Aihe: jazz vai presari
1 2
piiroinenj
04.09.2006 19:51:15
presarin hinta ois 1400€. jazz ois kalliimpi. kumman itse valitsisit rokin soittoon ? kannattaako ostaa uutena USAlaista bassoa? taitaa olla taas aika diipadaapaa!
läskit lenkille ja sintit salille
hollstro
04.09.2006 20:01:05

presarin hinta ois 1400€. jazz ois kalliimpi. kumman itse valitsisit rokin soittoon ? kannattaako ostaa uutena USAlaista bassoa? taitaa olla taas aika diipadaapaa!

Molemmat on ihan yhtä hyviä rokin soittoon. Itse ottaisin tänään Presarin siihen hommaan. Viimevuonna se oli Jatsi, eli fiiliksen mukaan. Uuden osto kannattaa jos ei käytettynä löydä mieleistään.
Ylläri
04.09.2006 20:04:17
J vai P? Se on niitä isoja kysymyksiä, joita jokaisen basistin on kysyttävä itseltään. Toiset (kuten minä) ovat jazz-miehiä, toisille kelpaa vaan presari. Mutta valitsi sitten kumman tahansa, molemmat sopivat rokkiin kuin nenä päähän.

Jenkki/Mehiko/Japani, uusi/käytetty, aito/kopsu - nuo kysymykset ovatkin jo sitten semmoinen suo, että en ainakaan itse uskalla mitään kattavaa vastausta antaa. Käytetty Fender (valmistusmaasta riippumatta) on siinä mielessä turvallinen investointi, että siitä saa mitä todennäköisimmin omansa takaisin eteenpäin myydessä.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
piiroinenj
04.09.2006 20:25:59
huomenna pankkiin ja basso kotia.
läskit lenkille ja sintit salille
Wilkeson
04.09.2006 21:06:50
joo.
molemmat on iha perfect vehkeitä rockin skulaamiseen.

sillä se selvii ku testailee.

mä tykkään jazz bassosta koska siin on kapeempi kaula ja vähä ohkasempi ku monessa presarissa. mä yritin ettiä sopivaa presarii mut puihin meni.

eli saan vedettyy paremmin ja nopeemmin jotain juttuja jazz kepillä.

mutta kumpi on parempi onkin sitten mielipidekysymys!
Bassballs
04.09.2006 21:15:05

Käytettynähän nuo kyllä melkein kannattaisi ostaa.
Elämässä pitää olla leipää ja punkkua!!!
J.Hollström
04.09.2006 21:25:53
jmä tykkään jazz bassosta koska siin on kapeempi kaula ja vähä ohkasempi ku monessa presarissa. mä yritin ettiä sopivaa presarii mut puihin meni.

eli saan vedettyy paremmin ja nopeemmin jotain juttuja jazz kepillä.

mutta kumpi on parempi onkin sitten mielipidekysymys!

Molempi parempi. Itseasissa omassa jatsissa on yhtä paksu kaula 5.-6. nauhan välistä kuin presarissa, mutta kapeampi. Soiton nopeuteen en ole tolla huomannut olevan mitään merkitystä, niin nopeita juttuja ei ole tarvinnut soitella ettei presarilla taittuisi.
Wilkeson
04.09.2006 21:58:10
Molempi parempi. Itseasissa omassa jatsissa on yhtä paksu kaula 5.-6. nauhan välistä kuin presarissa, mutta kapeampi. Soiton nopeuteen en ole tolla huomannut olevan mitään merkitystä, niin nopeita juttuja ei ole tarvinnut soitella ettei presarilla taittuisi.

Aivan Aivan!!

lähinnä tarkotin niin että jotenki presareis jota oon tyyppaillu ni on ollu kauhee pesismailakaula.tosi paksu ja levee. kai mul on niin nakkisormet et tartten kapeamman ja ohuemman kaulan.mä kyl lurittelen välil jotai nopeita pudotuksii ja nousuja ja kuvioita jne..ne taittuu jazzillani helposti.presarilla ei iha irronnu mut niinku sanon tos alempana et voisin vaik soitella vähä enemän P-bassolla ni vois ehkä irtookki!!

luultavasti jos soittelisin tosissaan ja enemmän paksu ja leveekaulasella presarilla ni kai siihen äkkii tottuis ja vois jopa mieltyä siihen...eli tarkottaa.....kauppaan....rahat kouraan...treenikselle ja sit sil vedetään! referoituna näin se menis.
nabmover
04.09.2006 21:59:23 (muokattu 04.09.2006 21:59:50)

olisipa olemassa kaksikaulainen fender. semmonen missä on toisessa kaulassa jazz ja toisessa presari. molempi parempi.
On vain yksi suunta. Eteenpäin
dgdg Basisti
04.09.2006 22:13:44
Häh? 1400e? Mulla makso USA presari 1000e 2v sitte?
Oksanreiästä ei nää koko totuutta.
Visakoivu
04.09.2006 22:15:38 (muokattu 04.09.2006 22:16:37)
olisipa olemassa kaksikaulainen fender. semmonen missä on toisessa kaulassa jazz ja toisessa presari. molempi parempi.

