kokemusta kuin yhdestä, eli omastani, mutta se ainakin on hyvä :)
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
ituvirtanen
09.12.2020 13:41:38

J.Nikkanen: Mikä näissä Sireissä on se juttu?

Luultavasti Millerin nimi ja markkinointi. Jos saman soittimen lavassa lukisi vaikka Jabanez, tuskin kukaan nostaisi sen suurempaa mekkalaa koko asiasta.
hallu
10.12.2020 09:47:43
Henri Henri Olavi: Sandbergin jazzarit ovat myös kelpo pelejä. Tai, ei mulla ole kokemusta kuin yhdestä, eli omastani, mutta se ainakin on hyvä :)

Jep Sandbergit on varmaan hyviä joskin kokemuksta on vain yhdestä presarista.
hallu
10.12.2020 10:00:00
J.Nikkanen: Mikä näissä Sireissä on se juttu? Tosin vain muutamia käpistellyt mutta galaksit eivät räjähdelleet, tuli itseasiassa olo että jos jazzaria olisin vailla niin ennemmin CV squju kuin mikään Siren malli.

Mä luulen, että squju on varmaan ihan hyvä vaihtoehto myös ja laadullisesti ne lienee aika samaa. Ei kai näistä tajunta räjähtele, mutta Sire on ihan hyvä edullinen basso. Silloin kun ostin tuon V7 basson, niin se kyllä räjäytti tajunnan sointinsa ja monipuolisuutensa puolesta. Mutta minun tajunnan räjähtäminen tietenkin johtuu vähäisestä kokemuksesta enkä hetkeäkään epäile etteikö joku kalliimpi basso tarjoaisi vähintään samaa.

Mä en ole akuutisti jazzria vailla kun mulla tuo Sire ihan hyvin ajaa jazzarin tarpeen, mutta olen salaa hiukan tiiraillut jos jonkin passelin passiivisen jazzarin laittaisi kuitenkin tuohon rinnalle. Se voisi oikeastaan olla rupuotelaudalla koska tuo sire on vaahterainen ja saarnirunkoinen, niin on aika kirkas ja napsahtava atakkinen kapine.

Tiedä häntä, en minä isompaa vikaa ole Siressä huomannut, niin miksipä siitä ei voisi tykätä siinä missä jostakin muustakin.
hallu
10.12.2020 10:02:45
ituvirtanen: Luultavasti Millerin nimi ja markkinointi. Jos saman soittimen lavassa lukisi vaikka Jabanez, tuskin kukaan nostaisi sen suurempaa mekkalaa koko asiasta.

Muhun kyllä vaikutti markkinointi, mutta Milleri ei ole mulle ollut isompi juttu ja Sire ei ollut tuttu ennen näitä bassoja. Mutta eihän Milleri edes itse soita sirellä vaan sillähän on se Iisakin aikainen fenderi jonka se raiskasi aktiivihuumassaan. Jos mä Milleriä fanittaisin, niin sen Fenkun laittiaisin ilman muuta enkä tommosta Sireä.
J.Nikkanen
10.12.2020 10:16:44
hallu: Mä luulen, että squju on varmaan ihan hyvä vaihtoehto myös ja laadullisesti ne lienee aika samaa. Ei kai näistä tajunta räjähtele, mutta Sire on ihan hyvä edullinen basso. Silloin kun ostin tuon V7 basson, niin se kyllä räjäytti tajunnan sointinsa ja monipuolisuutensa puolesta. Mutta minun tajunnan räjähtäminen tietenkin johtuu vähäisestä kokemuksesta enkä hetkeäkään epäile etteikö joku kalliimpi basso tarjoaisi vähintään samaa.

Mä en ole akuutisti jazzria vailla kun mulla tuo Sire ihan hyvin ajaa jazzarin tarpeen, mutta olen salaa hiukan tiiraillut jos jonkin passelin passiivisen jazzarin laittaisi kuitenkin tuohon rinnalle. Se voisi oikeastaan olla rupuotelaudalla koska tuo sire on vaahterainen ja saarnirunkoinen, niin on aika kirkas ja napsahtava atakkinen kapine.

Tiedä häntä, en minä isompaa vikaa ole Siressä huomannut, niin miksipä siitä ei voisi tykätä siinä missä jostakin muustakin.

Niin, kyllä kai siinä tuo Millerin nimi kuitenkin painaa aika paljon, ei ne hyvää hyvyyttään lähde hintaistaan parempia bassoja tekemään vaan fyrkkaahan ne haluaa noilla soittimilla tehdä.

Hintaluokaltaan nuo osuu aikalailla siihen kategoriaan missä ei tahdo saada rahoilleen oikein kunnon vastinetta. Erästä soitinkaupan setää lainatakseni, ensisoittimeksi about 350€ soitin, seuraavaan soittimeen sitten tonni lisää.

