Aihe: Takamikki hiljeni
1
Meegs86
06.01.2009 13:35:18

Mikäköhän vika mahtaa olla kyseessä, kun G&L Tribute L-2000:sen takamikki on yhtäkkiä vaimentunut melkein kuulumattomiin? Etumikin ollessa pelkästään päällä (bassossa on siis switch, josta saa jommankumman mikin tai molemmat päälle) basso pöhisee normaalisti hyvällä volumella, mutta pelkän takamikin tai molempien yhtäaikaa ollessa päällä ääni häipyy melkein olemattomiiin. Sama tasoero on myös passiivitilassa, joten pariston loppumisesta ei voi olla kyse. Myöskään kyseessä ei ole normaali tasoero, jossa etumikki on kuumempi kuin takamikki, koska ero on huomattavan suuri, ns. epäterve.

Itse en ole kovin hyvä elektroniikan kanssa pelaamaan, enkä vikaa osaa myöskään korjata.
"One step forward, two steps back..."
Antti K.
06.01.2009 13:41:02 (muokattu 06.01.2009 16:18:31)
ero on huomattavan suuri, ns. epäterve.

Itse en ole kovin hyvä elektroniikan kanssa pelaamaan, enkä vikaa osaa myöskään korjata.

Lienet jo kurkannut luukun alle. Näyttäiskö tinaukset olevan päällisin puolin kunnossa? Niitä mikkipiuhoja voi varovasti nykäistä kyllä. Jos piuha jää käteen, niin ei kun kolvaamaan.

E: Mittarilla vois mitata ne mikit. Itse mittasin aikoinaan TommiW:n pyynnöstä oman L-2000:ni mikit, en vaan muista niitä lukemia nyt.

E2: Ihmeellinen tuo ihmisen muisti. En minä ollutkaan mitannut Tommille niitä omia mikkejäni (optimilukeman saaminen vaatii mikkien irrottamisen potikoista), vaan mikkien arvot voi tarkistaa suoraan guitarsbyleo sivustolta:
http://www.guitarsbyleo.com/faq.php3#Q3
Tämän mukaan L-2000:n mikit ovat 10.0-10.3k.

Käytä jollakin kaverilla, joka tuntee kitaraelektroniikkaa (tai sitten alan liikkeessä).

Äläkä myy nyt sitä bassoa 100e:lla kellekään. :-)
Muusikon "paras" ystävä...
fox
06.01.2009 13:54:21

Kandee myös katsoa se mikkiswitchi, jos on kontaktiliuskat likaantuneet, taipuneet tms. Vois koittaa vaikka suihkauttaa sinne kontaktipuhdistussprayta, sitä saa vaikka elektroniikkaliikkeistä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
T.Nick
08.01.2009 11:30:54 (muokattu 08.01.2009 11:32:32)
Yks mitä kannattaa kokeilla, on kokeilla siitä vaimeasta mikistä, että toimiiko molemmat kelat. Jollain metallisella kun painelet mikin napoja, niin kuuluuko kummastakin kelasta yhtä vahva napsaus? Jos ei, niin sitten vika on varmaankin mikissä. Sellasen korjauttaminen maksaa ehkä noin 20-40€.

E: Tapaus on mahdollinen ainakin jos ja kun mikit on kytketty sarjaan. Yks himmeä kela siellä neljän joukossa johtaa kokonaissoundin rajuun vaimentumiseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)