Meikä pisti juuri tilauksen T-kauppaan tästä http://www.thomann.de/thoiw3_fender … hamilton_jazz_bass_bk_prodinfo.html Tuosta saa sopivasti sekä jatsari, että presari soundia. Siis mun mielestä.

Ja OT:nä pitää lisätä, että mieluummin tekisin kauppaa paikallisen musakaupan kanssa, mutta 330€:n Suomikauppalisä on musta pikkusen liikaa...
nabmover
04.09.2006 22:20:41

Meikä pisti juuri tilauksen T-kauppaan tästä http://www.thomann.de/thoiw3_fender … hamilton_jazz_bass_bk_prodinfo.html Tuosta saa sopivasti sekä jatsari, että presari soundia. Siis mun mielestä.

Ja OT:nä pitää lisätä, että mieluummin tekisin kauppaa paikallisen musakaupan kanssa, mutta 330€:n Suomikauppalisä on musta pikkusen liikaa...

Ainahan voi tingata? Tosin harva kauppias pääsee T-kaupan hintoihin, varsinkin kun on kaikenlaista maahantuojaa ja konikauppiasta yleensä välissä.
Visakoivu
04.09.2006 22:25:50
Ainahan voi tingata? Tosin harva kauppias pääsee T-kaupan hintoihin, varsinkin kun on kaikenlaista maahantuojaa ja konikauppiasta yleensä välissä.

Laukkua pyysin. Ei onnistunut. Hinnasta olis lähtenyt kolmekymppiä. Olisin kyllä voinut maksaa ilomoielin suomikauppiaalle enemmän kuin T-kauppiaalle, mutta en ole niin rikas, että satoja euroja maksaisin "tyhjästä".
Ylläri
04.09.2006 22:43:01

Ja OT:na pitää myös huomauttaa, ettei kenenkään mun mielestä tarvitse täällä pyytää anteeksi sitä, että ostaa sieltä mistä halvimmalla saa - varsinkin kun ero on noin huima. Itseäni rasittaa tämä Mnetissä joskus esiintyvä hurskastelun ilmapiiri; ei tarvitse kuin T-kirjain kirjoittaa, niin joku on jo saarnamassa miten huono ihminen olet jos lapinpolttajilta ostat.

Jokainen päättäköön itse mihin rahansa kantaa, sanon ma.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
Wilkeson
04.09.2006 22:52:14

tosta laitteesta mä diggaan!!!!

eri väri ni sit ois prkle!!!!! hieno ja hyvä!!!!!!

tota on kehuttu iha vitun paljon!!!!!
Visakoivu
04.09.2006 22:52:24
Ja OT:na pitää myös huomauttaa, ettei kenenkään mun mielestä tarvitse täällä pyytää anteeksi sitä, että ostaa sieltä mistä halvimmalla saa - varsinkin kun ero on noin huima. Itseäni rasittaa tämä Mnetissä joskus esiintyvä hurskastelun ilmapiiri; ei tarvitse kuin T-kirjain kirjoittaa, niin joku on jo saarnamassa miten huono ihminen olet jos lapinpolttajilta ostat.

Jokainen päättäköön itse mihin rahansa kantaa, sanon ma.

Totta joka sana. Ja kun vielä saksanmaalta saa kolmen vuoden takuun...
Visakoivu
04.09.2006 22:55:20
tosta laitteesta mä diggaan!!!!

eri väri ni sit ois prkle!!!!! hieno ja hyvä!!!!!!

tota on kehuttu iha vitun paljon!!!!!

Mä tykkään just tosta mustasta enemmän kun burstista. No se on makuasia, niin kuin jo Musti aikoinaan sano =)

Tosi hyvältä on tuntunut kun olen tuota muutamaan otteeseen testaillut. Ja soundin säätövaraa löytyy niin per**leesti.
Wilkeson
04.09.2006 22:58:39
Mä tykkään just tosta mustasta enemmän kun burstista. No se on makuasia, niin kuin jo Musti aikoinaan sano =)

Tosi hyvältä on tuntunut kun olen tuota muutamaan otteeseen testaillut. Ja soundin säätövaraa löytyy niin per**leesti.

sama homma väris jos noista kahdesta pitäs ottaa ni mustax menis.sunbursti oli jotenki kulahtaneen näkönen.

joo näytti olevan potikkaa enemmän tai vähemmän??!!
nabmover
04.09.2006 23:00:37

joo näytti olevan potikkaa enemmän tai vähemmän??!!

Sitä useampi potikka, niin sitä enemmän elektronisia ongelmia. Tuntuu olevan noi potikat bassosta riippumatta herkkiä särkymään. Kuuluu vaan surinaa kun kääntelee.
Visakoivu
04.09.2006 23:14:02
Sitä useampi potikka, niin sitä enemmän elektronisia ongelmia. Tuntuu olevan noi potikat bassosta riippumatta herkkiä särkymään. Kuuluu vaan surinaa kun kääntelee.

Joo no jos tosiaan pitäis arvata mikä menee ensiks rikki, niin potikoita kans veikkaisin.
Onneks ne on kuitenkin suhteellisen helppoja vaihtaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)