telescope 11.03.2024 20:12:19 | |
---|
|
Henri Henri Olavi 11.03.2024 20:36:21 (muokattu 11.03.2024 20:36:57) | |
---|
Kokeilin sitä hetken tuossa jokin aika sitten ja tykkäsin. Hehkutin sitä tännekin johonkin ketjuun. Paras ilmainen DAW jota olen kokeillut. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
telescope 11.03.2024 22:16:09 | |
---|
Henri Henri Olavi: Kokeilin sitä hetken tuossa jokin aika sitten ja tykkäsin. Hehkutin sitä tännekin johonkin ketjuun. Paras ilmainen DAW jota olen kokeillut. Hauska kuulla. Käyttöliittymä näyttää mukavan selkeältä ja retrolta abletoneihin ym verrattuna, joissa mielestäni menty liiallisuuksiin pelkistämisessä. Tuli jo ladattua Lunar, kunhan joku päivä saisi aikaiseksi vielä asentaa |
Danko 12.03.2024 11:51:31 | |
---|
Midipuolen editointimahdollisuudet ei ainakaan ensimmäisen vartin kokeilulla vakuuttaneet, ehkä pitäis kattoo jotai tutorialeja "Taivaassa perspillut meitä kaikkia odottavat." -Epämuusikko |
FastEddie 12.03.2024 17:15:24 | |
---|
If you think you are too old to rock n roll, then you are. |
telescope 15.03.2024 23:14:49 | |
---|
Danko: Midipuolen editointimahdollisuudet ei ainakaan ensimmäisen vartin kokeilulla vakuuttaneet, ehkä pitäis kattoo jotai tutorialeja Hiukan alkeelliselta tosiaan vaikuttaa midipuoli |
CherryJo 07.11.2024 15:09:37 | |
---|
telescope: Lunan saisi ilmaiseksi, eikä kai tarvitse iLok-dongleakaan. Sitten jos daw tuntuisi hyvältä, voisi päivittää Complete-versioon, huokeaan 12037€:n hintaan (huom. erikseen ostettuna 38099€) https://www.uaudio.com/luna.html https://www.uaudio.com/uad-plugins/plug-in-bundles/uad-complete-2.html Hidas työskentely, ei pysty tekemään valmiita "fx presets" vaan joutuu aina etsimään plugi plugilta. Ja kun alkaa olemaan 50 raitaa per biisi, niin voitte kuvitella. Toinen on midin heikkous. Jos käytät liukuja, niin midi ei rekisteröi niitä. Vähän on vielä softa kesken, vai eikö taidot riitä. Olen ollut yhteydessä heihin ja toivonut näitä korjauksia, mutta ei. Enkä ole ainut. |
soundmodel 10.11.2024 15:24:43 | |
---|
Arvaukseni on, että tuo on vain rebrändätty Ardour, kuten yleensä tämmöiset. Harrison Mixbus:kin on. En ymmärrä, mikä Lunan valtti on. |
iec 11.11.2024 09:56:07 | |
---|
-Fluky-: Arvaukseni on, että tuo on vain rebrändätty Ardour, kuten yleensä tämmöiset. Harrison Mixbus:kin on. En ymmärrä, mikä Lunan valtti on. Olisikohan ilmaisversion ilmaisuus? Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
PIM 11.11.2024 10:23:08 | |
---|
-Fluky-: Arvaukseni on, että tuo on vain rebrändätty Ardour, kuten yleensä tämmöiset. Harrison Mixbus:kin on. En ymmärrä, mikä Lunan valtti on. No on siinä Mixbusissa nyt aika paljon Harrisonin ja nyt myös SSL:n IP:tä Ardourin lisäksi. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
soundmodel 11.11.2024 13:22:14 (muokattu 11.11.2024 13:23:04) | |
---|
|
telescope 12.11.2024 17:30:58 | |
---|
|
Henri Henri Olavi 12.11.2024 17:41:48 | |
---|
telescope: Eiköhän se perustu yritykseen kaupata UAD:n plugareita kylkeen. Toki. Toisaalta LUNA on tosi halpa, 199€ ja siinä tulee kaikkea kivaa UAD:tä päälle. Kukaanhan ei pakota softassa käyttämään UAD:n plugareita, vaan voi käyttää mitä huvittaa. All work and no play makes the ticket system to question itself. |
ejhfi 14.01.2025 14:36:41 | |
---|
Olen alkuvuoden tutustunut Lunaan, kun Black Fridayna ostohousut jalassa tuli ensin hommattua läjäpäin UAD:n plugareita ja lopuksi vielä Luna, kun sen täysversion oli mahdollista hankkia lähes Reaperin hintaan. Vaikuttaa kyllä todella miellyttävältä DAWilta ja hivelee jopa silmää. Käytännössä yhtä yksinkertainen ympäristö kuin esikuvanaan oleva analogimaailma. Tää tykkää. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
mikke 15.01.2025 20:24:43 | |
