Carpenter 01.02.2008 21:36:00 | |
---|
Elikkäs säröpedaalia olisin bassolle hommaamassa. Tavoitteena olisi saada mureampaa (perus)saundia rokkibiiseihin eli särön määrä olisi kevyestä kohtalaiseen. Ibanezin ja Bossin säröjä olen testannut, enkä hirveästi niistä syttynyt, mutta mitä olen kommentteja lukenut ja sampleja kuunnellut, niin nämä otsikon pedaalit voisivat toimia minulla. Mutta varsinainen kysymykseni on, että onko tuo valve drive niin paljon parempi, että siitä kannattaisi yli sata euroa enemmän maksaa. En löytänyt juttua, että näitä olisi vertailtu. Muitakin pedaaleja saa toki ehdottaa. Laitteistona minulla on Warwickin profet 5.1 nuppi, Ampeg SVT410 HLF kaappi ja Ibanezin SR500 basso. Basisti on lyömäsoitin. |
Dropped C 01.02.2008 22:26:06 (muokattu 01.02.2008 22:27:20) | |
---|
Valvedriven omistajana voin sanoa että särönä se ei itse asiassa ole edes kummoinen... Oikeuksiinsa laite pääsee vasta soundinparantajana pienillä gaineilla. Tottakai sitä "putken" lämpöa ja rosoa tulee tällöinkin mukaan jo ihan mukavasti. |
pekezu 01.02.2008 23:15:40 | |
---|
Itsellä on tuo MultiDrive, siitä kyllä irtoaa saundia aika laajasti. Tällä hetkellä tuo pedaali on itsellä lähinnä kompressoimassa ja antamassa vähän sitä ruttua saundiin. Mutta ihan surisevampaakin kamaa irtoaa. Miinusta on hinta, joka on aika kova. Käytettynä noita joskus seilaa halvemmallakin, kandee tarkkailla toria. ValveDrivesta ei ole kokemuksia. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
Seba 01.02.2008 23:26:19 | |
---|
Joo ei valvedrivesta munkaan mielestä kyllä pelkäksi säröpedaaliksi ole, siihen käyttöön en hankkisi moista, mutta fidun hyvä värkki taas sitten jos hakee pientä lisäruttua ja lisäpotkua soundiin. Saa siitä säröäkin ja paljon, mutta vastaavaan ja parempaan säröön löytyy kyllä varmasti halvempia ja parempiakin purkkeja. |
BassBeast 08.02.2008 11:13:52 | |
---|
Minä hommasin äskettäin Multidriven. Siitä saa säädeltyä tilanteeseen sopivan pörinän. Vahvarina on SWR:n workingman's 15" combo ja siinä ainakin Multidrive toimii efektilenkin kautta käytettynä aivan loistavasti. EBS:n nettisivuilta löytyy ääninäytteitä pedaaleista. Kannattaa käydä kuuntelemassa. Mnetin toria kannattaa todellakin tarkkailla, sieltä minäkin löysin oman Multidriven edullisesti siihen nähden, että sitä ei oltu käytetty kertaakaan. Kato Sauli terve! Mitä prinssinakki? |
okabass 08.02.2008 12:07:01 | |
---|
MOI Mulla oli multadrive jonkun aikaa. Yritin löytää mieleistäni soundia (loivaa säröä, jolla voi soittaa bändiyhteydessä), enkä löytänyt. Möin pois. Paras eturauhassärö on minulle ollut modattu Tube Screamer-kytkentä (mm. lisää bassoa, epäsymmetrinen särö). Ceterum censeo moderator esse delendam |
JartZA 14.01.2009 22:01:25 | |
---|
Itseäkin kiinnostaisi, että onko näillä suuria eroja juuri tuollaisissa mehustustehtävissä. Haussa olisi pientä räkää ja kompressiota soundiin. Kannattaako maksaa 100e enemmän Valvesta? SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |
