Aihe: Soittaminen stereovahvistimella, jossa vinyylisoitin ja radio
1
Joonastettu
13.01.2009 00:41:59 (muokattu 15.01.2009 21:01:42)
Noniin eli siis löysin jostain kivi- ja pronssikauden välistä peräisin olevan stereovahvistiminen, jossa on kiinni rakennettuna vinyylisoitin ja radio. Niin ja oikein toimiva EQ:kin löytyy. Eräänä päivänä menin sitten ja tungin sen sisuksiin (Mic In) plugin ja plugin toisen pään tungin bassoon. Sitten painoin laitteen kulmikasta virtanappulaa ja punainen valo syttyi palamaan. Hetken aikaa meni ja pistin siihen voluumiä ja sitten heti perään bassoon. Kun soitin ensimmäisen nuotin, se oli rakkautta ensi tärykalvon tärähdyksellä. Siitä lähti irtosi aivan erillainen soundi kun mistään bassonupista, jota olen kokeillut. (Huikeat 2 kappaletta, molemmat trankkuja) Soundi oli jotenkin raaka ja jotain eläimellistä voimaa siinä oli. Ja tämä jo soitettuna vaatimattomalla voluumitasoilla.

Ja sitten itse asiaan..
Laite oli muistaakseni merkkiä Phillips, tosin en siitäkään nyt ole ihan varma.
Jonkin näköinen stereovahvistin se on. Siitä olen varma.
Kaksi kappaletta melko pieniä kaiuttimia siinä oli kytkettynä.
Tosi vanha se on, siitä olen todella varma.
Dannyn vinyylit kuulostaa hienolta soitettuna liian korkealla pyörimisnopeudella sen vinyylisoittimessa. Vinyylisoitinta joutuu tosin itse veivaamaan.
Nyt vaan mietin että onko mitään arvioita että kuinka helposti tuollaiset menee rikki?
Osaako joku sanoa että voisiko tuollaiseen heittää jonkun päätevahvistimen ja käyttää sitä etuvahvistimena?
Onko kenellekään muilla samankaltaisia kokemuksia?

Huomenna teen uuden tutkimusretken ja otan ylös kaikki tiedot. Ja lisää tietoa liittännöistä sun muista. Kiitän jos joku osaa jo näillä tiedoilla kertoa edes jotain.

Ja vielä mun bassosta sen verran että passiivimikit EMGtä ja aktiivielektroniikat on. Arvelen että toi aktiivielektroniikka ainakin vaikuttaa ehkä jotenkuten. :) Ainiin joo ja onko mun basson maadotuksista vai siitä stereosta kiinni, kun kuuluu sellasta ihan pientä suhinaa sieltä, jossei basson potikoihin tai mikkeihin koske? Oma veikkaus on basson maadotukset kusee (tai joku muu viritelmä)

Huomiseen. Tai no oikeastaan tähän päivään, mutta vasta sitten kun herään.

E: Transistori vehje on 63hz asti toistaa, ihan ok peli on. 80 wattia. :)
Musta kuin yö, on se vyö, jolla lapsia kuritan. Ilo sen työn, kun lasta lyön, ja naapureita huvitan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)