Aihe: Jeff Berlin
1 2 3 4 57 8 9 10 11
badcompany
12.08.2008 02:32:11
tulipa tässä youtubessa katottua miehen bassottelua ja olin aivan lyöty.itse en ole kyseistä miestä tiennyt paitsi nyt kaverin kautta hiljattain ja haluiaisin tietää millä levyillä kuulee miehen soittoa(vinkkejä).

http://www.youtube.com/watch?v=6at4jSG3cUc
J.Hollström
12.08.2008 06:21:11
Ainakin soololevyillään In Harmony's Way, Taking Notes ja Crossroads + sessiobasistina useilla levyillä, joista lisää infoa esim. täällä:
http://www.answers.com/topic/jeff-berlin

Mitenhän tuo Jeff olisi istunut Van Haleniin....
hollstro
12.08.2008 08:43:26

Mun mielestä paras Jeff Berlin-levy on Brufordin Gradually Going Tornado. Sieltä Joe Frazier haltuun niin bassosoolon SM-titteli on sinun.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
2541
12.08.2008 08:45:35

Bill Brufordin ja Bruford -yhtyeen levyt

Feels Good To Me (1978)
One Of A Kind (1979)
The Bruford Tapes (1979)
Gradually Going Tornado (1980)

Progefuusiota ja Berlinin basso tasapuolisessa roolissa muiden kanssa. Vikalla levyllä päätettiin ottaa laulu mukaan ja homma lankesi Amerikan pojalle. Miten sen nyt kauniisti ilmaisisi...? Jeff on laulajaksi helvetin hyvä basisti!;)
Basismi
12.08.2008 16:18:40
En viitsi Jeffiä haukkua, ei se varmaan pahalla.

http://www.myspace.com/jeffberlin

Ja kyllä, Jeffi on dubbaillut omaa pillitystään muiden poppisbiisihin ja yrittää kaupata itseään seuraavalla britneyspearsin levylle vetämään bassosooloa.

"I've been working hard to find a producer with some forward vision of giving the 4 or 8 bar solo on a pop tune to me instead of the guitar or the synth player. But, so far, the concept seems laughable to most producers. "A BASS PLAYER? PLAYING A SOLO? ON A BEYONCE RECORD?" I didn't realize that my instrument, for all the visibility it has achieved over the years, still is not regarded that highy in the music industry. I am out to change this, if I can."
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
badcompany
12.08.2008 18:47:09 (muokattu 12.08.2008 19:56:54)
tota olen kyllä itsekin miettinyt miten mies olisi istunut musiikillisesti Van haleniin?.olisi ollut mielenkiintoista kuulla miltä van halen olis soundannut jos berlin olis korvannut michael anthonyn!.
kallefuture
12.08.2008 18:59:54

Menis Van Halenissa Jeffillä varmaan haukotteluks. Alkup. Anthony vissiin kyllästy alkuunsa ja keskitty vaan ulkomusikaalisiin juttuihin. Mää luulen ett Jeff on liian kova mihkä bändiin.

Jeff menee insinööriluukilla tuattajan puheille ja perustelee, ett kui ei bassu käy.
Sen levyt on kamalaa paskaa.
Kalle
Johannes_t
13.08.2008 09:03:39

Ihan kivastihan se vetää ne jutut mitä se vetää, mutta mulle sillä ei ole ihan hirveästi ollut musiikillista annettavaa ja vielä vähemmän henkistä.
absqua
13.08.2008 09:43:33
Ihan kivastihan se vetää ne jutut mitä se vetää, mutta mulle sillä ei ole ihan hirveästi ollut musiikillista annettavaa ja vielä vähemmän henkistä.

Veit jalat suusta 1:1. Hienosti kiteytetty.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
J.Hollström
13.08.2008 09:45:27

Miten tää Berliinin paksu poika eroaa henkisesti näistä muista pilittäjistä (Clarke, Miller ja Wooten esim.)?
Teijo K.
13.08.2008 09:47:41

Miten tää Berliinin paksu poika eroaa henkisesti näistä muista pilittäjistä (Clarke, Miller ja Wooten esim.)?

No eihän sitä varmaan kukaan meistä oikeasti tiedä, mutta kolumniensa ja haastatelujensa perusteella Berliini on semmonen tylsä dumaaja ja Wooteni mukava ja kannustava heppuli.
J.Hollström
13.08.2008 09:53:43
No eihän sitä varmaan kukaan meistä oikeasti tiedä, mutta kolumniensa ja haastatelujensa perusteella Berliini on semmonen tylsä dumaaja ja Wooteni mukava ja kannustava heppuli.