leksi-B 14.01.2009 22:03:22 (muokattu 14.01.2009 22:06:07) | |
---|
Kannattaako maksaa 100e enemmän Valvesta? Kannattaa, minulta löytyy molemmat. Valvesta saa enempi munaskuukkelia. edit: Tai no, itse käytän valvea vaan juuri tuon munaskuukkelin tuojana ja multidrive:stä otan säröt. Tsekkaa -> http://www.myspace.com/thecelene |
UncleFester 15.01.2009 01:00:42 | |
---|
Joo, ei kannata hommata Valvedriveä särökäyttöön. Kuten joku sanoikin niin pienellä gainilla toimii hemmetin hyvin kun sitä lisäpotkua tulee tosi paljon. Saa jopa olla varovainen sen botnen kanssa. Ihan hyvä värkki siis, mutta aika bassovoittoinen, eikä niin hyvä särönä, ellei kaipaa juuri sitä pientä ruttua. Rock'n'roll ain't no riddle, man |
JartZA 15.01.2009 02:32:18 | |
---|
Kannattaa, minulta löytyy molemmat. Valvesta saa enempi munaskuukkelia. edit: Tai no, itse käytän valvea vaan juuri tuon munaskuukkelin tuojana ja multidrive:stä otan säröt. Pitääpä kysyä kaupan sediltä antavatko testiin... SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |
Dropped C 15.01.2009 08:28:01 | |
---|
Joo, ei kannata hommata Valvedriveä särökäyttöön. Kuten joku sanoikin niin pienellä gainilla toimii hemmetin hyvin kun sitä lisäpotkua tulee tosi paljon. Saa jopa olla varovainen sen botnen kanssa. Ihan hyvä värkki siis, mutta aika bassovoittoinen, eikä niin hyvä särönä, ellei kaipaa juuri sitä pientä ruttua. EQ ei too tossa flätti. Se on klo 12 asennossa hirveellä skooppimontulla.... Middle täysillä ja muut nollassa vaste on suora, eikä siis väritä soundia niin paljon. Vähän tyhmästi kyllä suunniteltu. |
UncleFester 15.01.2009 09:53:32 | |
---|
EQ ei too tossa flätti. Se on klo 12 asennossa hirveellä skooppimontulla.... Middle täysillä ja muut nollassa vaste on suora, eikä siis väritä soundia niin paljon. Vähän tyhmästi kyllä suunniteltu. Joo näinhän se on. Ittekki huomasin pitäväni treblen ja basson melkein nollassa ja middlen täysillä jos halusi jotain atakkia. Vasta myöhemmin luin ohjekirjasta miten tuossa saa equn flätiksi. Rock'n'roll ain't no riddle, man |
J-PPP 15.01.2009 11:46:24 | |
---|
Tää Ashdownin HyperDrive on mielenkiintoisen oloinen särötin. Ja eikös just tossa Multi Drivessä ollut sama idea että särötetään tiettyjä taajuuksia, mutta alakerta jää puhtaaksi. Jollain täällä tuollainen olikin (LosElmi, kartmaan), löytyiskö käyttökokemuksia? http://www.ashdownmusic.com/bass/detail.asp?ID=210 |
UncleFester 15.01.2009 14:00:30 | |
---|
Rock'n'roll ain't no riddle, man |
JartZA 15.01.2009 20:33:45 | |
---|
Näin siinä sitten kävi, että tuli otettua toi Valve Drive testiin ja eihän sitä raaski takaisin enää viedä. Rööriroopesta modern-mode, manuaalinmukainen flat-EQ, josta boostasin trebleä ja gainia klo 13 asti, Ashdownin Evosta vähän putkea myös auki ja pientä EQ:n twiikkausta ja mölyt ulos ABM 8x10" kaapista ja tadaa, korvat kusivat hunajaa! Lämmin, mutta agressiivinen, paksu mutta purevan murakka ja erotteleva särösaundi jota olin jo pitkään hakenut. Voin vain suositella. SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |