Joonas 17.05.2005 23:35:23 | |
---|
Tervehdys arvon kanssabasistit! Monet meistä kiemurtelevat satunnaisesti erilaisten pääsykoe- / tutkinto- /treenaumateriaalien parissa ja pohtivat sopivaa ohjelmistoa. Ajattelin, että tässä threadissa voisi koota erilaista ja eritasoista ohjelmistoa helpottamaan valinnan vaikeutta. Kertokaa biisistä vaikkapa seuraavaa: Orkesteri / esittäjä Säveltäjä alkup. basisti genre Millä äänitteellä biisi on kuultavissa? Entä mistäpä löytyy nuotteja? Näiden lisäksi voisi olla hyvä luokitella biisit legendaksi muodostuneella musiikkiopistoasteikolla, siis 1/3 jne. Kertokaa mielellään myös biisin hyviä ja huonoja puolia, mahdollisia solmukohtia ja vinkkejä soittamisen helpottamiseksi. Jakakaa siis tietonne, ja listatkaa sopivaa materiaalia! Joonas. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
Wil-J 17.05.2005 23:46:20 | |
---|
No mä just suoritin 3/3 perjantaina, että voin biisilistan laittaa jos joku haluaa. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Typhus 17.05.2005 23:57:57 | |
---|
Wil-J, laita laita! :) kiinnostaa moiset. tällähetkellä jännitän pääsinkö Tornion pop/jazz muusikonkoulutus linjalle :) ens kuussa 14päivä saa tietää. argh :D "Vita est vitae" |
Wil-J 17.05.2005 23:58:27 | |
---|
Wil-J, laita laita! :) kiinnostaa moiset. tällähetkellä jännitän pääsinkö Tornion pop/jazz muusikonkoulutus linjalle :) ens kuussa 14päivä saa tietää. argh :D Huomenna voin laittaa. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Joonas 19.05.2005 03:48:55 | |
---|
no, onhan sulla vielä 20h 12minuuttia aikaa... Odotellen, J. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
Wil-J 19.05.2005 11:05:49 | |
---|
http://img284.echo.cx/img284/3391/biisilista3pg.jpg Tossa ois. Tossa listassa ei ole Spainia ja Sir Dukea, jotka mulla oli kanssa, koska ne otettiin lopullisesta listasta pois, jotta niitä voi käyttää myöhemmissä tutkinnoissa jos niikseen tulee. Kerran käytettyä ei voi uusiksi käyttää. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Nelikielipiru 19.05.2005 11:33:24 | |
---|
http://img284.echo.cx/img284/3391/biisilista3pg.jpg Tossa ois. Tossa listassa ei ole Spainia ja Sir Dukea, jotka mulla oli kanssa, koska ne otettiin lopullisesta listasta pois, jotta niitä voi käyttää myöhemmissä tutkinnoissa jos niikseen tulee. Kerran käytettyä ei voi uusiksi käyttää. Hei kun tiiät et mitä suunnilleen pitäisi osata missäkin tutkinnonvaiheessa niin viittitkö mulle pikkusen selventää kun oon miettiny et vois olla ihan paikallaan. Laita vaikka privana niin ei sotketa triidii, jos viittit. Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta. |
Wil-J 19.05.2005 11:40:31 | |
---|
Hei kun tiiät et mitä suunnilleen pitäisi osata missäkin tutkinnonvaiheessa niin viittitkö mulle pikkusen selventää kun oon miettiny et vois olla ihan paikallaan. Laita vaikka privana niin ei sotketa triidii, jos viittit. Eiku tähän vaan hyvähän se on muidenkin nähdä! En tiedä kuin 3/3 vaatimukset, tai siis en muista muita. -Kaikki duurit ja mollit kaksi oktaavia + kolmisoinnut ja pentatoniset asteikot -kirkkosävellajit -bluesasteikot -nelisoinnut käännöksineen -kaikki intervallit -neljä harjoitusta (jotain sormiharjoituksia tai jotain, näillä ei niin väliä) -kolme soolobiisiä (mulla oli yksi klassinen ja lattari ja swing biisit mihin soitin melodiat ja improvisoin soolot) -10 biisiä bändin kanssa, oltava jazz/latin/pop&rock-tyylisiä + omavalintaisia osa Tossa taitaa olla ne... Kaikki ulkoa tietty. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Nelikielipiru 19.05.2005 11:44:26 | |
---|
