Olen käyttänyt yli 10 vuotta Propellerheadin Recordia. Onhan se tarpeettoman raskas mun tarpeisiini, mutta olen oppinut sitä käyttämään. Interfacena mulla ollut alusta asti Line6:n UX 1. Nyt jouduin (taas kerran) hankimaan uuden pöytäkoneen, kun vanha oli Win 10 eikä sitä voinut päivittää uuteen. UX1:een sopivat driverit olisi taas pitänyt kaikki uusia ja päivittää, mutten enää pääse Line6:n sivuille. Ei tunne käyttäjätunnusta eikä meiliä. Tuki taitaa olla loppunut. Kysymys: mikä olisi simppeli interface Recordin kanssa? Tarvitsen vain laulumikin ja kitaran sisäämenot. Ja muutamia hyviä soundeja. Tässähän UX 1 oli mainio. Oletettavasti teknologia on ottanut nyttemmin isän harppauksen jaa uusia edellisiakin vaihtoehtoja piisaa. Kiitos jo etukäteen. |
Line6:lla ei taida enää olla tuota UX:ää suoraan vastaavaa uudempaa tuotetta, vaan Helix Native on korvannut mallinnuspuolen ja hardistuotteet on sitten enemmän tai vähemmän livekäyttöön suunniteltuja. Itselläkin tuo UX1 aikanaan oli. Itse siis melkein suosittelisin jotain ihan perus interfacea kahdella inputilla, vaikkapa Focusriten Scarlett 2i2. Ja sitten kitaraplugareita maun mukaan. Helix Native on melko kallis, toki myös todella kattava paketti. Sen saa alennettuun hintaan jos omistaa Helix-laitteen, mutta jos ei livekäyttöä ole niin sellainen on turhan kallis investointi myöskin. Mutta esim. Neural DSP:t, Amplitubet, Universal Audiot yms. tsekkaukseen ja sieltä sopivimman kuuloinen plugari itselle, tai useita. Neuralilta ainakin saa kokeiluversiot ja luultavasti muiltakin. Varmasti löytyy myös ilmaisplugareita mutta itselläni ei näistä ole kokemusta, joten en osaa lähteä mitään suosittelemaan siltä osastolta. Nämä ehdotukset siis tosiaan siinä tapauksessa jos käyttö on pelkästään tietokoneella äänittelyä, eikä minkäänlaista livekäyttöä ole. Jos on, niin kaikki tarpeet on mahdollista täyttää yhdellä (tosin kalliimmalla) laitteella. Metal meets the bone! |