Mutta tuohon aktiivi/passiivi hommaan - passiivi ehdottomasti, höhö! Ei noi perusedulliset etuasteet oikein ole säväyttäneet, parempaa saundia saa edullisella passiivi- kuin aktiivibassolla, munsta.
hallu
10.12.2020 10:34:16
J.Nikkanen: ......
Mutta tuohon aktiivi/passiivi hommaan - passiivi ehdottomasti, höhö! Ei noi perusedulliset etuasteet oikein ole säväyttäneet, parempaa saundia saa edullisella passiivi- kuin aktiivibassolla, munsta.

No juu mulla oli Yamaha BB425 joka jyrähti kyllä komeasti ja oli muutenkin hyvä basso. Aktiivijutskasta lienet ihan oikeassa, mutta kyllä tuo Sire aktiivipuolellaan jyrähtää, niin että piisaa. Mutta en mä oikeastaan sitä jyrähtämistä niinkään kaipaa kun kitaristina tykkään enemmän keskialueella kolisevasta bassosoundista ja Sireäkin soitan enimmäkseen passiivisessa moodissa. Oikeastaan se aktiivin tuoma lisäarvo itselleni on lähinnä sitä, että äänittäessä saa hurinat paremmin hallintaan ja aktiivi kompressoi enemmän soundia ja se parametrinen keskialue tarjoaa variaatioita soundiin. Mutta soitannollisesti pidän enemmän passiivisesta moodista ja sen vuoksi olen miettinyt kokonaan passiivista jazzaria.

Kaverillani on meksikon fenkku jazzari ja kyllä semmoinen minulle hyvin kelpaisi. Oikeastaan ainoa jazzari joka sai sukat pyörimään jaloissa oli jokunen vuosi sitten kun pääsin yhden demoäänityssession soittamaan Ibanezin jollain vanhalla jazzarilla (olisiko ollut joku Nighhawk tjsp. semmoinen missä oli semmoinen koristeaukko sahattu lapaan), se oli hieno soitin jonka olisin halunnut vaan ei se ollut myytävänä :-)
ituvirtanen
10.12.2020 13:14:56

hallu: Mutta eihän Milleri edes itse soita sirellä vaan sillähän on se Iisakin aikainen fenderi vuodelta 1977, jota Roger Sadowsky modasi kahteen kertaan. Ensin Starsin etupäällä, joka pamahti pikku studioepisodin jälkeen. Sittemmin siellä on ollut bartolinin TCT.
pehko
10.12.2020 13:40:26

hallu: Mutta eihän Milleri edes itse soita sirellä vaan sillähän on se Iisakin aikainen fenderi jonka se raiskasi aktiivihuumassaan. Jos mä Milleriä fanittaisin, niin sen Fenkun laittiaisin ilman muuta enkä tommosta Sireä.

https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.ne … 376199649c04fee415a&oe=5FF877DD
hallu
10.12.2020 22:46:56
pehko: https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.ne … 376199649c04fee415a&oe=5FF877DD

Soittaako se sitä oikeasti?!? ettei ole vaan mainoskuva?
pehko
11.12.2020 06:15:39

hallu: Soittaako se sitä oikeasti?!? ettei ole vaan mainoskuva?

Kyllä löyty useampikin livekuva.
hallu
11.12.2020 08:29:48
pehko: Kyllä löyty useampikin livekuva.

No perskeles perun pahat puheeni Milleristä :-) .
paskanmöivät
18.12.2020 19:42:47
Basso tuli tänään. Se ylitti odotukset. Ensinnäkin se on kevyt, kaula on kapea ruskeaksi paahdettu ja reunat pyöristetty. Johdon paikka etupuolella. Muutenkin siitä tulee mieleen Fenderin vanha jazzbasso. Mikit ovat todella tehokkaat. Minun P bassoni on 70-luvun Greco ja siinä on EMG vintage mikki ja paksut hiotut kielet. Tulee siis tanakkaa soundia.
Soitin Grecolla ensin ja siirsin johdon suoraan V vitoseen. Voluumit ovat samaa luokkaa ja alapäätä on lähes yhtä paljon vaikka kielet ovat aika rimpulat verrattuna La Bellan hioittuihin. Tähän bassoon ei tarvi vaihtaa kieliä. Jos joku ehdottaa ostaa squier tämän basson tilalle niin toden näköisesti hän saa palkkansa Fazerilta. Säädöt oli tehty valmiiksi
niin hyvin, että vaatii vain pikku viilauksen yhden kielen intonaatioon. Kielet ovat sopivalla korkeudella ja se on kevyt soittaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)