Aihe: Ibanez musician nauhaton ja nauhallinen
1
larspeukku
15.01.2009 13:25:26
Morjentes - kysyisin Teiltä asiantuntijoilta onko omistamallani Ibanezin musician nauhattomalla aktiivilla no E831013 hintahaarukkaa? Voisin luopua siitä, kun saisin luotettavan arvion hänen hinnastaan? Soitin on ollut minulla jo 80-luvun puolesta välistä, mutta soittaminen on jäänyt vähiin - saman perheen nauhallinen aktiiviversio no E830441 on saanut kyllä kyytiä jo neljännesvuosisadan.

Jos jollain on kiinnostusta selvittää ja informoida minua em. soittimien nykytaksoista niin saan myyntipäätökseeni jotain osviittaa?
PS. jos väri kiinnostaa. niin nauhaton on ruskea ja nauhallinen kermanvärinen

mailia saa laittaa suoraankin lassi@nic.fi
balzary
15.01.2009 14:27:10 (muokattu 15.01.2009 15:55:13)

Moi, kaverini osti viime vuonna Kaisaniemen Fazerilta nauhallisen version 300 eurolla. Valkoinen väri ei ilmeisesti ollut alkuperäinen. Itse ostin myös 300 eurolla muuten alkuperäiskuntoisen (nauhallisen), mutta siitä oli etuaste hajonnut.

E: Tuohon jälkimmäiseen piti lisäksi tehdä nauharemppa.

Eli kunnosta riippuen arvioisin 300-500 euroa arvoksi. Liekö sitten nauhaton malli harvinaisempi?
TommiW.
15.01.2009 15:35:46
Moi, kaverini osti viime vuonna Kaisaniemen Fazerilta nauhallisen version 300 eurolla. Valkoinen väri ei ilmeisesti ollut alkuperäinen. Itse ostin myös 300 eurolla muuten alkuperäiskuntoisen (nauhallisen), mutta siitä oli etuaste hajonnut.

Eli kunnosta riippuen arvioisin 300-500 euroa arvoksi. Liekö sitten nauhaton malli harvinaisempi?

Kolmesta-viiteensataan veikkaisin minäkin noille. Himpun alta kuudensadan oli jossain välissä myynnissä A. Johnsonille alunperin suunniteltu nauhallinen/nauhaton.
"C-wasaran rankka tilitys: En halua tyttöjen hanuria!" -Balzary
J.Hollström
15.01.2009 15:51:50
Onko kyseessä siis nämä bassot?

http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=75&now=1

Alta 400 eur ei missään nimessä kannata hukata.
larspeukku
15.01.2009 21:12:39
Kiitos tähänastisesta infosta- aika lailla Jukin kuvien mukaiset bassot todella ovat,mutta mun bassoissa on vaan yksi kytkin.... kuulin juuri, että sarjanumerosta tietää valmistusvuoden , kuukauden ja viimeiset numerot ovat kuinka mones kappale se sinä kuukautena on ollut - joten molemmat ovat vuodelta 1983 - nauhaton lokakuussa tehty ja 13 kappale ja nauhallinen siis myös vuodelta 1983 ja huhtikuussa 44 tehty kappale...
Muistan, että bassot maksoivat jo silloin 1980-puolivälissä miltei 3000 mk,koska ovat aktiivisia ja ns. pitkää puuta eli yhdestä lankusta tehty.... jos nyt hinta on 300- 500 e , niin arvo ei ole muuttunut 25 vuodessa suuntaan eikä toiseen??
Jään odottamaan lisää infoa ennen lopullisen myyntihinnan lukitsemista- kiitos jo etukäteen

Lassi
fox
16.01.2009 02:40:05

Jään odottamaan lisää infoa ennen lopullisen myyntihinnan lukitsemista- kiitos jo etukäteen

Lassi

Moi! Sinun kannattaa mennä tuonne www.ibanezcollectors.com keskusteluosioon, ja siellä joko kysyä, tai haulla kerätä tietoa noista Musicianeista. Voipa olla, että "hieman alakanttiin" täällä on tuota hintaa arvioitu.. =)
Suuressa maailmassa vähän parempana myyntiaikana kuin nyt muistan hieman korkeammallekin päästyn.
Varsin hyviä "Alembic-vaikutteisia" läpirungonkaulalla varustettuja bassojahan nuo, ja aikoinaan monelle pro-soittajalle hyvinkin kelpasivat, mm. Sting tuollasella soitteli komiasti. Otsikosta luulin, että kyseessä olis ollut yksi ja sama basso, nimittäin Ibanezilta löytyy sellanenkin vaihtoehto. Siinä on 12. nauhan jälkeen se nauhaton osuus...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)