Aihe: APUA, mistä varaosia tokain bassoon? 1 | |
---|---|
![]() 06.07.2009 11:48:35 | |
Elikkä mulla on tollanen tokain "hard puncher" liukuvärjätty (mustaa ja ruskeeta) sähköbasso ja siitä on katkenut toisesta säätönapista se metalliputki. Mistä siihen löytyis varaosia? Ei tarviis välttämättä olla mikään huippulaatuinen, kuhan se vaan kävis tohon. Soitin johonkin kauppaan niin sanovat etteivät myy eriksee osia, pitäis ostaa sarjoissa ja hinta ois jotain yli 50e.. Oisin huomenna menossa Helsinkii ja perjantaina tulossa pois, nii oisin mielellää sen sieltä ostanu, et mielellää Helsinkiläisten kauppojen osoitteita, mut muutki paikat käy mistä sen vois saaha. Häiritsee ku toi on rikki.. | |
![]() 06.07.2009 11:54:56 | |
Morgana: Elikkä mulla on tollanen tokain "hard puncher" liukuvärjätty (mustaa ja ruskeeta) sähköbasso ja siitä on katkenut toisesta säätönapista se metalliputki. Onko tää nyt siis volume / treblepotikan tappi, joka on katki? Toimiiko säädin tynkää käännellessä? Jos toimii, niin vois yrittää liiman kanssa pistää kuntoon. Voisi kuvitella että jos sellanen 3 milliä paksu terästappi on menny poikki, niin siinä on saanu tapahtua muutakin vahinkoa jo jonkun verran bassolle. Kipu lisää kiimaa | |
![]() 06.07.2009 12:06:17 (muokattu 06.07.2009 15:39:32) | |
Thominisk: Onko tää nyt siis volume / treblepotikan tappi, joka on katki? Toimiiko säädin tynkää käännellessä? Jos toimii, niin vois yrittää liiman kanssa pistää kuntoon. Voisi kuvitella että jos sellanen 3 milliä paksu terästappi on menny poikki, niin siinä on saanu tapahtua muutakin vahinkoa jo jonkun verran bassolle. Mulla ei oo oikein nää termit hallussa, mutta siis just se nappi siinä volume napin vieressä mistä voi säädellä sen basso äänen sävyä/mataluutta. Ei siinä oo sellasta tynkää, mistä vois käännellä, osa siitä metalliputkesta on siellä sen basson sisällä ja osa on kiinni siinä napissa. Uus on metalliputki on ihan pakko saaha ja varmaa säätö-nappiki. Mä en oikein ite kunnolla tiiä, miten se meni tolleen rikki, ku se oli kaverilla lainassa ja sano että laitto sen sängyn alle vähä huolimattomasti ja naks se katkes... | |
![]() 06.07.2009 12:38:56 | |
![]() 06.07.2009 13:14:51 | |
Thominisk: Onko tää nyt siis volume / treblepotikan tappi, joka on katki? Toimiiko säädin tynkää käännellessä? Jos toimii, niin vois yrittää liiman kanssa pistää kuntoon. Voisi kuvitella että jos sellanen 3 milliä paksu terästappi on menny poikki, niin siinä on saanu tapahtua muutakin vahinkoa jo jonkun verran bassolle. Potikoiden akselit eivät ole terästä vaan alumiinia ja murtuvat aika pienestäkin iskusta. Sitä ei kotikonstein kannata yrittää liimailla. Tollanen potikka maksaa muutamen euron, ja sen laittamien paikalleen on normaali käsityötaitoiselle puolen tunnin juttu jos vaan omistaa kolvin, tinaa, ristipääruuvarin ja lenkki/jakoavaimen jolla potikka kiristetään pleksiin kiinni ja jolla se edellinen irrotetaan. kuvia potikoista: http://www.free-scores.com/boutique … 99_881_226_potentiometer-switch.htm ohjeet: http://www.ehow.com/how_5045695_install-guitar-pointer-knob.html vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 06.07.2009 15:13:49 | |
Morgana: Elikkä mulla on tollanen tokain "hard puncher" liukuvärjätty (mustaa ja ruskeeta) sähköbasso ja siitä on katkenut toisesta säätönapista se metalliputki. Mistä siihen löytyis varaosia? Ei tarviis välttämättä olla mikään huippulaatuinen, kuhan se vaan kävis tohon. Soitin johonkin kauppaan niin sanovat etteivät myy eriksee osia, pitäis ostaa sarjoissa ja hinta ois jotain yli 50e.. Oisin huomenna menossa Helsinkii ja perjantaina tulossa pois, nii oisin mielellää sen sieltä ostanu, et mielellää Helsinkiläisten kauppojen osoitteita, mut muutki paikat käy mistä sen vois saaha. Häiritsee ku toi on rikki.. Jos sulla on termit noin hyvin hallussa, että et edes tiedä mitä sun pitäis ostaa, puhumattakaan siitä miten se vaihdetaan, niin ota se koko basso mukaan Helsinkin reissulle ja käy näyttämässä sitä jossain firmassa joka tekee myös korjauksia. Intterinetistä löytyy kyllä. "Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla."
-BASISTI JUMALAN ARMOSTA | |
![]() 06.07.2009 15:45:32 | |
kraaps: Jos sulla on termit noin hyvin hallussa, että et edes tiedä mitä sun pitäis ostaa, puhumattakaan siitä miten se vaihdetaan, niin ota se koko basso mukaan Helsinkin reissulle ja käy näyttämässä sitä jossain firmassa joka tekee myös korjauksia. Intterinetistä löytyy kyllä. Joo, ois kyllä ehkä ihan järkevää, mutta en voi oikein sitä bassoo kulettaa mukana. Kiitoksia kaikille neuvoista! Taidanpa tehdä nyt silleen että käyn noutamassa tuolta uraltonesta sellasen potikan, kahon vähän et näyttäskö sellaselta, et vois käydä siihen mun bassoon ja ostan sen, ku ei se oo ku vaan 2,5 e. Sitte koetan jostain täältä Varkauden lähistöltä saaha jonkun korjaamaan sen... Kuopiossa kuulemma joku tyyppi vois tehdä tollasii korjauksia. | |
![]() 06.07.2009 16:16:53 | |
Morgana: Joo, ois kyllä ehkä ihan järkevää, mutta en voi oikein sitä bassoo kulettaa mukana. Kiitoksia kaikille neuvoista! Taidanpa tehdä nyt silleen että käyn noutamassa tuolta uraltonesta sellasen potikan, kahon vähän et näyttäskö sellaselta, et vois käydä siihen mun bassoon ja ostan sen, ku ei se oo ku vaan 2,5 e. Sitte koetan jostain täältä Varkauden lähistöltä saaha jonkun korjaamaan sen... Kuopiossa kuulemma joku tyyppi vois tehdä tollasii korjauksia. Älä kaho ite, pyydä normaali 250 kilo-OHMin kitaran potentiometri. Ne osaa antaa oikean. Ja uskon että jopa Varkaudesta löytyy tollaselle korjaaja. Mikä tahansa TV-, radio- , autosähköjä ja kodin sähkölaitteita korjaava putka osaa ton tehdä ja väitän että puolet miehistä muutenkin. Kokeile itse jos vaan ryyvari ja tinakolvi pysyy kädessä. Ei siinä paljoa voi mokataa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 06.07.2009 17:09:56 | |
Morgana: Joo, ois kyllä ehkä ihan järkevää, mutta en voi oikein sitä bassoo kulettaa mukana. Ota sitten vaan se pelkkä pleksi missä se potikka on kiinni. -"Mikäs mies te oikein olette?"
-"Setämies." | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)