Aihe: Säröongelma
1
kettu77
29.07.2009 19:10:06

Hilfe!
Ongelmani on kaikenlaiset ylimääräiset piikkiäänet soittaessani.
Jokaisen iskun mukana tulee läpitunkeva särinä jonka saan poistettua vain joko pienentämällä säröä tai vääntämällä treblet nollille, jolloin soundista tulee liian kesy tai muuttuu puuroksi. Voihan sitä kompuraakin käyttää mutta dynamiikka kärsii. Mitä avuksi?
Kamoina on Ibanez srx, sansamp bass driver, marshall mb450h.
Sormillani soittaessani oheissärinää on vähemmän kun plektralla.
Soittotekniikassa, kamojen säädöissä vai itse kamoissa vikaa?
Erityisen kiitollinen olisin vinkeistä kamojen säätämisen suhteen. Ikä ja mielenterveys menee kun pedaalia kokeilee efektiluuppiin, kitaran ja nupin väliin, särökanavaan, cleanikanavaan, potikat siihen suuntaan nupista - toiseen suuntaan pedaalista ja kolmanteen suuntaan kitaran eq:sta. Varmasti on nyrkkisääntöjä olemassa?

Kovasti kiitoksia etukäteen!
hemmo
29.07.2009 19:15:33

Mikä kaappi sinulla on tuon vahvistimen perässä?
"Vittu mä oon niin energinen!"
kettu77
29.07.2009 19:44:25

Mulla on Marsun 4x10" ja kaverina itse tehty 15" eminencen uudella elementillä. Ei kyllä oo skobeista kiinni kun oon soittanut niillä jo tovin. Bändi vaihtui, musatyyli vaihtui ja säröpurkki vaihtui. Kaikki rankempaan suuntaan.
Visakoivu
29.07.2009 20:05:00
kettu77: Mulla on Marsun 4x10" ja kaverina itse tehty 15" eminencen uudella elementillä. Ei kyllä oo skobeista kiinni kun oon soittanut niillä jo tovin. Bändi vaihtui, musatyyli vaihtui ja säröpurkki vaihtui. Kaikki rankempaan suuntaan.

Onkos basso aktiivi ja jos on niin eihän patteri ole loppumassa?
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
kettu77
29.07.2009 20:30:20

On aktiivi mutta patterin pitäisi olla suht tuore.
JartZA
29.07.2009 20:30:26
Voisiko kyse olla vain Sansampin ominaisuudesta? Itsellä on kokemusta vain Behringer BDI21:stä joka on Sansamp-klooni, ja sen särössä oli mukana aina sellainen terävä sirinä, joka kyllä putsaantui säröä vähentämällä mutta samallapa sinne katosi se särökin. En tiedä kuinka hyvä kopio Behku tuosta oli, mutta jos on vähänkin samanluonteinen niin veikkaisin, että kyse on Sansampin ominaisuudesta.
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
hemmo
29.07.2009 20:32:40

kettu77: Mulla on Marsun 4x10" ja kaverina itse tehty 15" eminencen uudella elementillä.

onko niissä pillejä?
kettu77
29.07.2009 20:57:09

hemmo: onko niissä pillejä?

On siinä Marsun kaapissa. Sirinä tunkee ehkä vähän vähemmän läpi kun kytkee pillin pois päältä mutta ongelma ei katoa.
Itse vaikkaan etten vaan ole osannut kytkeä ja säätää näitä vehkeitä oikealla tavalla? Niinkuin kerroin niin vaihdoin juuri bändiä enkä vielä ole löytänyt "sitä" soundia.
Tällä hetkellä sansamppi on kitaran ja vahvistimen välissä, nupin potikat klo kahdessatoista ja soundit ruuvattu kohdilleen sansampista. Ei kai tämän pitäisi riidellä mitään kultaista sääntöä vastaan? Särön määrää säätelen vaihtamalla nupin kanavia footswitchilla.

Ja siihen että sirinä voi olla sansampin ominaisjuttu. Ehkä? En tiedä?
kettu77
29.07.2009 20:58:54

Jos vielä tarkentaisin sitä sirinää. Kuullostaa "fretbuzzilta" vaikkei kielet rämise nauhoja vasten akustisesti.
Visakoivu
29.07.2009 21:01:00
kettu77: Jos vielä tarkentaisin sitä sirinää. Kuullostaa "fretbuzzilta" vaikkei kielet rämise nauhoja vasten akustisesti.

Eihän kielet osu mikkeihin?
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
kettu77
29.07.2009 21:06:42

Visakoivu: Eihän kielet osu mikkeihin?

Nope, ei osu. Mutta voikohan ne olla liian lähellä mikkejä? Mun kepissä on sormenpään kokoiset magneetit...
hemmo
29.07.2009 21:08:25

kettu77: Jos vielä tarkentaisin sitä sirinää. Kuullostaa "fretbuzzilta" vaikkei kielet rämise nauhoja vasten akustisesti.

Onko vahvistin maadoitetussa pistorasiassa kiinni?
kettu77
29.07.2009 21:15:42

hemmo: Onko vahvistin maadoitetussa pistorasiassa kiinni?

Jatkojohtojen loputtomassa viidakossa mutta kyllä pitäisi olla maadoitettu. Niitä kaikkia jatkojohtoja on mahdoton tarkistaa sillä ne elää omaa elämää jossain kamavuorien alla.
hemmo
29.07.2009 21:17:56

kettu77: Jatkojohtojen loputtomassa viidakossa mutta kyllä pitäisi olla maadoitettu. Niitä kaikkia jatkojohtoja on mahdoton tarkistaa sillä ne elää omaa elämää jossain kamavuorien alla.

Kannattaa kokeilla muita piuhoja ja johtoja, jos mahd.
JartZA
29.07.2009 21:35:53 (muokattu 29.07.2009 21:39:33)

Kuulostaa jotenkin tutulta. Oletko kokeillut onko groundliftin asennolla vaikutusta sirinään?
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
kettu77
29.07.2009 22:07:03

JartZA: Kuulostaa jotenkin tutulta. Oletko kokeillut onko groundliftin asennolla vaikutusta sirinään?

Sitä en vielä ole kokeillut!
Mä teen nyt näin että menen treenikämpille tarkistamaan kaikkia näitä teidän ehdotuksia ja palaan asiaan huomenna.

Suurkiitos teille kaikille jokatapauksessa vinkeistä!
M.Hanski
30.07.2009 08:58:06 (muokattu 30.07.2009 09:12:02)
JartZA: Kuulostaa jotenkin tutulta. Oletko kokeillut onko groundliftin asennolla vaikutusta sirinään?

Jos SansAmp on kytketty vahvistimeen plugiulostulosta niinkuin varmaankin on, ground lift ei vaikuta.

Mulla erään basson kanssa SansAmp meni ruvelle, vaikka Drive-säätö oli nollilla, kun basson ulostulotaso oli sen verran kova.
kettu77
30.07.2009 15:20:36

Jepjep. Nyt kävi näin että katoin kaikki kamat läpi, irroitin ne ja kytkin yhteen taas ja kuin ihmeen kaupalla sirinä katosi! Henkimaailman hommia nää sähköjutut...
Kauhee homma siinä oli mutta löysinpähän samalla sen mun oman soundin! Sweet!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)