jperala 25.12.2008 12:12:34 | |
---|
Käy työstä tuon rumpukompin seuraaminen bassolla, oli paljon helpompaa vain pompotella huolettomasti :) nyt joutuu oikeasti keskittymään hommaan vaikka soittelis kuinka yksinkertaista kuviota kompin päälle. Mutta hauskaa on, tulee käytettyä vähän mielikuvitusta. 1. ensin haetaan sopiva rytmi, säädetään tempo kohdalleen 2. keksit siihen sitten jonkun kuvion jota toistat sitten vaikka 3 min 3. kun alkaa sujumaan muutat tempoa tai vaihdat komppia, taas ihmetellään :) Varsinkin tempon muuttaminen aiheuttaa suunnatontä hämmennystä aluksi, menee tovi ennen aivot tajuaa tilanteen. Suosittelen lämpimästi kaikille aloitteleville soittajille jonkun oloisen rumpukoneen hankintaa, antaa hieman uusia haasteita soittoon. Omassa käytössä tuo Zoom B2 multiefekti. OLP MM2 |
JussiKoo 25.12.2008 12:26:07 | |
---|
Hyvää treeniä. Taimi kehittyy ja tulee improvisoitua. Jos vielä tallennat niitä, niin kuunnellessa huomaa omat kehityskohteet lahjomattomasti. |
J.Nikkanen 25.12.2008 13:24:52 | |
---|
Joo, tulee silloin tällöin harrastettua. Rumpukoneena on vain tää PeeCeen röttelö johon on helppo samalla tallennella omia projekteja. Jäähän päivämäärät kellonaikoineenkin talteen, joten on helppo seurata omia tekemisiä. Muutaman kerran jopa joutunut epäilemään että onko itse ollut bassossa, sen verran hyviä(kin) vetoja on saanut talteen. |
Johnny Buzz 25.12.2008 14:08:26 | |
---|
hyvää treeniä kyllä. Löytyykö muuten sellaista ohjelmaa, jossa olisi täystoiminen rumpukone ja äänitysmahdollisuus samassa paketissa? Fruity Loopsia oon käyttäny, mutta siitä puuttuu tosiaan toi bassolinjojen äänittäminen. |
J.Nikkanen 25.12.2008 15:10:30 | |
---|
hyvää treeniä kyllä. Löytyykö muuten sellaista ohjelmaa, jossa olisi täystoiminen rumpukone ja äänitysmahdollisuus samassa paketissa? Fruity Loopsia oon käyttäny, mutta siitä puuttuu tosiaan toi bassolinjojen äänittäminen. Mä oon tehnyt rumpuraidat midi-softalla (Anvil Studio) ja äänitellyt sitten Audacityllä basson ja rummut yhdeksi .wav tiedostoksi josta edelleen muuntanut .mp3 muotoon tilan säästämiseksi. (tuo on kyllä jäänne joltain vuodelta 1 ja 2 kun kiintolevytilaa oli rajallisesti, voishan tuon muunnon jättää tekemättäkin) Huono puoli tuossa on se, että basson ja rumpujen voimakkuus tulee olla kohdallaan, sitä kun ei voi enään säätää kun on ne yhdeksi pläjäyttänyt. Onhan noita softia vaikka kuinka, itse käyttelen lähinnä noita ilmaisia softia joiden puutteita paikkailen käyttämällä siinä rinnalla jotain toista ilmaissoftaa. |
Pirkka 25.12.2008 19:23:58 | |
---|
Tätä harjoitusta voikin tehdä lopun elämää: Ota joku groove, yhden tai kahden tai vaikka neljän tahdin mittainen. Sit soita sitä sellaisen rumpukonekompin kanssa, josta tulee kaks tahtia komppia ja sen jälkeen on kaksi tahtia tyhjää ja taas kaksi tahtia komppia jne... Tää ei ole sitten yhtään hauska harjoitus. |
mr.bungle 25.12.2008 20:42:28 (muokattu 25.12.2008 20:42:56) | |
---|
Muistakaa myös mun tekemä maailman paras rumpukone http://www.rinki.net/pekka/monkey/ . Aatonaatosta lähtien linjoilla on uus versio! Ens versioon tulee eri time signatureja, kun niitä monet ruinailee. bassolla hanuriin |
Johnny Buzz 26.12.2008 00:38:25 | |
---|
Mä oon tehnyt rumpuraidat midi-softalla (Anvil Studio) ja äänitellyt sitten Audacityllä basson ja rummut yhdeksi .wav tiedostoksi josta edelleen muuntanut .mp3 muotoon tilan säästämiseksi. (tuo on kyllä jäänne joltain vuodelta 1 ja 2 kun kiintolevytilaa oli rajallisesti, voishan tuon muunnon jättää tekemättäkin) Juu, vastaava hommahan tuolla Fruity Loopsillakin onnistuu. Itsellä haussa siis ohjelma, jolla onnistuisi nuo molemmat samassa paketissa. Siis ettei tarvitsisi mennä tekemään toiseen ohjelmaan komppilooppia ja sitten siirtää sitä toiseen ohjelmaan äänitystä varten. |
Lag 26.12.2008 16:58:11 | |
---|
Muistakaa myös mun tekemä maailman paras rumpukone http://www.rinki.net/pekka/monkey/ . Aatonaatosta lähtien linjoilla on uus versio! Ens versioon tulee eri time signatureja, kun niitä monet ruinailee. Tuohan oli aivan hyvä! Varsinkin bassojamitteluun mitä parhain. In the finished article, the only thing that is important is whether it moves you or not. There is nothing else that is important at all.
- Roger Waters |
Johannes_t 27.12.2008 15:13:21 | |
---|
Macin Garageband on todella kova sana näissä hommissa. |
J.Hollström 27.12.2008 16:49:20 | |
---|
Orggis tuhkis. |
elais 28.12.2008 23:30:00 | |
---|
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible." |