Eiku tähän vaan hyvähän se on muidenkin nähdä! En tiedä kuin 3/3 vaatimukset, tai siis en muista muita. -Kaikki duurit ja mollit kaksi oktaavia + kolmisoinnut ja pentatoniset asteikot -kirkkosävellajit -bluesasteikot -nelisoinnut käännöksineen -kaikki intervallit -neljä harjoitusta (jotain sormiharjoituksia tai jotain, näillä ei niin väliä) -kolme soolobiisiä (mulla oli yksi klassinen ja lattari ja swing biisit mihin soitin melodiat ja improvisoin soolot) -10 biisiä bändin kanssa, oltava jazz/latin/pop&rock-tyylisiä + omavalintaisia osa Tossa taitaa olla ne... Kaikki ulkoa tietty. Jos viitit niin kaivatko ne 1/3 ja 2/3 vaatimukset kans.. Tietäs et viittinkö edes lähtee kokeilee, on täs nyt kyl 10v kohta soiteltu mut aivan paska oon.. =) Ja kylhän se ehkäpä muitakin vois kiinnostaa kun muistaakseni kukaan ei oo viel niitä tänne kirjotellu. Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta. |
Wil-J 19.05.2005 11:47:34 | |
---|
Jos viitit niin kaivatko ne 1/3 ja 2/3 vaatimukset kans.. Tietäs et viittinkö edes lähtee kokeilee, on täs nyt kyl 10v kohta soiteltu mut aivan paska oon.. =) Ja kylhän se ehkäpä muitakin vois kiinnostaa kun muistaakseni kukaan ei oo viel niitä tänne kirjotellu. No 1/3 en oo suorittanut, en siis tiedä. 2/3 suoritin joku vuosi sitten... Siinä taisi olla kaikki duurit ja mollit yhden oktaavin alalta, ehkä. Parit soolobiisit. pari etydiä. Kolmisoinnut... Jotain tollasta. Tosi helppo! Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
el_hefe 19.05.2005 15:40:20 (muokattu 19.05.2005 15:43:29) | |
---|
suoritin 2/3:n pari viikkoa sitten... siinä oli kaksi teemaa (itselläni oli Amerika ja Sweet georgia brown), n. 15 kappaletta, blues-rakenne tsydeemi, duuri- ja molliasteikot alimmasta asemasta, nelisoinnut, prima vista nuoteista ja soinnuista... nämä oli muistaakseni.. toista vuotta soitan ja sain 4/5pistettä siitä. |
Joonas 19.05.2005 18:46:10 | |
---|
Dodiin, nyt tää meni taas tähän "musiikkiopiston tutkintojen vaatimukset", jotka löytää kyllä netistä tai vaikka musaopiston kansliasta hakemalla... Tarkoituksena oli kerätä nimenomaan ohjelmistoa (=biisejä), joita vois treenailla ihan treenauksen vuoksi ja sitten tietysti erilaisia tutkintoja, pääsykokeita yms. varten... Ja sitten vielä "arvioida" ne ja kertoa noita em. asioita niistä. En tahdo olla mikään tyranni, mutta mun mielestä hyvin alottamani threadi taas kyrvähtää, jos jatketaan tästä samasta iänikuisesta aiheesta. En mä mitään herneitä vetänyt nenään tästä kummiskaan, vaikka saattaa siltä vaikuttaa. Niljake, Joonas. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
Wil-J 19.05.2005 20:50:17 | |
---|
Dodiin, nyt tää meni taas tähän "musiikkiopiston tutkintojen vaatimukset", jotka löytää kyllä netistä tai vaikka musaopiston kansliasta hakemalla... Tarkoituksena oli kerätä nimenomaan ohjelmistoa (=biisejä), joita vois treenailla ihan treenauksen vuoksi ja sitten tietysti erilaisia tutkintoja, pääsykokeita yms. varten... Ja sitten vielä "arvioida" ne ja kertoa noita em. asioita niistä. En tahdo olla mikään tyranni, mutta mun mielestä hyvin alottamani threadi taas kyrvähtää, jos jatketaan tästä samasta iänikuisesta aiheesta. En mä mitään herneitä vetänyt nenään tästä kummiskaan, vaikka saattaa siltä vaikuttaa. Niljake, Joonas. Eikä mitään kiitollisuutta mun näkemästä vaivasta kun pistin listan nähtäville! Nykyajan nuoret.... noei. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Joonas 20.05.2005 01:47:27 | |
---|
Eikä mitään kiitollisuutta mun näkemästä vaivasta kun pistin listan nähtäville! Nykyajan nuoret.... noei. Cheers mate. Lista oli hyvä, samanlaisia voisi olla enemmänkin. Olisi myös kiva lukea näkemyksiäsi ko. biiseistä "oppimateriaalina". J. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
