Aihe: Yamaha Attitude 3 Billy Sheehan 1 | |
---|---|
![]() 26.07.2021 20:25:58 | |
Tällainen basso kiinnostaa. Onko kenelläkään kokemuksia tästä bassosta? Onko 4K:n arvoinen? | |
![]() 27.07.2021 11:11:45 | |
Ei voi olla neljän donan arvoinen... siihen rahaan saa jo vähemmän rumia soittimiakin! En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 27.07.2021 11:29:43 | |
Robo: Tällainen basso kiinnostaa. Onko kenelläkään kokemuksia tästä bassosta? Onko 4K:n arvoinen? Vain itse kokeilemalla voit selvittää onko se sinulle 4kEUR arvoinen. Muusikoiden.netin tori on kyllä pullollaan laadukkaita käytettyjä bassoja, joten tuolla budjetilla saa jo Foderaa, Laklandia, Spectoria, ameriikan Fenderiä, Warwickin Saksan speciaaleja jne jne. ja vieläpä paljon halvemmalla. Mun mielestä 4kEUR on kova hinta bassosta tai kitarasta. Silloin kyllä pitää kaiken olla kohdallaan ja itselle juuri mieluinen soitin. Itseltä löytyy yksi sähkökitara joka on uutena 4kEUR, mutta ostin sen käytettynä puoleen hintaan ja siihen hintaan nähden se on loistava soitin. 4kEURolla se olisi jäänyt ostamatta. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 27.07.2021 15:33:31 | |
Laitoin juuri myyntiin edellisen ltd-2- mallin. Kolmosversiossa käsittääkseni erot on päivitetty woofermikki, erilainen kaulan kiinnitys ja eri väri. Ltd-2:ta saa tulla testaamaan jos Attitude-basso kiinnostaa. Parasta ao bassossa minun mielestäni on todella tanakka kaula, joka istuu allekirjoittaneen käteen loistavasti. Todella hotti presari joka tapauksessa on kyseessä. | |
![]() 28.07.2021 06:30:38 | |
Onhan toi liian kallis, ainakin minulle. Nyt on Yamaha BB434M basso. On paras mikä käteen on sopinut, hinta n. 6-700€, eli halpa. Jazzarit ja Presarit eivät sovi käteen yhtä hyvin. Sellainen ongelma kuitenkin, että takamikin sointi ei miellytä. Etu soi hyvin, molemmat soi hyvin, mutta takamikki on liian kova, siitä ei pehmeyttä löydy. Millaisen mikin pukkaisin tilalle minkä markkinoilta saa, ettei ole tilaustavaraa? Mennään saman tien vahvistimeen. Soittoni rajoittuu olohuoneeseen. Nykyinen vahvistimeni on Ampeg BA 108. Tämä on sellainen alle 200€ malli. Soi hyvin, kun kitarassa potikat on auki ja vahvistimessa on kaikki kiinni äänenvoimakkuutta lukuun ottamatta. Jotain säädät lisää niin ominaisuudet loppuu siihen. Suositelkaas joku hyvä basso combo max 1000-1500€. Edelleenkin olohuonekäyttö. Kuulokkeille lähtö pitäisi olla ja muutenkin hyvin simppeli, ei mitään virittimiä tai muuta härpäkettä. Mulla on yhdellä kaiuttimella 15" pelkkä kaappi ja siihen Yamaha B100 nuppi. onhan tämä hyvä, mutta iso. Pitääkö se koko vaan hyväksyä vai olisiko jostain combosta apua. | |
![]() 28.07.2021 20:02:15 | |
Robo: Onhan toi liian kallis, ainakin minulle. Nyt on Yamaha BB434M basso. On paras mikä käteen on sopinut, hinta n. 6-700€, eli halpa. Jazzarit ja Presarit eivät sovi käteen yhtä hyvin. Sellainen ongelma kuitenkin, että takamikin sointi ei miellytä. Etu soi hyvin, molemmat soi hyvin, mutta takamikki on liian kova, siitä ei pehmeyttä löydy. Millaisen mikin pukkaisin tilalle minkä markkinoilta saa, ettei ole tilaustavaraa? Mennään saman tien vahvistimeen. Soittoni rajoittuu olohuoneeseen. Nykyinen vahvistimeni on Ampeg BA 108. Tämä on sellainen alle 200€ malli. Soi hyvin, kun kitarassa potikat on auki ja vahvistimessa on kaikki kiinni äänenvoimakkuutta lukuun ottamatta. Jotain säädät lisää niin ominaisuudet loppuu siihen. Suositelkaas joku hyvä basso combo max 1000-1500€. Edelleenkin olohuonekäyttö. Kuulokkeille lähtö pitäisi olla ja muutenkin hyvin simppeli, ei mitään virittimiä tai muuta härpäkettä. Mulla on yhdellä kaiuttimella 15" pelkkä kaappi ja siihen Yamaha B100 nuppi. onhan tämä hyvä, mutta iso. Pitääkö se koko vaan hyväksyä vai olisiko jostain combosta apua. Olohuonesoitteluun riittää kyllä mainiosti hyvä 12" kaappi ja siihen joku pikkunuppi. Esimerkiksi Markbassilta, EBS:ltä tai Aquilarilta voisi löytyä jotain sopivaa. Eikä vie paljoa tilaa. Markbasseissa tosin ei taida olla kuulokeliitäntää. | |
![]() 29.07.2021 12:30:19 (muokattu 29.07.2021 12:33:32) | |
Suositelkaas jotain nuppia ja vaikka 12" kaappia. Nupissa se kuulokelähtö on pakollinen. Siteen se takamikki. Ken tietäis pehmeämmin soivan tallamikin tähän Yamaha BB434M bassoon. Kyllä niitä on, mutta kokemusperäistä tietoa kaipaisin. Olkoon max budjetti vaikka 2000€. Niin ja vielä sen verran, että onko erillinen paketti must, verrattuna comboon. Tämmöisen löysin https://www.thomann.de/fi/ampeg_svt7_pro_bass_head.htm ja https://www.thomann.de/fi/ampeg_svt410_he.htm Taitaa olla olohuone soittajalle ainakin puolet liikaa? Niin se basso tarkemmin, johon uutta takamikkiä kaipailen. https://musicsquare.eu/219025_Yamah … -guitar-Tobacco-Brown-Sunburst.html | |
![]() 22.08.2021 12:03:42 | |
Kokeiles olohuoneeseen Line6 helixiä. Varsinki jos Sheehanin saundi miellyttää. Helixiin saa suoraan ihte Sheehanin tekemän saundin joka jakaapi signaalin kuten Billyn bassokin. Paras laite mitä oon käyttänyt, löytyy merkkejä ampegista darkglassiin ja netistä saa lissää jos ei riitä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)