komuhe 11.12.2022 19:47:32 | |
---|
Olen kitaristi ja haluaisin ostaa otsikossa kuvatun basson. Suosituksia. |
Kefiiri 11.12.2022 21:26:03 | |
---|
Mustang Bass. En ole musiikin asiantuntija. |
Henri Henri Olavi 12.12.2022 08:06:54 (muokattu 12.12.2022 08:07:17) | |
---|
Gibson SG Bass HC. CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia.
-Seksihullut |
basisti1971 12.12.2022 08:41:21 | |
---|
Moi. Kefiiri: Mustang Bass. ^Tämä. Tai Jagulaari. Jos vielä kevyempää kaipaa eikä ole pakko olla uusi tai Fender/Squier, 70-luvun Matsumoku tuotannosta saattaa vielä tuurilla kohtuuhintaan jotain löytyä, mutta kohtuuttomiksi tuntuu noissakin hinnat kivunneen. Yksi vaihtoehto voisi myös olla Danelectro Longhorn, rakenteestaan johtuen todella keveitä ja tasapainoisia. Ja kohtuuhintaisiakin.
Henri Henri Olavi: Gibson SG Bass HC. Tyylikkyys on toki aivan omaa luokkansa, mutta vaikka varmasti painavampia ja epätasapainoisempiakin lyhytskaalaisia joku keksii, ei itsellä ihan heti tule ensimmäistäkään mieleen. Totaalisen kohtuuttoman hintaisiakin ovat ainakin mun mielestä siihen nähden mitä rahalleen vastineeksi saa, etenkin jos ulkonäköä ei laske ;). Epit ovat marginaalisesti kohtuuhintaisempia, mutta ainakin omaan rajalliseen kokemukseen nojaten paino vaihtelee rutkasti yksilöiden ja valmistusmaiden välillä. T:Samuli |
Henri Henri Olavi 12.12.2022 09:34:58 (muokattu 12.12.2022 10:13:50) | |
---|
basisti1971: Tyylikkyys on toki aivan omaa luokkansa, mutta vaikka varmasti painavampia ja epätasapainoisempiakin lyhytskaalaisia joku keksii, ei itsellä ihan heti tule ensimmäistäkään mieleen. Meinasin ensin laittaa sanasen tuosta, mutten sitten laittanutkaan kun ei se mun mielestä niin kamalan epätasapainoinen ole. En tosin itse omista kys. soitinta ja olen sellaista vain pari kertaa soittanut. Järjettömän hintainen se kyllä on. CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia.
-Seksihullut |
Kefiiri 12.12.2022 10:26:10 | |
---|
basisti1971: Yksi vaihtoehto voisi myös olla Danelectro Longhorn, rakenteestaan johtuen todella keveitä ja tasapainoisia. Ja kohtuuhintaisiakin. Tuota en muistanutkaan. Äärimmäisen hieno soitin ja täyttää kaikki ehdot. En ole musiikin asiantuntija. |
s151669 12.12.2022 13:29:26 (muokattu 12.12.2022 13:34:18) | |
---|
Henri Henri Olavi: Meinasin ensin laittaa sanasen tuosta, mutten sitten laittanutkaan kun ei se mun mielestä niin kamalan epätasapainoinen ole. En tosin itse omista kys. soitinta ja olen sellaista vain pari kertaa soittanut. Järjettömän hintainen se kyllä on. Mulla on tuollainen. En ole huomannut että se painava olisi. Kaula kyllä sukeltaa jos ei pidä sitä kokolailla pystyssä. Ei häiritsevästi, ymmv, yksilöerot, jne. Sopii mun käteeni ja kieroutuineisiin mieltymyksiini. Tuollainen Mustangi on kyllä tasapainoisempi. Sähköjen kanssa en ole ensimmäistäkään kyllä kokeillut mutta eiköhän Presari Presarilta kuulosta. Edit: Olikos tuo sun profiilisi Sting Ray 34" vai 30" skaalalla ? Jos pitkäskaalainen ja muuten pidät niin hommaa samanlainen lyhyemmällä skaalalla. Antikitarasankari. Siis basisti. |
anapena 20.12.2022 21:34:00 (muokattu 20.12.2022 21:34:30) | |
---|
Musarillakin on lyhytskaalasta. No, niinhän tuossa jo sanottiin... TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Argonnessen 29.12.2022 00:28:03 | |
---|
|
Kefiiri 29.12.2022 09:00:23 (muokattu 29.12.2022 09:00:35) | |
---|
Vaikuttaa tosiaan värkiltä joka täyttää ketjun otsikossa asetetut vaatimukset. En ole musiikin asiantuntija. |
Tana 03.01.2023 16:12:59 | |
---|
|
hemmo 03.01.2023 20:39:07 | |
---|
Epiphone Viola on kans yks. Mä olen tässä vähän... funtsaillu |
Kefiiri 03.01.2023 23:09:10 | |
---|
hemmo: Epiphone Viola on kans yks. Koppa on sen mallinen, että eikö nekki daivaa? En ole musiikin asiantuntija. |
basisti1971 04.01.2023 07:30:35 (muokattu 04.01.2023 07:31:11) | |
---|
Moi. hemmo: Epiphone Viola on kans yks. Et ole tainnut omistaa/soittaa moista kun kitaristille tuota ehdotat? Tosin toisillemmehan tässä höpötellään koska ketjun aloittaja on ketjustaan häipynyt kuin luonnonääni saharaan, mutta tuo on mnetissä arkipäivää. Vaikka lyhytskaalainen onkin, tallan epäbassomaisesta sijainnista johtuen verraten pitkä. Sylissä soittaminen ei kovin luontevasti onnistu millään viulubassolla, etenkään jos on tottunut perinteisempiin bodymuotoihin. Suhteellisen kevyt on kyllä, mutta ainakin siinä joka mulla 90-luvulla hetken aikaa oli: Kefiiri: Koppa on sen mallinen, että eikö nekki daivaa? oli vahvana tuo ominaisuus. Jopa tällaiselle Thunderbird/Explorer fanille sen verran häiritsevänä että kiertoon lähti. Mun tapauksessa tuo kertoo ainakin omasta mielestä paljon, en ole bassoista vuosikymmenten varrella kuin muutaman kerran raaskinut luopua. Soundi ainakin tuossa 90-lukuisessa oli vahvasti osastoa meh, ei irronnut sir Maccan ikoniseksi tekemä PLONK (muten kanssa sinnepäin), eikä oikein mikään muukaan mieleinen soundi. Kaulakin oli muistaakseni jotenkin erikoinen profiililtaan, eikä omaan käteen kunnolla istunut. Kelluva talla menee niille jotka sen mukanaantuomat haasteet sisäistävät, mutta jos vain haluaa testata bassonsoittoa/äänittää, palaa päreet ennenpitkää. Tässä nykyisessä "reissuessa" voi nuo parjaamani ominaisuudet toki olla toisella tolalla -ainakin mikit lienevät päivitetty- mutta veikkaan silti ettei ergonomiaan ole merkittävää parannusta aikaiseksi saatu. Aikanaan (90-luvulla) oli kohtuullisen suosittu koska oli käytännössä ainoa kohtuuhintainen viulubassokopio, mutta häipyikin sittemmin markkinoilta vaivihkaa kun Höfner vihdoin viimein lanseerasi omat halpiksensa. Miksi on pitänyt rutkasti nousseen hinnan kera tuoda takaisin, sitä en käsitä. Käytettyjäkin lienee yllinkyllin ainakin maailmalla tarjolla. T:Samuli |