Nelikielipiru 20.05.2005 11:21:28 | |
---|
Dodiin, nyt tää meni taas tähän "musiikkiopiston tutkintojen vaatimukset", jotka löytää kyllä netistä tai vaikka musaopiston kansliasta hakemalla... Tarkoituksena oli kerätä nimenomaan ohjelmistoa (=biisejä), joita vois treenailla ihan treenauksen vuoksi ja sitten tietysti erilaisia tutkintoja, pääsykokeita yms. varten... Ja sitten vielä "arvioida" ne ja kertoa noita em. asioita niistä. En tahdo olla mikään tyranni, mutta mun mielestä hyvin alottamani threadi taas kyrvähtää, jos jatketaan tästä samasta iänikuisesta aiheesta. En mä mitään herneitä vetänyt nenään tästä kummiskaan, vaikka saattaa siltä vaikuttaa. Niljake, Joonas. Olen vitun pahoillani jos pilasin sun päivän tai triidin.. Ja lue se mun kirjoitus kunnolla niin huomaat että siellä on jokin pyyntö.. Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta. |
Joonas 20.05.2005 15:36:27 (muokattu 20.05.2005 15:42:46) | |
---|
Juu, hyvä, että pyysit sen privaan. Älä vedä mitään herneitä nenään nyt, en mä tota sulle henkilökohtaisesti osottanut tota kaitsemisviestiä (enkä Wil-J:lle), aattelin vaan, jottei muut jatka rönsyilevää, joskin tärkeää aihetta. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin nuo tutkintovaatimukset saa muualta, ja musaopiston kansliasta vielä "virallisimpina", jolloin vaara väärinkäsityksistä ei ole niin suuri. Jos joskus jaksan kaivaa esiin nuo laput jostain tuolta nuottikansioiden syövereistä, niin voin vaikkapa kopsata ne tänne bassopalstalle. Tosin voi olla vaatimukset vanhentuneita... Joonas. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
doaf 20.05.2005 16:10:13 | |
---|
Juu, hyvä, että pyysit sen privaan. Älä vedä mitään herneitä nenään nyt, en mä tota sulle henkilökohtaisesti osottanut tota kaitsemisviestiä (enkä Wil-J:lle), aattelin vaan, jottei muut jatka rönsyilevää, joskin tärkeää aihetta. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin nuo tutkintovaatimukset saa muualta, ja musaopiston kansliasta vielä "virallisimpina", jolloin vaara väärinkäsityksistä ei ole niin suuri. Jos joskus jaksan kaivaa esiin nuo laput jostain tuolta nuottikansioiden syövereistä, niin voin vaikkapa kopsata ne tänne bassopalstalle. Tosin voi olla vaatimukset vanhentuneita... Joonas. http://www.popjazz.net/docs/pop_jazz_ops.pdf |
Wil-J 21.05.2005 09:48:30 (muokattu 21.05.2005 09:48:49) | |
---|
Cheers mate. Lista oli hyvä, samanlaisia voisi olla enemmänkin. Olisi myös kiva lukea näkemyksiäsi ko. biiseistä "oppimateriaalina". J. Näkemys: Ihan jees, perus kamaa. Ei mitään ihmeellisyyksiä. Edit: Vähän turhan helppoja kyllä osa. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
varo 26.11.2010 16:54:52 | |
---|
Mä tässä olen keväällä suorittamassa 2/3 tutkintoa, etydit ja asteikot on ihan hyvin hallinnassa mutta biisirepertuaari pitäisi lisätä. Käykö tohon 2/3 tutkintoon biiseiksi esim. joku Red Hot Chili Peppersien Higher Ground, kun siinä on kumminkin aika paljon saman riffin toistoa a-osassa? Sama homma on vähän kaikkien muiden biisien kanssa mitä oon miettinyt, kun mikään niistä ei oikein tunnu toimivan yksinään soolobiisinä? Mikä ratkaisuksi, kun ei oikein vielä mitään Portrait of Tracya pysty vetämään? Jahas, mistäs sitä Billuab voi ostaa? |
Fetfotad 26.11.2010 17:16:20 | |
---|
Jos Jacoa halaut vetää niin Amerika on suht helppo ja lyhyt. On vähintäänkin 2/3 tasoa! Toisaalta hyvä vaihtoehto voisi olla joku jazzstandardi sovitettuna soolobassolle. |