Aihe: Pari kappaletta bassomikkejä, kiitos! 1 2 | |
---|---|
![]() 02.12.2008 20:32:15 | |
Heipä hei bassokansa! Tarvitaa ntaas teidän apuanne. Olen othanut projekti basuunaksi yhden vanhan iban 4-kielisen romun. Kaula ja virittimet muut on kunnossa, mutta mikit on hakattu ja väännetty paskoks, ja soundiakaa ei lähde kunnollaa. Elikkä visainen kysymys Teille: 2kpl mikkejä, ylä ja ala mikit. Mulla ollut aina aktiivimeininkii nuis hommissa (Emg hzeetä, ihan ok), mut passiiviikaa ei olis nytte mikään ongelma! HIntaa noille yhteensä se 300 eukkoo max. Basso on virees "drop C" joten ei tule ihan lastenlaulujaa soiteltua (vaikkakin jänis istui maassa on aika jees). Napakkaa soundia etsiskelen, ja ääni näytteet ois iha jees! Ei muutaku rohkeesti ehhottelee, kiitos! blööng. | |
![]() 02.12.2008 21:33:13 | |
Kerroppa sen Ibanezin malli, niin ihmisten on helpompi tarjota mikkivaihtoehtoja. Tai jos on kuvaa, niin se auttaa myös. | |
![]() 02.12.2008 22:06:54 | |
300 eurolla saa kohtuullisen uuden tai vielä paremman käytetyn basson jo. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! | |
![]() 02.12.2008 22:13:17 | |
Mulla ollut aina aktiivimeininkii nuis hommissa (Emg hzeetä, ihan ok), mut passiiviikaa ei olis nytte mikään ongelma! Passiivimikit nuo on. | |
![]() 02.12.2008 22:27:01 (muokattu 02.12.2008 22:28:03) | |
No mäpä laitan tähän samaan sitten kysymyksen mikeistä myös. Basso on Ibanezin SR505, kuva löytyy omasta kuvasta. Vire bassossa on ADADG, eli tuollaiseen vireeseen pitäisi soveltua mikki/mikit. Olen itse katsellut EMG 40DC mikkiä ja MEC:ltä tältä sivulta kahdeksas ylhäältä luettuna http://www.mec-pickups.de/modules/p … s/product.php?katID=15038&cl=EN Ajattelin ensin vaihtaa pelkän tallamikin, kun sieltä puolen tulee enemmän soitettua. Ja ainiin, soitan sormilla, jos se jotenkin mikin valintaan vaikuttaa. Olisin kiitollinen avusta, myös muita mikkejä voi ehdotella. "Vanitas Vanitatum" | |
![]() 03.12.2008 00:22:51 | |
No mäpä laitan tähän samaan sitten kysymyksen mikeistä myös. Basso on Ibanezin SR505, kuva löytyy omasta kuvasta. Vire bassossa on ADADG, eli tuollaiseen vireeseen pitäisi soveltua mikki/mikit. Olen itse katsellut EMG 40DC mikkiä ja MEC:ltä tältä sivulta kahdeksas ylhäältä luettuna http://www.mec-pickups.de/modules/p … s/product.php?katID=15038&cl=EN Ajattelin ensin vaihtaa pelkän tallamikin, kun sieltä puolen tulee enemmän soitettua. Ja ainiin, soitan sormilla, jos se jotenkin mikin valintaan vaikuttaa. Olisin kiitollinen avusta, myös muita mikkejä voi ehdotella. Miks haluat vaihtaa mikit? En mä noita Bartolineja lähtis tosta pois ottamaan. | |
![]() 03.12.2008 16:32:04 | |
dodiih eli basso on kutakuinkin ibanez sr 300 dx (?), eli ikääkin on jo. kuva: http://fi.wikizic.org/Ibanez-SR-300-DX/reviews-1.htm 300 saa basson, totta. Tämä basso on siis lähinnä projekti hommaa... jeps, itsekki olen katsellu MECkejä, ja näyttäis osuvan hintahaaryukkaankin iha maukkaasti. jos tietoa näistä, kiitän tiedosta blööng. | |
![]() 04.12.2008 20:09:30 | |
