Aihe: Kontrabasson hankkiminen Helsingissä
1
zxcasdqwe
14.10.2020 23:11:42
Moi,

Keneen/mihin tahoon kannattaisi kääntyä, jos on ostamassa kontrabassoa jazzin soittamiseen pk-seudulla ja ei ole kokemusta kyseisestä soittimesta. Tarttis apua oikean soittimen löytämiseen / arvioimiseen.
ituvirtanen
16.10.2020 09:42:25

Hintaluokka voisi auttaa, saako soitin maksaa 300 / 3 000 / 30 000 €?

Soitonopettajilla saattaa olla kontakteja, Thomannilta löytyy jotain. Jos soittimen pitää olla trimmissä ja sopivilla kielillä, kannattaa varautua jonkinlaiseen investointiin. Mikäli lankkukontra kelpaa, valikoima on kapeahko mutta malleja liikkuu silloin tällöin.

Jousisoittoon stroka ja ehkä sellaiset kielet, joilla soittaa myös pizzicatona. Jatspuolella jousen käyttö on kyllä aika satunnaista.
zxcasdqwe
16.10.2020 13:33:32
1-2000 hintahaarukka. Pitäis olla kyllä kondiksessa ja budu voi myös venyä.
ituvirtanen
16.10.2020 19:42:39 (muokattu 16.10.2020 19:47:15)

Vanerilaatikko, johon toimivat kielet. Hintaluokassa on turha pelätä häikäisevää värkkiä mutta soivan lootan tuolla jo saa.

Jos intoa on, voi kielet vaihtaa itse. YKSI kerrallaan, ettei talla tai äänipinna kaadu. Soitin pitää pitää vireessä, kuten sähköinenkin.
JudeJude
28.11.2020 19:18:47 (muokattu 28.11.2020 19:26:55)
zxcasdqwe: 1-2000 hintahaarukka. Pitäis olla kyllä kondiksessa ja budu voi myös venyä.

Jos rahaa on käytettävissä tuonkin verran, suosittelisin että etsit soitonopettajan ja maksat yhden soittotunnin liksan siitä että meette katsomaan bassoja liikkeeseen. Osaava tyyppi osaa auttaa myös soittimen hankkimisessa. Nimim. jos oisin itse tehnyt näin silloin joskus aikanaan, olisin säästynyt monelta harmilta.

Mä voin vaikka itse lähteä (kunhan johonkin taas saa mennä) jos ei helposti löydy muita.
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
JudeJude
29.11.2020 10:14:20
Ja sen verran sanoisin vielä että jos et oo soittanut kontrabassoa ikinä, niin älä jooko lähde heti soittamaan jazzia. Hio ensin ergonomia, tekniikka ja lihaksisto kuntoon ammattilaisen avulla, ja laajenna vähitellen repertuaaria moninutkaisempaan musaan. Näin omasta kokemuksesta voin sanoa että vuosi-pari soittotunneilla pitkiä ääniä jousella on se nopein tapa kehittyä, ja sen jälkeen sulla on niin hyvä perustekniikka kasassa että voit huoletta lähteä soittamaan mitä vain.

Kerron tämän siksi että tein itse (työhyvinvoinnin näkökulmasta) just väärin päin eli menin ensin bändiin, hankin tosi huonon soittoasennon, mikä sitten aiheutti AIVAN HIRVEÄT kivut kun yhtään enemmän soitti. Hauskaahan se tietty oli, mutta kyllä meni monta vuotta sitten purkaa niitä huonoja asentoja, vääriä tekniikoita jne.
"Soita, soita, soita. Jos soittaminen ei tee sinua nauramaan, älä soita. Syö silloin kakkua ja soita myöhemmin uudestaan."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)