Ajattelin lähinnä musikaalista sisältöä, millaista henkistä pääomaa se kuulijalleen tarjoilee. En minä näistä eri heppujen kolumneista ja poliittisista näkökulmista musiikissa välitä. Ihan sama mitä jo edesmenneet klassisen musiikin suurmiehet, varmaan kaikki täysiä mulkkuja, mutta tekivät mahtavaa musiikkia.
absqua
13.08.2008 09:55:27
Ajattelin lähinnä musikaalista sisältöä, millaista henkistä pääomaa se kuulijalleen tarjoilee. En minä näistä eri heppujen kolumneista ja poliittisista näkökulmista musiikissa välitä. Ihan sama mitä jo edesmenneet klassisen musiikin suurmiehet, varmaan kaikki täysiä mulkkuja, mutta tekivät mahtavaa musiikkia.

Mun katsannossani Berliini Jeff on aina jäänyt vähän sinne Jacon perässähiihtäjien porukkaan, jossa osanottajia piisaa.
J.Hollström
13.08.2008 09:58:15 (muokattu 13.08.2008 09:58:52)
Mun katsannossani Berliini Jeff on aina jäänyt vähän sinne Jacon perässähiihtäjien porukkaan, jossa osanottajia piisaa.

Kyllä mulle kolisi jo 80-luvulla Berlinin soitto, kun pöläytti 1:1 Claptonin skittasoolon bassolla Crossroadsiin, samoin joillain Holdsforthin ja Brufordin fuusiolevyillä ollut soitto. Tota Jaco-hommaa en oo hokannu.
absqua
13.08.2008 10:00:21
Kyllä mulle kolisi jo 80-luvulla Berlinin soitto, kun pöläytti 1:1 Claptonin skittasoolon bassolla Crossroadsiin, samoin joillain Holdsforthin ja Brufordin fuusiolevyillä ollut soitto. Tota Jaco-hommaa en oo hokannu.

Noilla mainitsemillasi fuusiolevyillä Berliini on minusta ehkä omimmalla alueellaan ja jälkikin on sitä myöden parasta.
Johannes_t
13.08.2008 10:03:27

Itse sen sanoit: vetää yks yhteen muiden juttuja.

Mutta en lähde dumaan, koska onhan Jeff ilmiselvästi tehnyt hitosti duunia ja tekee hommat kuten parhaaksi näkee.
Boomer
13.08.2008 10:05:45
Siinä vähässä mitä olen Jeff:iä juutuubilta nähnyt ja kuullut, niin mua on häirinnyt sen kevyen kevyt hiplaustatsi. Omasta mielestäni Jeffin nuotit eivät artikuloidu kunnolla sillä meiningillä. Mietin mahtaako se nyrkkeillä myös hiplaamalla, vai onko saako leuat tutisemaan. :)

Kuten todettu oma otantani on n. pari minuuttia, joten olkoon lausuntoni painoarvoltaan sen mukaan kevyt.

Jos teknisistä soittajista puhutaan, niin Hellborgin dialogisuus (usein improa) muiden bändikavereiden kanssa on koskettanut minua pysyvästi.
Pirkka
13.08.2008 10:10:07 (muokattu 13.08.2008 10:14:36)
Mun mielestä In Harmony's Way on kova levy. Mä en oo ihan hirveesti tutkinu Berlinin tekemisiä mutta kaikki mitä oon kuullu on yleensä ollut kovaa kamaa. Soitannollisesti, soundillisesti. Pelkkä fraseeraus ja artikulaatio on mun mielestä jo sillä tasolla ettei viitsi hirveesti valittaa. Ja mä puhun nyt aika pitkälti yhden levyn perusteella. Ja onhan se Joe Frazier ihan mahtavan hauska soittaa.

Anthony Jacksonkin on antanut palaa välillä haastatteluissa, en mä sanoisi niiden niinkään välttämättä dumaavan. Ehkä ne sanookin asiat niinkuin ne on....

Edit. Tuolta

http://www.bassplayer.tv/ ja sitte artist features ja Jeff Berlin ja esim. Everyone gets old.

Aika hyvää bebop-sooloa tulee....
J.Hollström
13.08.2008 10:15:54
Mun mielestä paras Jeff Berlin-levy on Brufordin Gradually Going Tornado. Sieltä Joe Frazier haltuun niin bassosoolon SM-titteli on sinun.

Toi on kyl hullun hyvä psiisi. Just tsekkasin iTunesilla sitä. Pitää varmaan tilata koko levy.
2541
13.08.2008 10:19:10

Toi on kyl hullun hyvä psiisi. Just tsekkasin iTunesilla sitä. Pitää varmaan tilata koko levy.

10 minuuttinen "Land's End" on hieno biisi. Samaa meininkiä ja tunnelmaa kuin National Healthilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)