Aihe: Ampeg hajalla(ko?)
1
lehtomies
11.07.2009 20:05:55
Hei

vuokrasin Ampeg svt-vr:ääni yhteen tapahtumaan ja olin itse paikalla.
soundchekissä katosi bassosta ääni ja äänimiehet huomasivat että vahvistin heitti itsestään stanby asentoon välillä

nyt kotona testailin vahvistinta mutta ei ollut muuta ongelmaa kuin että vahvistin veti särölle pienemmällä volumella kuin kuuluisi(?) tai siis särkee

keikkapaikka oli eräs ukko-pekka areena joka oli katettu tila/halli mutta ei lämmitetty

kyseinen svt-vr taitaapi olla vietnamin tai kiinan tuotannosta
niin onko kyseessä maanantaikappale vai voisiko vikaa hakea putkista tms?

vehje on tilattu playback-europesta ja takuu on vielä voimassa
mutta ongelma ei näyttäisi ilmenevän sisätiloissa paitsi tietenkin se särkeminen

joten jos joku tietäisi mikä on vikana tai miten kannattaisi toimia;
lähettää takaisin kauppaan, viedä vahvistinkorjaajalle ns. vianmääritykseen,
vaihtaa putket vai mitä?

kiitoksia vastauksista

niin juu aiemmin oli itselläni keikkakäytössä sisätiloissa mutta soittovolyymi ei ollut yhtä kova kuin nyt..
...ttu ku olis paritonnii ylimäärästä...
J.Hollström
12.07.2009 13:23:58
No jos takuu on voimassa niin toimita ihmeessä johonkin analysoitavaksi / takas myyjälle.
"Saisko tähän monitorisoundiin vähä lisää botlee?"
T.Nick
20.07.2009 17:10:36
Aika friikin kuulosta, että menee standby-asentoon itsestään välillä. Kuitenkin siinä on ihan retee se vipukytkin, ettei se ehjässä nupissa ihan tuulen voimalla pitäis mennä..

Semmonenhan siinä sitten tietenkin on, että sen powerin ja stand by:n yhteydessä oleva suojapiiri (tai mikälie) kytkeytyy päälle. En nyt mene arvailemaan, että miten tuos VR:ssä homma täsmälleen toimii, mutta tällänen tilanne on mahdollinen, mikäli biasointi on ihan kunnolla päin perzettä. Ja sellasen takia ei sitten enää ehkä kannata vaivautua kuljettamaan takuuhuoltoon, kun noissa uudemmissa Ampegeissa on kuitenkin tarkoitus tehdä itse toi biasointi. Sitä varten ledit ja tarkemmat ohjeet manuaalissa.

Huono biasointi vaikuttaa tietty myös soundeihin aika nopeesti just tuolla tavalla, eli säröytyy ennen aikaisesti. Lisäksi tuollaisessa ulkoilmatilaisuudessa on voinut olla poikkeava jännite verkossa, jolloin kotona tai treeniksellä tehty biasointi ei enää toimi parhaalla mahdollisella tavalla.

Eli tsekkaa biasointi ja jos ei korjaannu, niin vie takuuhuoltoon.
Kipu lisää kiimaa
sebba
24.07.2009 15:09:58 (muokattu 26.07.2009 22:45:57)
Ameerikan mantereella on puhuttu talkbass-foorumeilla siitä että uudet ampegit menee standbytilaan jos verkkojännite on liian alhainen. Ne olikin keksinyt jonkinlainen modauspiuha jolla sai ongelmaa korjattua.
EDIT: tässä linkki - http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=446053
Fan Club - Funk Lab ?
lehtomies
25.07.2009 17:17:56 (muokattu 25.07.2009 17:20:40)
biasointi on kunnossa (vihree valo palaa elikkäs ookoo...) mutta siitä en sitten tiijä mitenkä se ulkotiloissa reagoi....ei ollu oikee aikaa sillon perehtyä mutta minkäs teet... pitäs tässä lähetellä kohtapuoliin takas korjattavaks...

E: kiitoksia vastauksista
...ttu ku olis paritonnii ylimäärästä...
T.Nick
26.07.2009 10:57:24
sebba: Ameerikan mantereella on puhuttu talkbass-foorumeilla siitä että uudet ampegit menee standbytilaan jos verkkojännite on liian alhainen. Ne olikin keksinyt jonkinlainen modauspiuha jolla sai ongelmaa korjattua.

Mä oon ymmärtäny, että toi vikajännitteen myötä kytkeytyvä stand by on ominaisuus, joka suojaa putkia ja muuntajia eikä vika, jota pitäisi alkaa modailemaan. Ellei sitten tolla piuhalla saa nimenomaan muunnettua jännitettä sopivaksi. Mut kyllä se noiden putkivehkeiden kanssa on tarkkaa ettei verkkovirta heitä häränpyllyä. Itse en tietysti mikään sähkömies oo, ja aina pitääkin varoa joka paikassa että ei tapa itseään sähköiskulla, joten asiavirheitä lienee äskeisessäkin..
Kipu lisää kiimaa
sebba
26.07.2009 21:05:47
Thominisk: Mä oon ymmärtäny, että toi vikajännitteen myötä kytkeytyvä stand by on ominaisuus, joka suojaa putkia ja muuntajia eikä vika, jota pitäisi alkaa modailemaan. Ellei sitten tolla piuhalla saa nimenomaan muunnettua jännitettä sopivaksi. Mut kyllä se noiden putkivehkeiden kanssa on tarkkaa ettei verkkovirta heitä häränpyllyä. Itse en tietysti mikään sähkömies oo, ja aina pitääkin varoa joka paikassa että ei tapa itseään sähköiskulla, joten asiavirheitä lienee äskeisessäkin..
En väittänyt että amerikkalaiset ovat oikeassa, sanoin vaan että tuosta on keskusteltu ja missä siitä on keskusteltu. He pitävät ominaisuutta ongelmana, koska vaan muutaman voltin alhaisempi verkkojännite heittää vahvistinta valmiustilaan.
Fan Club - Funk Lab ?
Visakoivu
26.07.2009 22:27:10
sebba: En väittänyt että amerikkalaiset ovat oikeassa, sanoin vaan että tuosta on keskusteltu ja missä siitä on keskusteltu. He pitävät ominaisuutta ongelmana, koska vaan muutaman voltin alhaisempi verkkojännite heittää vahvistinta valmiustilaan.

Ominaisuutena on tosiaan huono, mutta kyllä se on varmasti syystä laitettu. Meinaan luulen kuitenkin, että tuo "muutaman voltin alhaisempi verkkojännite" voi aiheuttaa vahvistimelle vahinkoa oikeanlaisissa olosuhteissa. Meikäläisen koulutus kuitenkin on sähköön ja elektroniikkaan kohdistuvaa enkä ole vielä törmännyt yhteenkään sähkölaitteeseen mihin olisi huvin vuoksi laitettu jokin suojapiiri.
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
T.Nick
27.07.2009 14:32:29
sebba: En väittänyt että amerikkalaiset ovat oikeassa, sanoin vaan että tuosta on keskusteltu ja missä siitä on keskusteltu. He pitävät ominaisuutta ongelmana, koska vaan muutaman voltin alhaisempi verkkojännite heittää vahvistinta valmiustilaan.

No hyvä, että kerroit että mitä oot kertonut.
Kipu lisää kiimaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)