Miks haluat vaihtaa mikit? En mä noita Bartolineja lähtis tosta pois ottamaan. Kun muutamalla Warwickilla olen soittanut joissa on MEC mikit, niin olen pitänyt niiden soundista erittäin paljon ja warrea ei nyt ole varaa ostaakkaan. Niin ajattelin, jos talla mikkiä koittais vaihtaa. "Vanitas Vanitatum" | |
![]() 04.12.2008 20:27:02 | |
Omien kokemusten perusteella nihkeästi soivaa bassoa ei kauheasti paremman kuuloiseksi saa mikkejä vaihtamalla. Ennemmin laittaisin kalliiden mikkien rahat jemmaan vaikkapa toista soitinta varten. Warwickienkin soundi lähtee uskoakseni enimmäkseen soittimen värähtelevistä materiaaleista enempi kuin niitä sähköiseen muotoon muuttavista mikeistä; että jos W-soundia haluaapi niin pitää melkein se W ostaa. :) On se. | |
![]() 04.12.2008 20:42:02 | |
Omien kokemusten perusteella nihkeästi soivaa bassoa ei kauheasti paremman kuuloiseksi saa mikkejä vaihtamalla. Ennemmin laittaisin kalliiden mikkien rahat jemmaan vaikkapa toista soitinta varten. Warwickienkin soundi lähtee uskoakseni enimmäkseen soittimen värähtelevistä materiaaleista enempi kuin niitä sähköiseen muotoon muuttavista mikeistä; että jos W-soundia haluaapi niin pitää melkein se W ostaa. :) No juu, ei tuossa Ibassa kauhean nihkeä soundi ole. Taitaa olla soittajassa enempi vika. Mutta "jotain" pientä siitä kuitenkin puuttuu, noo huomenna pääsen kunnolla ruuvaamaa EBS:n Valve Drivea, niin ehkä se tuo sen "jonkun." :) "Vanitas Vanitatum" | |
![]() 04.12.2008 21:36:50 | |
No juu, ei tuossa Ibassa kauhean nihkeä soundi ole. Taitaa olla soittajassa enempi vika. Mutta "jotain" pientä siitä kuitenkin puuttuu, noo huomenna pääsen kunnolla ruuvaamaa EBS:n Valve Drivea, niin ehkä se tuo sen "jonkun." :) Warren meccejä on kyllä solvattu foorumeilla. Että ei ne nyt niin maagiset ole. Itsekin ajattelin omasta ne vaihtaa DiMarzioksi tai SD:ksi, kunhan budjetti ja viitseliäisyys riittää. Joskus sitä vain herää jonkun muun väärällä jalalla. Sen lisäksi että vituttaa, ei kengätkään istu mukavasti. | |
![]() 04.12.2008 21:44:39 (muokattu 04.12.2008 21:45:04) | |
Kun muutamalla Warwickilla olen soittanut joissa on MEC mikit, niin olen pitänyt niiden soundista erittäin paljon ja warrea ei nyt ole varaa ostaakkaan. Niin ajattelin, jos talla mikkiä koittais vaihtaa. Noi Warwickien mikit on ihan täysin peruskauraa. Ei se soundi niistä lähde, vaan kuten aiemmin sanottiin, itse soittimesta. | |
![]() 05.12.2008 17:12:55 | |
Noi Warwickien mikit on ihan täysin peruskauraa. Ei se soundi niistä lähde, vaan kuten aiemmin sanottiin, itse soittimesta. Näinhän sen täytyy mennä, jos soitin itse maksaa sen pari tonnia, niin ei se parin sadan mikki sitä ääntä tee.. Warren meccejä on kyllä solvattu foorumeilla. Että ei ne nyt niin maagiset ole. Itsekin ajattelin omasta ne vaihtaa DiMarzioksi tai SD:ksi, kunhan budjetti ja viitseliäisyys riittää. Ei niitten maagiset tarvitse olla, vaan helvetin hyvät. Onko kellää kokemuksii näistä Marzioista tai Sd:tä? Onko hyvä vaihtoehto noitten Mec tilalle? Nyt ei siis etsitä sitä mahdollisimman halpaa hyvää, vaan hyviä mikkejä hajonneiden tilalle. Ps. Mun Ltd:sä on Emg Hz, ja iha aktiivitouhua ne on. blööng. | |
![]() 05.12.2008 17:40:28 | |
Dimarzion spli P on tosi hyvä ultra jazz ei. | |
![]() 05.12.2008 23:04:17 | |
