Aihe: valinnan paikka: orange vai ampeg 1 | |
---|---|
![]() 14.01.2009 19:12:01 | |
olisin putkivahvistinta kattelemassa ja vaihtoehtoina olisi nyt Orangen AB200 + OBC410 ja Ampeg SVT-CL + Marshall VBC412 soittelen rautalankaa,rockia ja kaikennäköstä.. elikkäs mielipiteitä tiskiin ja kokemuksia jakoon ihan oman mielenterveyteni vuoksi..... | |
![]() 15.01.2009 19:25:44 (muokattu 15.01.2009 19:28:33) | |
Ihan vaan siksi pakko vastata kun muitakaan vastauksia ei ole tullut. Mun omat kokemukset Orangeista on tosi vähäiset. Oon soittanu yhden keikan, missä oli backlinessä käsittääkseni toi nuppi sekä 410+115 kaapit. Tosi vaikea näin suoralta kädeltä pistää pelkkien Orankien piikkiin, mutta kamojen ja tilan (Porvoon Donington) yhdistelmä oli sellainen, että läjästä ei oikein irronnut voimaa.. Sillon tuli aika vahva mielipide tosi vähillä kokemuksilla, eli se, että en välttämättä itse ostaisi Orangeja bassokamoiksi. Eli pitää ilmeisesti vaan lähteä kokeilemaan niitä kamoja tai sitten odotella, että saat kysymykseesi kunnollisen vastauksen. E: Ittellä toi Ampegin CL-nuppi, mutta ei taasen kokemuksia Marshallin kanssa soitettuna. Tosin kiinnostaisi tsekata roudaussyistä tommonen 412. | |
![]() 15.01.2009 19:49:46 | |
En tuollaisesta AB200 mallista tiedä mitään eikä netistä infoa löydä, mutta itse mietin ORANGE AD200B MK3 ja Svt2pron välillä. Kuitenkin tuo Oranssi tippu kisasta jo alkumetreillä ihan jo pelkästään tuon putkikonstruktion perusteella. Silloisen Traynorin sisuksista löytyi identtinen setti, paitsi siinä oli jopa yksi etunen enemmän kuin orangessa. Tuo nyt koko totuutta tietenkään kerro, mutta en usko että ero olisi niin valtava voinut olla uuden ja vanhan välillä että olisin tuhlannut pienen omaisuuden riskillä että soundit ei paljoa vaihtuisi. Päädyin amerikanmallin svt2prohon, eikä ole tarvinnut katua pätkääkään, ja 300W putkitehoa 14 putkella tuotettuna kuten svt cl:ssäkin potkii niin älyttömän sairaan helvetin paljon paremmin kuin tuon orangen tyyppisen rakenteen traynori. Oranssi kuitenkin maksaa saman kuin svt niin en ainakaan kokeilematta ottaisi riskiä. | |
![]() 15.01.2009 20:01:26 | |
juu tuli kirjoitusvirhe eli ad200b http://www.dv247.com/invt/34893/ tuossa ei jostain syystä ole tuota Mk3:sta lopussa.... mutta tuolla dv247:ssa tuo suht edullisesti lähtee nii sillä kattelin vähäse.. mut taitaa olla ampeg se valinta.... ihan oman mielenterveyteni vuoksi..... | |
![]() 15.01.2009 20:06:45 | |
Kuitenkin tuo Oranssi tippu kisasta jo alkumetreillä ihan jo pelkästään tuon putkikonstruktion perusteella. Silloisen Traynorin sisuksista löytyi identtinen setti, paitsi siinä oli jopa yksi etunen enemmän kuin orangessa. Mä en ihan helpolla lähtis tälle linjalle, Marshall ja Hiwatt on nekin samanlaisella putkikonstruktiolla aika eri vehkeitä. Toisessa on vaan yksi etusputki enemmän. Toi Orange on ehdottomasti semmoinen, jota haluaisin kokeilla. Tai edes löytää jostain kytkiksen. | |
![]() 15.01.2009 21:14:02 | |
Ihan vaan siksi pakko vastata kun muitakaan vastauksia ei ole tullut. Mun omat kokemukset Orangeista on tosi vähäiset. Oon soittanu yhden keikan, missä oli backlinessä käsittääkseni toi nuppi sekä 410+115 kaapit. Tosi vaikea näin suoralta kädeltä pistää pelkkien Orankien piikkiin, mutta kamojen ja tilan (Porvoon Donington) yhdistelmä oli sellainen, että läjästä ei oikein irronnut voimaa.. Sillon tuli aika vahva mielipide tosi vähillä kokemuksilla, eli se, että en välttämättä itse ostaisi Orangeja bassokamoiksi. Eli pitää ilmeisesti vaan lähteä kokeilemaan niitä kamoja tai sitten odotella, että saat kysymykseesi kunnollisen vastauksen. E: Ittellä toi Ampegin CL-nuppi, mutta ei taasen kokemuksia Marshallin kanssa soitettuna. Tosin kiinnostaisi tsekata roudaussyistä tommonen 412. Mulla on aika vaihtelevia kokemuksia Orangesta, itse kun kävin testaamassa niin tuntui että puhdas headroom loppui kesken auttamattoman nopeaa. Myöhemmin miksasin yhden keikan missä Jimi Sero tuuttasi kyseisellä läjällä n. 200 hengen mestassa ja töitä sai tehdä että sai muun bändin balanssiin basson kanssa. Ja saundi oli helvetin hyvä. Ehkä se on sitten sormissa. Tai plektrassa. Ruumis päättyy kenkiin.
- Anders 5v. | |
![]() 15.01.2009 23:32:16 | |
Mä en ihan helpolla lähtis tälle linjalle, Marshall ja Hiwatt on nekin samanlaisella putkikonstruktiolla aika eri vehkeitä. Toisessa on vaan yksi etusputki enemmän. Toi Orange on ehdottomasti semmoinen, jota haluaisin kokeilla. Tai edes löytää jostain kytkiksen. Joo en missään nimessä lähde dumaamaan laitetta, päinvastoin. Tarkoitin lähinnä että kun ei ollut mahdollisuutta testata niin en uskaltanut ottaa riskiä. Todellakin houkutti kyllä kun jotain klippejä sain kaivettua siitä esiin, mutta ampeg oli niin saletti valinta että ei ollut lopulta vaikea päätös kun löysin jenkkimallin siitäkin. Silti mielelläni raahaisin treenikselle head to head testiin tuollaisen että pääsisi vertailemaan keskenään. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)