Aihe: ASIO4ALL yhteensopivuusongelma
1
ejhfi
11.01.2025 21:57:20 (muokattu 11.01.2025 21:59:55)

Olen yrittänyt saada Focusriteltä patenttiratkaisua ongelmaani, mutta koska neuvoissaan eivät ole osanneet sellaista antaa, ajattelin kysyä parviälyltä, josko joku muukin olisi samaisen ongelman kanssa paininut.

Eli, käytössäni on kaksi Focusrite Scarlett interfacea, 18i8 3 rd gen ja Scarlett 18i20 4 th gen. Sikäli, jos ja kun olen yhtään oikein ymmärtänyt, kaksi erillistä interfacea olisi mahdollista adaptoida yhteen ASIO4ALL plugarin kanssa, jolloin molempien laitteiden kanavat olisi mahdollista saada yhdistettyä ja näin saada DAWissa äänitettyä vähän useampi raita kerrallaan ja tehtyä muita liitäntöjä.

Latasin ASIO4ALL sivustolta uusimman plugarin (2.16), jonka asensin Wintoosa 11 koneelleni. Mutta kuinka ollakaan, käyttispä ei tunnistakaan kuin vain toisen interfacen kerrallaan. Yrittäessäni avata sitten toista Focusrite Connect ohjelmaa (3 rd gen ja 4 rd gen toimivat eri kontrollereilla), tulee näytölle "Hardware not connected". Toinen ajuri ilmeisesti disabloi toisen.

Plugari ei myöskään ole osoittautunut yhteistyöhaluiseksi liittämää koneessa olevia äänikortteja (ei edes koneen omaa ja usb-korttia) yhteen. Vieläpä kun klikkaan plugarista Focusriten siniseksi ja valitsen DAWin asetuksista ASIO4ALLin audiokortiksi, käytössäni olevien tulokanavien määrä vähenee kahdeksaan. Normisti 18i20:ssa näitä on 20.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
ejhfi
14.01.2025 14:24:04

Ongelma ratkaistu päivittämällä RME:n palikkaan.
iec
15.01.2025 11:25:01

ejhfi: Ongelma ratkaistu päivittämällä RME:n palikkaan.

Minkä RME:n laitteen hankit?
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
ejhfi
15.01.2025 19:56:37 (muokattu 15.01.2025 20:07:19)

iec: Minkä RME:n laitteen hankit?

Digifacen ADAT-liitännöille. Mulla on 24 kanavainen AD/DA-muunnin, jota olen käyttänyt mm. pannujen äänittämiseen. Ongelma uusissa äänikorteissa vaan tuppaa olemaan, että karvalakkimallit eivät tue kuin 8:aa ADAT-kanavaa kerrallaan ja vähintään 16 pitäisi saada kerrallaan tuotua koneelle. Vanha Sonic Coreni temmelsi tässä asiassa, mutta koneen vaihdon myötä se jäi vanhaksi. No, nyt ei lopu ADAT-liitännät ainakaan ihan hetkeen kesken. Pikkurahalla sai paljon iloa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)