Näinhän sen täytyy mennä, jos soitin itse maksaa sen pari tonnia, niin ei se parin sadan mikki sitä ääntä tee.. Ei niitten maagiset tarvitse olla, vaan helvetin hyvät. Onko kellää kokemuksii näistä Marzioista tai Sd:tä? Onko hyvä vaihtoehto noitten Mec tilalle? Nyt ei siis etsitä sitä mahdollisimman halpaa hyvää, vaan hyviä mikkejä hajonneiden tilalle. Ps. Mun Ltd:sä on Emg Hz, ja iha aktiivitouhua ne on. HZ on passiivimikki. Etunen voi olla aktiivi. Joskus sitä vain herää jonkun muun väärällä jalalla. Sen lisäksi että vituttaa, ei kengätkään istu mukavasti. | |
![]() 06.12.2008 02:37:36 | |
Nakataanpa oma kysymys väliin. Eli haluaisin vaihtaa. ibanez btb400qm bassoon aktiivimikkien tilalle passiivit. pidän basson muodosta mutta en mikeistä, lähinnä eivät tunnu toimivan släpissä. iteltä löytyy yksi halppis passiivi basso (sr200), soundaa mielestäni paremmin. Ei liian kirkkaasti. En tiedä mikeistä yhtään mitään, muutakuin sen, että ne ottaa sen äänen. mikkien aukot näytti olevan nopeasti mitattuna 10,1cm x 3,2cm ja mikkejähän oli kaksi kappaletta. Saa olla soundissa kirkkauttakin, elikkä löytyykö näihin aukkoihin sopivia passiivi mikkejä? ja meneekö potikat vaihtoon? | |
![]() 06.12.2008 16:13:00 | |
HZ on passiivimikki. Etunen voi olla aktiivi. Näinhän sen sitten täytyy olla. Jees entä onko kellää tästä EMG 35Dc kokemuksii`? Samoin noista Bartolineista olen aika kiinnostonut kuulemaan jotai :) blööng. | |
![]() 10.12.2008 17:41:16 | |
Nakataanpa oma kysymys väliin. Eli haluaisin vaihtaa. ibanez btb400qm bassoon aktiivimikkien tilalle passiivit. pidän basson muodosta mutta en mikeistä, lähinnä eivät tunnu toimivan släpissä. iteltä löytyy yksi halppis passiivi basso (sr200), soundaa mielestäni paremmin. Ei liian kirkkaasti. En tiedä mikeistä yhtään mitään, muutakuin sen, että ne ottaa sen äänen. mikkien aukot näytti olevan nopeasti mitattuna 10,1cm x 3,2cm ja mikkejähän oli kaksi kappaletta. Saa olla soundissa kirkkauttakin, elikkä löytyykö näihin aukkoihin sopivia passiivi mikkejä? ja meneekö potikat vaihtoon? Nappaat sen aktiivietuasteen pois sieltä? | |
![]() 10.12.2008 19:47:38 | |
Näinhän sen sitten täytyy olla. Jees entä onko kellää tästä EMG 35Dc kokemuksii`? Samoin noista Bartolineista olen aika kiinnostonut kuulemaan jotai :) emg:n dc-sarja on "hyvin aktiivisen" kuuloinen mikki, jossa on tuhti outputti. vähän niinkuin ubermoderni... paljon botnea ja yläkertaa. jokseenkin "steriili" myös... bartolini on taas sit lenseempi ja middlekkäämpi. siis ainakin kaikki mun kokeilemat mallit (ehkä 10-15 eri mallia)... | |
![]() 11.12.2008 20:37:12 | |
emg:n dc-sarja on "hyvin aktiivisen" kuuloinen mikki, jossa on tuhti outputti. vähän niinkuin ubermoderni... paljon botnea ja yläkertaa. jokseenkin "steriili" myös... Jotai tämän tyylistä olen hakemassa. kiitokset tarinasta! Sitten vähän höölömö kysymys taas väliin, elikkä tuohon Ibaan ( http://fi.wikizic.org/Ibanez-SR-300-DX/gallery-1.htm ) Onko mahdollista asentaa esim. soapbar tai tuon Emg mallinen mikki? Ainakin lisätyötä se teettänee :) onko kukaan tehnyt tällästä, onko esim. kaivertamalla mahdollista? noniin, auttekee amatöörii blööng. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)