---|
soundmodel: Arvaukseni on, että tuo on vain rebrändätty Ardour, kuten yleensä tämmöiset. Harrison Mixbus:kin on. En ymmärrä, mikä Lunan valtti on. Mikä vika Ardourissa tai toisaalta Mixbussissa on? Lisäksi Ardourin kehittäjät lausui jo aikaa sitten, että Luna ei ole Ardourin koodia nähnytkään. |
ubik 18.01.2025 08:15:58 | |
---|
Hyvä ja hyvän kuuloinen simppeli DAW jolla hoituu nauhoitukset melko helposti. Nämä oli omat ensi vaikutelmat ja sellaiseen "perinteiseen" nauhoitushommaan tuo ilmeisesti on suuniteltukin, erittäin helppo oppia ja aloittaa mutta sisältää kuitenkin kaiken tarvittavan alusta loppuun tekemiselle. Joka kanavalla automaattisesti nauhamallinnus ja APIn konsoli ainakin ja on siinä varmasti jotain muutakin kun tuntuu kuulostavan jotenkin paremmalta kuin esim Reaper kun tekee vaan uuden raidan, painaa rec ja nauhoittaa jotain. Sopisi varmasti todella hyvin esim simppeliin laulu ja kitara nauhoitukseen, mihin meinaasn sitä käyttääkin. Miksei toki isompaankin sessioon, siinä saattaa kyllä tulla sitten mahdollisesti enemmänkin rajoituksia vastaan. Kuten mainittua MIDI hommat ovat hyvin perustasolla mutta niiden käyttöön löytyy lukuisia muitakin DAWeja joissa taas hieman enemmän opettelua ja tietty mahdollisuuksiakin. Näkisin kuitenkin että LUNAlle on paikkansa DAW markkinoilla ja varsinkin kun ilmaisversio on täysin toimiva muttei vaan sisällä ihan kaikkia plugareita mitä täysversiossa on. Yksi iso miinus on ettei ole kevyimmästä päästä ohjelmistoja, ei kyllä muutkaan UADn plugarit. Toki tuore ohjelmisto niin uskoisin että tämäkin paranee kehityksen myötä |
ejhfi 18.01.2025 17:08:36 | |
---|
ubik: Sopisi varmasti todella hyvin esim simppeliin laulu ja kitara nauhoitukseen, mihin meinaasn sitä käyttääkin. Miksei toki isompaankin sessioon, siinä saattaa kyllä tulla sitten mahdollisesti enemmänkin rajoituksia vastaan. Oma näkemykseni on, mitä vähäisestä käytöstä on nyt kertynyt, että sopii kuin nenä naamaan perinteiseen äänittelyyn aikaa ennen ihmeempiä digitaalijuttuja. Toisin sanoen sellaiseen, mitä aikoinaan 24-raitastudioissakin tehtiin, koska koko paketti mallintaa hyvinkin vahvasti just sitä. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Henri Henri Olavi 18.01.2025 18:41:16 | |
---|
ubik: Yksi iso miinus on ettei ole kevyimmästä päästä ohjelmistoja, ei kyllä muutkaan UADn plugarit. Toki tuore ohjelmisto niin uskoisin että tämäkin paranee kehityksen myötä Miten tämä ilmenee? Lagaako, jäätyykö kone, miten? Vai mittareillako katsoit? Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää |
Tympee Huttunen 18.01.2025 20:46:50 | |
---|
Vähän kiinnostelee tämä, kun mun vanha Reaper lisenssi ei toimi. Toihan maksaa nyt 99 dollaria ja mulla on jemmassa 25 dollarin alekuponkikin. Ellen väärin muista, sellainen oli kaikille muutenkin voimassa oston yhteydessä kuun loppuun. Onko toi nyt Reaperia raskaampi? Mulla ei ole mitään megaprojekteja eli ei haittaa, ettei suoraan tule sitä templatea. Senhän voi myös tehdä omana projektina, jonka avaa ja tallentaa sitten eri nimellä. |
iec 19.01.2025 14:48:37 | |
---|
Tympee Huttunen: Vähän kiinnostelee tämä, kun mun vanha Reaper lisenssi ei toimi. Toihan maksaa nyt 99 dollaria ja mulla on jemmassa 25 dollarin alekuponkikin. Ellen väärin muista, sellainen oli kaikille muutenkin voimassa oston yhteydessä kuun loppuun. Onko toi nyt Reaperia raskaampi? Mulla ei ole mitään megaprojekteja eli ei haittaa, ettei suoraan tule sitä templatea. Senhän voi myös tehdä omana projektina, jonka avaa ja tallentaa sitten eri nimellä. Juu Lunan täysversio on nyt tarjouksessa houkuttelevan halpa. Varmasti hyvä vaihtoehto jos miettii hommaisiko Reaperin vai jonkin muun. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |