Vanha-Perkele 01.01.2009 20:10:51 | |
---|
Onko sinulla kokemuksia wah- pedaaleista jotka soveltuisivat bassolle? Ja mieluiten erillisestä wah- pedaalista. Tokihan multiefekti sellaisen yleensä sisältää. Pedaalilla pitäisi saada maustetta niin normaaleihin bassokuvioihin, sekä slap- bassokuvioihinkin. Otetaan esimerkiksi vaikkapa Metallican For whom the bell tollsin alkuriffi, jossa ainakin oman käsitykseni mukaan luodaan tunnelmaa wah- pedaalilla. Ehkä huono esimerkki mutta kuitenkin. Ja vielä. Onko olemassa erillisiä wah- pedaaleja, joka on samalla volume- pedaali? Voi olla, että se on ihan perusjuttu, mutta ajattelin varmuudenvuoksi kysyä kun en itse tiedä. |
Seba 01.01.2009 20:16:56 | |
---|
EBS:n basswah on ainakin samalla tarvittaessa pelkkä volapedaalikin. Ja paljon, paljon muuta.. |
Blain 01.01.2009 21:38:37 | |
---|
Mulla on kokemusta vain Behringerin Hellbabesta, jota en suosittele. Sillä saa volumea lisää ja saa "wah" äänen, mutta vaikutelma on kuitenkin aika vaisu. A lap dance is so much better when the stripper is crying |
Thefish 01.01.2009 21:43:31 | |
---|
EBS:n basswah on ainakin samalla tarvittaessa pelkkä volapedaalikin. Ja paljon, paljon muuta.. Komppia, toi löytyy myös meikäläisen pedaalilaudasta. Plussana vois mainita filtterin suunnanmuutosvaihtoehdon, toimii varsinkin bassottelulle. Leikkuupuimuri = Peltoleslie |
Seba 01.01.2009 23:00:35 | |
---|
Komppia, toi löytyy myös meikäläisen pedaalilaudasta. Plussana vois mainita filtterin suunnanmuutosvaihtoehdon, toimii varsinkin bassottelulle. Mä vaan unelmoin että löytyis munkin lattialta :) Ei ole raaskinut sijoittaa vielä.. |
pekezu 01.01.2009 23:01:12 | |
---|
Mites Morleyn wahi? Mistään kotoosin? Goottitosanium |
Thefish 02.01.2009 00:03:57 | |
---|
Mä vaan unelmoin että löytyis munkin lattialta :) Ei ole raaskinut sijoittaa vielä.. Raaski vaan. Jos sulla on wahille käyttöä, se on sen arvoinen. Leikkuupuimuri = Peltoleslie |
TommiW. 02.01.2009 01:40:38 | |
---|
Mites Morleyn wahi? Mistään kotoosin? Morrikan bassowaukku on myös aikasten hyvä. Jännän lotiseva soundi, johtunee varmaan siitä että se jättää sen alakerran rauhaan. Mullon jossaan samplea semmosesta livekäytössä, jos tahot. "C-wasaran rankka tilitys: En halua tyttöjen hanuria!" -Balzary |
molder 02.01.2009 11:28:42 | |
---|
Oon kokeillut muutamia wah-pedaaleita. Auto-wahina on mulla EHX-Bass Balls ( Made iN Russia) Mun mielestä hyvä ja ei syö bottnee. Noista tavallisista ei "auto-wah" pedaaleista oon kokeillu Bossin basso-wahia. Ihan jees sekin. Basso-waheista on ollu juttua täällä jossain aikasemminkin?
Onko sinulla kokemuksia wah- pedaaleista jotka soveltuisivat bassolle? Ja mieluiten erillisestä wah- pedaalista. Tokihan multiefekti sellaisen yleensä sisältää. Pedaalilla pitäisi saada maustetta niin normaaleihin bassokuvioihin, sekä slap- bassokuvioihinkin. Otetaan esimerkiksi vaikkapa Metallican For whom the bell tollsin alkuriffi, jossa ainakin oman käsitykseni mukaan luodaan tunnelmaa wah- pedaalilla. Ehkä huono esimerkki mutta kuitenkin. Ja vielä. Onko olemassa erillisiä wah- pedaaleja, joka on samalla volume- pedaali? Voi olla, että se on ihan perusjuttu, mutta ajattelin varmuudenvuoksi kysyä kun en itse tiedä. "The SOUND of VOLUME" |
Thefish 02.01.2009 11:54:21 | |
---|
Oon kokeillut muutamia wah-pedaaleita. Auto-wahina on mulla EHX-Bass Balls ( Made iN Russia) Mun mielestä hyvä ja ei syö bottnee. Noista tavallisista ei "auto-wah" pedaaleista oon kokeillu Bossin basso-wahia. Ihan jees sekin. Basso-waheista on ollu juttua täällä jossain aikasemminkin? Joo. BassBalls toimii hyvin, ryssäversiota en oo kokeillu.Orkkisversio löytyy kans multa. Jos hyvää ja monipuolista autowahia hakee, suosittelen EBS IQ:ta.On vähän hifimpi vekotin kuin EHX. Leikkuupuimuri = Peltoleslie |
Hirsimäki 02.01.2009 15:48:44 | |
---|
Itelläni on Dunlopin bassoeahi ja mielestäni toimii todella hyvin säröjen kanssa ja ilman. Omasta mielestä myös hyvä asia on se, että wahi menee päälle heti kun polkaisee ja siinä on myös volume- ja tonesäätö sivulla. Aina ei voi soittaa... |
helperi 02.01.2009 16:17:30 | |
---|
Itelläni on Dunlopin bassoeahi ja mielestäni toimii todella hyvin säröjen kanssa ja ilman. Omasta mielestä myös hyvä asia on se, että wahi menee päälle heti kun polkaisee ja siinä on myös volume- ja tonesäätö sivulla. Minulla tuo sama eli kyseessä Dunlopin Cry baby 105 Q. Bassolle suunniteltu valkonen vermes. Vallan mainio peli. Sivusta voi siis säätää volan ja "q:n" määrää. Suosittelen. Myös EBS:n envelope filter on mainio jos "autowahia" hakee. Reagoi soittoon kivasti ja säätövaraa on välillä liikaakin. Helposti menee överiksi sillä. EBS:n wahia en ole päässyt kokeilemaan mutta varmasti loistelias vätkytin. On päiviä jolloin... |